Het aantal prenten voor onder meer appen achter het stuur steeg van 165.000 naar 248.000 in een jaar tijd. Ruim 73.000 van deze boetes zijn opgelegd met dank aan de focusflitser.

Het aantal prenten voor onder meer appen achter het stuur steeg van 165.000 naar 248.000 in een jaar tijd. Ruim 73.000 van deze boetes zijn opgelegd met dank aan de focusflitser.
Deze reply even tijdens 't rijden gedaan zeker?Martijn_bmw schreef: 18 feb 2026, 09:10 Goede zaak wat mij betreft, ben verder niet eens met boete systeem en bedragen in NL zeker voor snelheid overdreven hoge bedragen in NL. Maar voor telefoon gebruik en door rood licht rijden kan wat mij betreft de pakkans niet hoog genoeg zijn, beide levensgevaarlijk.
Robin schreef: 18 feb 2026, 09:46Deze reply even tijdens 't rijden gedaan zeker?Martijn_bmw schreef: 18 feb 2026, 09:10 Goede zaak wat mij betreft, ben verder niet eens met boete systeem en bedragen in NL zeker voor snelheid overdreven hoge bedragen in NL. Maar voor telefoon gebruik en door rood licht rijden kan wat mij betreft de pakkans niet hoog genoeg zijn, beide levensgevaarlijk.![]()
![]()
Maar geheel mee eens!
Omdat ze op hun telefoon zitten te turen misschien..?Paskal schreef: 18 feb 2026, 12:08 Goede zaak wat mij betreft en ook ik ben verbaasd over het hoge percentage passeerders dat een boete krijgt bij het passeren van de focusflitsers aangezien je die eigenlijk niet over het hoofd kunt zien (ligt momenteel rond de 0,35%).
Maar zo zijn er ook vele vaste flitspalen waar meer dan 20.000 snelheidsovertredingen (per paal) per jaar worden vastgelegd. Zijn die mensen blind, kennen ze Flitsmeister niet etc.![]()
Ken je ook iets van nuance in je leven? Wat mag de boete zijn voor door rood? Je linker arm ofzo?Kadett schreef: 18 feb 2026, 14:13 Van mij mag boete voor telefoon in je klauwen naar 1000+ euro, daarbovenop een EMG en rijbewijs 6 maanden kwijt.
En voor de kansloze die zonder rijbewijs gaan rijden. Na 2de keer gepakt worden direct auto in beslag en niet meer terug.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], krentenbol en 4 gasten