Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RS-Ron

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door RS-Ron » 25 jan 2026, 08:09

tomgtr schreef: 24 jan 2026, 22:49
Elise schreef: 24 jan 2026, 20:44
tomgtr schreef: 24 jan 2026, 19:14 ik ben hardstikke rechts
Ik denk dat dat wel meevalt :peace:
Ok voor een pvv stemmer, ik ben economisch rechts maar niet nationalistisch. Zoals ik pvv extreem links vind. Alleen zijn ze te bang om te zeggen waar ze al hun linkse plannen van gaan betalen. Wat dat betreft is de SP of GL tenminste eerlijk dat ze mij gaan bestelen. Maar Elise, jij gaat nou natuurlijk zwaar beledigd zijn dat een mod het lef heeft om een mening te hebben die haaks staat op jouwe. Dat mag. Maar mocht je die kaart weer willen trekken zal je ook je mening over mij of mijn keuzes of voorkeuren voor je moeten houden. Right? Voor mij mag jij vinden dat ik links ben hoor. Maar dan zal je mijn mening moeten pikken. Al ben ik mod.
Zoals ik het van de zijlijn bekijk zitten jullie (jij, Elise en Tom) niet zo gek veel van elkaar vandaan. Een verklaring voor het gedrag van Trump, naast het feit dat hij een eikel, narcist en machtbeluste zelfverrijker van ongekende proportie is, zou ook het feit kunnen zijn dat hij te maken heeft met een "tegenpartij" die precies hetzelfde is. Ze verpakken het alleen wat gladder. Trump is niet achterlijk en maakt gebruik van het feit dat iedereen een beetje klaar is met die gladde praatjes. En lnaar mijn bescheiden mening is dat in Nederland en Europa niet anders. Om het op zijn Rotterdams te zeggen de werkende burger wordt hier ook besodemieterd, alleen fluisteren ze hier lieve woordjes in je oor, maar je wordt ook gewoon genomen zonder vaseline. Hier worden en zijn er bewust keuzes gemaakt om te voorkomen dat er transparant zichtbaar wordt hoe sociaal er nu echt wordt omgegaan met de burger. Natuurlijk wordt het verkocht als super sociaal maar uiteindelijk is het geld wat je uitgeeft van de ander een keer op. Ik, en ik denk niemand, zit op een Trump in Nederland of de EU te wachten........ Alleen vraag ik mij af hoe we dan wel de huidige koers binnen de EU gaan veranderen, want de huidige verantwoordelijke bestuurders hebben precies dezelfde belangen als een Trump en gaan net zo ver om die te beschermen, ze verpakken het alleen anders. Een stap in de goede richting zou idd kunnen zijn meer verantwoordelijkheid bij de werkende burger neer te leggen waar die zijn centen aan wil spenderen.

Gr Ron

Elise

Bericht door Elise » 25 jan 2026, 09:11

tomgtr schreef: 24 jan 2026, 19:14 ik ben hardstikke rechts
Ok voor een pvv stemmer, ik ben economisch rechts maar niet nationalistisch. Zoals ik pvv extreem links vind. Alleen zijn ze te bang om te zeggen waar ze al hun linkse plannen van gaan betalen. Wat dat betreft is de SP of GL tenminste eerlijk dat ze mij gaan bestelen. Maar Elise, jij gaat nou natuurlijk zwaar beledigd zijn dat een mod het lef heeft om een mening te hebben die haaks staat op jouwe. Dat mag. Maar mocht je die kaart weer willen trekken zal je ook je mening over mij of mijn keuzes of voorkeuren voor je moeten houden. Right? Voor mij mag jij vinden dat ik links ben hoor. Maar dan zal je mijn mening moeten pikken. Al ben ik mod.
Het zit je hoog hé, dat mod dingetje.
Ik vind dat mensen met een voorbeeldfunctie zich daarnaar moeten gedragen, verder mag jij prima een mening hebben.

Economisch rechts? Juist uit je reactie op de posting van Tom laat zien dat je dat niet bent, daarom ook de +1 van mijn kant. Want ik denk dat wij beide het erover eens dat belastingcenten die gebruikt worden om zwakkeren te helpen en aan een welvarend land te werken dikke prima zijn. Wouter zijn denkbeelden passen bij economisch rechts.

En ja, ik stemde PVV, stem PVV en als er weer verkiezingen komen stem ik wederom op de PVV, omdat de PVV de enige partij is die de 2 voor mij belangrijke standpunten vertegenwoordigd, immigratie & Europa.
Verder heb je gelijk, de PVV is economisch net zo links als de SP. Maar zodra de immigratie is opgelost en we uit de EU zijn, gaat mijn stem dan wel weer naar een partij die zorgt dat het hier economisch goed geregeld wordt. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat zolang de 2 bleeders asiel & de EU niet zijn opgelost we al onze belastingcenten verschijten.
De economische plannen van de PVV zorgen er in ieder geval wél voor dat belastingcenten in Nederland en aan Nederlanders worden besteed, dat zie ik liever dan dat we daar gelukzoekers van betalen of weggeven binnen EU verband.

jos_br

Bericht door jos_br » 25 jan 2026, 09:51

Gestolen uit de De andere krant, geschreven door Pieter Stuurman,

Venezuela, Groenland en de Nieuwe Wereldorde

Wie zich een beeld wil vormen van de dingen die gebeuren, heeft verschillende mogelijkheden. De meeste mensen luisteren naar wat erover gezegd wordt en proberen vervolgens een keuze te maken wie ze al dan niet zouden moeten geloven. Heel handig vind ik dat niet. Neem bijvoorbeeld de vraag waarom Trump Maduro heeft opgepakt. Om Venezuela te bevrijden van een dictator en de VS te beschermen tegen drugscriminaliteit, zoals Trump zegt? Of om oliebelangen, wat zijn tegenstanders zeggen? Kies uw kamp maar!
Lang geleden heb ik geleerd dat het onmogelijk is, politieke intenties te doorzien door uit te gaan van beweringen. Een beter beeld ontstaat door te kijken naar wat er wordt gedaan. Nog beter: naar de resultaten daarvan. Dus laten we het voorbeeld Trump even aanhouden en ons afvragen wat het belangrijkste gevolg zal zijn van zijn actie in Venezuela, en vervolgens dat van zijn opstelling richting Groenland. Alles wat erover beweerd wordt, parkeren we even langs de zijlijn.
In de meeste gevallen is het directe resultaat ook het beoogde politieke hoofddoel. Als we naar de eerste gevolgen kijken, dan zien we dat de actie in Venezuela geleid heeft tot het terugtrekken van de VS uit 31 VN-organisaties. De VS was al eerder uit de WHO, het Parijsakkoord en de VN-Mensenrechtenraad gestapt. Allemaal onderdelen van de VN, of daaraan gelieerd.
Trumps aankondiging Groenland te confisqueren onderbouwt hij met flinterdunne verhalen over Russische en Chinese onderzeeërs die bedreigend zouden zijn voor de VS. Die duikboten kunnen zich natuurlijk overal bevinden en als zijn beweringen steekhoudend zouden zijn, zou hij zowat ieder kustland ter wereld aan de VS moeten toevoegen. Dat dit de werkelijke reden zou zijn, kunnen we dus gevoeglijk schrappen. Maar wat het onvermijdelijke gevolg zal zijn van een NAVO-land (de VS) dat grondgebied van een ander NAVO-land (Denemarken) bezet, is glashelder.
De meeste EU-lidstaten hebben al aangekondigd militairen naar Groenland te sturen. Nederland maar liefst twee geüniformeerde mannetjes. Volgens de beweringen niet om te vechten tegen de VS, mocht het tot een invasie komen, maar voor een ‘oefening’. Ineens hebben we binnen de NAVO een intern conflict tussen de twee onverenigbare kampen. Dat kan niet anders dan resulteren in het terugtrekken van hetzij de VS, hetzij Europa uit de alliantie. Het zal het einde van de NAVO betekenen. Precies zoals het terugtrekken uit de VN van gastland Amerika, het einde van die VN zal betekenen.
De Venezuela-actie leidt dus tot het omvallen van de VN, en de Groenland-actie tot het uiteenvallen van de NAVO. Omdat dit de directe resultaten zullen zijn van beide acties, kunnen we er gevoeglijk van uitgaan dat dit ook de werkelijke intentie is. Niet een bijkomend probleempje dat voor lief genomen wordt. De VN en de NAVO zijn het doelwit, Venezuela en Groenland het middel. De vraag die resteert, is dan: waarom?
Er bestaan dan eigenlijk maar twee mogelijke antwoorden: om de wereld te bevrijden van deze dominante supranationale organisaties, die de soevereiniteit van de lidstaten steeds verder inperken, of om alleen de VS te ontdoen van de hindernissen die deze instituten opwerpen, zodat de weg vrijkomt voor Amerikaanse wereldhegemonie. Anders gezegd: herstel van nationale autonomie voor alle lidstaten, of juist het beëindigen daarvan onder Amerikaans imperialisme? Het eerste zou een bevrijding kunnen zijn. In het tweede geval kunnen we ons afvragen wat beter zou zijn voor de wereld: gedicteerd worden door de VN met hun SDG’s, samen met de oorlogszuchtige NAVO die in de praktijk optreedt als belangenvereniging van wapenindustrieën, of gedomineerd worden door de VS?
In beide gevallen zal het onvermijdelijk leiden tot een veranderde geopolitieke ordening. Een Nieuwe Wereldorde. Een wereldorde waarbinnen geen plek meer is voor supranationale organisaties zoals de VN en de NAVO. Het opruimen daarvan is noodzakelijk voor het herstel van democratische principes zoals nationaal zelfbestuur en een gekozen regering die de werkelijke beslissingen neemt, in plaats van gehoorzaamt aan ongekozen hogere machten. Maar ook voor het vestigen van een wereldhegemonie door de VS. We zullen zien.
Het is in ieder geval een noodzakelijke stap om tot een nieuwe wereldordening te komen. De laatste hindernis zal de EU zijn. Maar onder de leiding daarvan is Europa zichzelf al voortvarend aan het vernietigen.

Jos.

jos_br

Bericht door jos_br » 25 jan 2026, 09:51

Dubbel.

Enrico

Bericht door Enrico » 25 jan 2026, 10:04

IMG_3728.jpeg
IMG_3728.jpeg (20.56 KiB) 377 keer bekeken
Dat zijn nu 2 Amerikaanse burgers dood door ICE waar er gelogen wordt.

Voor de mensen die roepen dat Democraten net zo erg zijn.

Trump en zijn hele kabinet zijn kakkerlakken eerste klasse.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 jan 2026, 10:10

Welnee joh. Als je niet luistert of de autoriteiten tegenwerkt, is het prima om op straat doodgeschoten te worden.

Wie niet horen wil moet maar voelen hoor.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2026, 10:11

Enrico schreef: 25 jan 2026, 10:04 IMG_3728.jpeg

Zijn het Rotterdammers. Nou ja zeg, en je woont hier nog wel. 😂

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2026, 10:24

Robin schreef: 25 jan 2026, 07:22 ^^^^^^
? Elise vindt 't alleen meevallen , dat hartstikke rechts. Dus misschien 'gewoon/ normaal' rechts? @Elise?
Ok, normaal rechts kan ik mee leven. Zelfs sociaal rechts kan ik mee leven. Sociaal naar degenen die het nodig hebben en er (naar mijn morele kompas) recht op hebben. Dus oorlogsvluchtelingen, onderdrukten uit buitenland, en de zwakkeren uit eigen samenleving. De uitvoering hiervan is echter lastig. Een Marokkaan zonder papieren die zegt dat hij uit Oekraine komt, wwt doe je? En als je dan al kan bewijzen dat hij uit Marokko komt, zijn thuisland is blij hem kwijt te zijn en wil hem niet terug. Wat doe je? Elke man die uit Afrika komt en zegt dat hij homo is. Wat doe je? Even laten bukken en een landgenoot laten testen of hij echt homo is? Het is makkelijk roepen dat het moet veranderen maar ECHTE oplossingen hoor ik weinig. Uit EU, ok die ken ik. Lijkt me voor Nederland geen handig idee. Hervorming waar EU weer de economische vrijhandelsstaat wordt zoals ooit bedoeld en skippen van Schengen lijkt mij enige oplossing.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2026, 10:30

Elise schreef: 25 jan 2026, 09:11
Het zit je hoog hé, dat mod dingetje.
Ik vind dat mensen met een voorbeeldfunctie zich daarnaar moeten gedragen, verder mag jij prima een mening hebben.

Economisch rechts? Juist uit je reactie op de posting van Tom laat zien dat je dat niet bent, daarom ook de +1 van mijn kant. Want ik denk dat wij beide het erover eens dat belastingcenten die gebruikt worden om zwakkeren te helpen en aan een welvarend land te werken dikke prima zijn. Wouter zijn denkbeelden passen bij economisch rechts.

En ja, ik stemde PVV, stem PVV en als er weer verkiezingen komen stem ik wederom op de PVV, omdat de PVV de enige partij is die de 2 voor mij belangrijke standpunten vertegenwoordigd, immigratie & Europa.
Verder heb je gelijk, de PVV is economisch net zo links als de SP. Maar zodra de immigratie is opgelost en we uit de EU zijn, gaat mijn stem dan wel weer naar een partij die zorgt dat het hier economisch goed geregeld wordt. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat zolang de 2 bleeders asiel & de EU niet zijn opgelost we al onze belastingcenten verschijten.
De economische plannen van de PVV zorgen er in ieder geval wél voor dat belastingcenten in Nederland en aan Nederlanders worden besteed, dat zie ik liever dan dat we daar gelukzoekers van betalen of weggeven binnen EU verband.
Het zit me in die zin hoog dat ik graag zou horen hoe ik me niet als voorbeeld gedroeg? Enige wat ik toen en nu deed is het niet met je eens zijn? Schold ik? Bedreigde ik je? Maakte ik je belachelijk? Er zijn 2 personen geweest die me aanspraken op een post die niet zou mogen als mod. En enige wat ik deed (imho) is er een andere mening op nahouden. Dus ja dat stoort me en als ik dat benoem is ook dat niet verboden als ik dat netjes verwoord?

Kadett

Bericht door Kadett » 25 jan 2026, 10:41

Die Renee Good was wat mij betreft echt wel geval plaat voor dr kop die al de hele tijd die ICE agenten aan achtervolgen was en blokkeren.

Of het gebruik van een vuurwapen vs een auto die weg wilt rijden buiten proportioneel is laat ik in het midden.

Die Alex dat is wel echt schofterig als je de beelden hebt gezien en valt vanuit geen enkele hoek meer 'goed' te praten.

Je moet je alleen afvragen of het handig is om op straat een verborgen vuurwapen bij je hebben, of je nu een vergunning hebt, en/of het mag in de Staat waar je woont.

Enrico

Bericht door Enrico » 25 jan 2026, 10:48

Kadett schreef: 25 jan 2026, 10:41 Die Renee Good was wat mij betreft echt wel geval plaat voor dr kop die al de hele tijd die ICE agenten aan achtervolgen was en blokkeren.

Of het gebruik van een vuurwapen vs een auto die weg wilt rijden buiten proportioneel is laat ik in het midden.

Die Alex dat is wel echt schofterig als je de beelden hebt gezien en valt vanuit geen enkele hoek meer 'goed' te praten.

Je moet je alleen afvragen of het handig is om op straat een verborgen vuurwapen bij je hebben, of je nu een vergunning hebt, en/of het mag in de Staat waar je woont.
Gek eh hoe de mensen hersenen werken. Je zegt niet goed te praten en dan toch…. Je moet je afvragen…. De realiteit is dat beide gevallen niet goed te praten zijn.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2026, 10:52

Ja mee eens Enrico. Door alles wat er gebeurt en de overload aan bizarre berichten gaan we semi rare berichten bijna normaal vinden.

Kadett

Bericht door Kadett » 25 jan 2026, 10:57

Enrico schreef: 25 jan 2026, 10:48
Kadett schreef: 25 jan 2026, 10:41 Die Renee Good was wat mij betreft echt wel geval plaat voor dr kop die al de hele tijd die ICE agenten aan achtervolgen was en blokkeren.

Gek eh hoe de mensen hersenen werken. Je zegt niet goed te praten en dan toch…. Je moet je afvragen…. De realiteit is dat beide gevallen niet goed te praten zijn.
Het is meer dat die Amerikanen gek zijn op hun ammendments en right to bear arms. Zodra iets hun recht is moeten ze het kunnen uitvoeren zonder na te denken over eventuele gevolgen.

Laat ik het anders verwoorden.

Je mag met een jerrycan benzine door de straat lopen. Is het handig om door te lopen als een een auto in de fik staat wat je graag van dichterbij wilt zien of toch maar niet kijken naar die auto brand of op zijn minst die jerrycan maar even apart zetten.

Het geval van Alex is hoe dan ook gewoon doodslag van een onschuldige omstander maar het verhaal van Renee gaat dat verhaal niet op.

Enrico

Bericht door Enrico » 25 jan 2026, 12:46

tomgtr schreef: 25 jan 2026, 10:11

Ja, maar heb familie in Minneapolis, Atlanta, Miami en New York. And they are brown…. Dus geen pretje op dit moment.

Enrico

Bericht door Enrico » 25 jan 2026, 12:48

Kadett schreef: 25 jan 2026, 10:57
Enrico schreef: 25 jan 2026, 10:48

Het is meer dat die Amerikanen gek zijn op hun ammendments en right to bear arms. Zodra iets hun recht is moeten ze het kunnen uitvoeren zonder na te denken over eventuele gevolgen.

Laat ik het anders verwoorden.

Je mag met een jerrycan benzine door de straat lopen. Is het handig om door te lopen als een een auto in de fik staat wat je graag van dichterbij wilt zien of toch maar niet kijken naar die auto brand of op zijn minst die jerrycan maar even apart zetten.

Het geval van Alex is hoe dan ook gewoon doodslag van een onschuldige omstander maar het verhaal van Renee gaat dat verhaal niet op.
En je gaat door met het goed keuren…. Bizar
IMG_3729.jpeg
IMG_3729.jpeg (75.17 KiB) 301 keer bekeken
Gevaarlijk zo een Apple pistool

Kadett

Bericht door Kadett » 25 jan 2026, 12:54

Waar in mijn zinnen staat dat ik het (dodelijk) geweld , in geval van Alex goedkeur?

Hielke

Bericht door Hielke » 25 jan 2026, 13:08

Even de feiten afwachten.

Als ie daadwerkelijk met een wapen op zak die ICE lieden probeert tegen te werken, vervolgens in een handgemeen komt en dat wapen toont/verliest/trekt, dan kan er gebeuren wat er gebeurd is in een setting waarin iedereen op zijn eigen manier trigger happy is geworden.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2026, 13:23

Enrico schreef: 25 jan 2026, 12:46
tomgtr schreef: 25 jan 2026, 10:11

Ja, maar heb familie in Minneapolis, Atlanta, Miami en New York. And they are brown…. Dus geen pretje op dit moment.
Was geintje Enrico. Ik weet dat je geen Nederlandse roots hebt. Fyi, in 020 en met name fans van Ajax noemen Rotterdammers (en met name Feyenoord fans) kakkerlakken. Dan weet je dat ook weer.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 jan 2026, 13:26

Maar is ICE niet het gevolg van het illegalrnprobleem in Minnesota? Obama ging in 2008 prat op deportatie van 500.000(?) illegalen

Ik las dat er 110.000 Somaliërs ( hoeveel illegaal geen idee) in Minnesota zitten

Nu is dat ICE gebeuren idd letterlijk levensgevaarlijk dat zie ik ook helaas

Maar een illegaal moet je toch kunnen oppakken normaal en de demonstranten waaronder Good zouden ook moeten weten met wat voor organisatie ( ICE) ze te maken hebben?

Beetje conformeren aan gezag? Moesten wij toch ook tijdens Covid? Dag was toch ook over een weer discussie welles nietes…

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 25 jan 2026, 13:33

Inderdaad Robin.
De grote hoeveelheden ICE deportaties, en helaas doden die erbij vallen zijn zijn van alle tijden, en presidenten.
Alleen nu vindt het nieuws dat we het daar wereldwijd uitgebreid over moeten hebben.
Ik krijg er een beetje dit gevoel bij.
media.JPG
media.JPG (67.55 KiB) 267 keer bekeken

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2026, 14:10

Misschien is een gele ster een idee om de selectie wat makkelijker te maken voor de ICE mensen? In 40-45 conformeerden gelukkig wel de meeste Nederlanders zich aan het gezag.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 jan 2026, 14:15

Het zal wel aan mij liggen hoor, en misschien is het daar ook wel nodig, geen idee.

Maar gemaskerde en gewapende agenten die zo lijkt het, zich onaantastbaar wanen en mensen en kinderen van straat of uit de klas trekken vind ik niet passen bij een westerse samenleving. Ik wilde beschaving zeggen, maar dankzij Trump is daar echt geen sprake meer van.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 jan 2026, 14:20

tomgtr schreef: 25 jan 2026, 14:10 Misschien is een gele ster een idee om de selectie wat makkelijker te maken voor de ICE mensen? In 40-45 conformeerden gelukkig wel de meeste Nederlanders zich aan het gezag.

Een Godwinnetje.
Jij kan beter dan dat Tom. Komop;-)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2026, 14:25

Geloof vast wel dat nodig is. Is hier ook nodig. Aan andere kant, de amerikaanse economie leunt zwaar op latino werkers, en dat een deel van die economie zwart is is duidelijk. Is hier niet anders qua belang van zwarte economie. Ben paar keer in Florida geweest en nagenoeg de enige blanken die je ziet werken zijn in pretparken en douane. Winkels, hotels, restaurants, ubers? Allemaal Latino. Zal daar wat heftiger dan andere staten zijn maar is wel echt heel bizar. En 1 van de best draaiende economieën van Europa is op dit moment Spanje. Dat komt deels door de goedkope latino workforce. Ze willen daar de komende jaren geloof ik 1 tot 2 miljoen paspoorten uitdelen zodat ze belasting kunnen gaan betalen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2026, 14:28

Robin schreef: 25 jan 2026, 14:20
tomgtr schreef: 25 jan 2026, 14:10 Misschien is een gele ster een idee om de selectie wat makkelijker te maken voor de ICE mensen? In 40-45 conformeerden gelukkig wel de meeste Nederlanders zich aan het gezag.

Een Godwinnetje.
Jij kan beter dan dat Tom. Komop;-)
Met mijn bloed en de mazzel dat er wel wat mensen voor mijn moeder opkwamen mag ik dat zeggen Robin. Overigens werd mijn moeder en iedereen die in dat gebouw woonden in gevangenis Scheveningen gegooid. Het was 1945 en gelukkig waren de Canadezen er op tijd.

Plaats reactie