Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
En dan krijgen alléén wij(west EU) al die vluchtelingen weer op de kost.
Mooie armoedeverdeling voor de wereld...met dank aan......
Mooie armoedeverdeling voor de wereld...met dank aan......
-
Tom
Stoppen met belasting heffen via loon zou een mooie eerste stap zijn. Net zoals MRB en gemeentelijke lasten, voortaan zelf je bijdrage voor zorg, onderwijs, asiel, pensioen etc. overmaken.
-
Onlinetomgtr
Een zeer republikeinse gedachte echter ook ietwat wereldvreemd. Niet iedereen heeft het iq, het geld en het leven zo op orde om dat allemaal zelf te regelen. Wees maar blij, als iedereen zelfde zou zijn qua kansen, achtergrond en capaciteiten zou jij nu wellicht hamburgers staan bakken bij de mac. Nou ben ik totaal tegen de import van gelukszoekers voordat je die troef trekt. Maar een deel van succes westerse landen is dat de zwakkeren ontzien worden. Dat er nu massa’s gelukszoekers komen die de mooie wetten die we hebben tegen ons gebruiken betekent dat we onze wetten moeten veranderen zodat er wel geld is om de zwakkeren uit eigen land plus mensen uit andere landen die echt geholpen moeten worden te helpen. Maar om nu voor een USA systeem te gaan, en alleen voor jezelf te zorgen? Heb je enig idee hoe ontzettend veel mensen echt totaal niet rond kunnen komen, laat staan verzekeringen en goede scholing te betalen? Ik ben blij dat ik niet in zo’n samenleving woon, ik betaal genoeg belasting, maar ben blij dat ik daar niet zo bitter over ben!Tom schreef: 24 jan 2026, 12:39 Stoppen met belasting heffen via loon zou een mooie eerste stap zijn. Net zoals MRB en gemeentelijke lasten, voortaan zelf je bijdrage voor zorg, onderwijs, asiel, pensioen etc. overmaken.
-
Wimo
Same. Ik snap die honger naar "zelfredzaamheid" ook niet zo. Leuk dat je , dankzij alle faciliteiten van Nederland, nu semi succesvol bent maar de realiteit is dat je dat waarschijnlijk niet was geweest zonder een goed vangnet en opleiding.
Je been breken in de US kan je direct in een armoede positie brengen. Op de verkeerde plek geboren worden kan je ook op enorme achterstanden brengen..
Je been breken in de US kan je direct in een armoede positie brengen. Op de verkeerde plek geboren worden kan je ook op enorme achterstanden brengen..
- JP
Bewegen ze daar daarom zo weinig ? 
-
Tom
Nou Tom, ik zat hier toevallig net wat zaken voor onze VvE te doen. Daar komen voldoende zaken voorbij die we heel sociaal aanpakken en regelen voor bewoners die hulp nodig hebben (een terminaal zieke buurvrouw, een buurman die een motorongeluk heeft gehad en anders met rolstoel door het grind van z'n voordeur moet etc.), op z'n Brabants zou ik zeggen. En dat terwijl elke bewoner inzage heeft in de uitgaven en daar vragen over mag stellen, en via een meerderheid bijsturen. Men mag ook aanschuiven bij een bestuursvergadering. Dat is gewoon heel transparant. Je brengt nu alsof het een het andere uitsluit, dat je zonder openheid en meer directe democratie niet langer sociaal kunt zijn. Het krampachtig verbergen en zo ondoorzichtig mogelijk maken (en zelden tot nooit echt verantwoording afleggen) terwijl er een vorm van dwang is vind ik niet van deze tijd.
Hierboven stond ergens de kamerprijs van Van der Valk, wat het kost om een asielzoeker te laten overnachten. Dat bedrag is ooit uitgelekt en bij een journalist terecht gekomen. Het zijn contracten die niet direct via het COA worden afgesloten, maar via tussenpartijen. Je weet dat ze dat doen om het te verdoezelen. En er is één reden waarom het niet transparant is: omdat er te weinig draagvlak is. Dus dan verberg je het en als er toch kritische vragen komen (het blijft belastinggeld), dan schuif je een, tevens met belasting betaalde, woordvoerder naar voren die getraind is om met wollige taal geen concrete antwoorden te geven.
Ik denk trouwens dat het merendeel van de mensen prima in staat zijn om een afweging te maken wanneer het zinvol is om iets collectief te doen en wanneer niet.
Hierboven stond ergens de kamerprijs van Van der Valk, wat het kost om een asielzoeker te laten overnachten. Dat bedrag is ooit uitgelekt en bij een journalist terecht gekomen. Het zijn contracten die niet direct via het COA worden afgesloten, maar via tussenpartijen. Je weet dat ze dat doen om het te verdoezelen. En er is één reden waarom het niet transparant is: omdat er te weinig draagvlak is. Dus dan verberg je het en als er toch kritische vragen komen (het blijft belastinggeld), dan schuif je een, tevens met belasting betaalde, woordvoerder naar voren die getraind is om met wollige taal geen concrete antwoorden te geven.
Ik denk trouwens dat het merendeel van de mensen prima in staat zijn om een afweging te maken wanneer het zinvol is om iets collectief te doen en wanneer niet.
-
Onlinetomgtr
:
Wat betreft hoeveel mensen zelfredzaam zijn denk ik dat je echt in een bubble leeft en geen idee hoeveel mensen ook hier nu al op randje leven, over al over het randje heen zijn. Hoeveel mensen nu al geen zorgverzekering betalen, hoeveel mensen nu al in schulden zitten. Als je wil weten hoe zelfredzaam mensen zijn als ze dingen zelf moeten regelen, kijk dan eens hoeveel “zzp” bezorgers en verpleegsters blij waren met hogere inkomen maar geen cent aan verzekeringen en pensioen afdroegen.
Je zegt dat zelfredzaamheid en verzorging naast elkaar kunnen bestaan. Hoe dan? Je eerdere post repte overigens alleen over zelfredzaamheid, zonder nuance.Tom schreef: 24 jan 2026, 15:23 Nou Tom, ik zat hier toevallig net wat zaken voor onze VvE te doen. Daar komen voldoende zaken voorbij die we heel sociaal aanpakken en regelen voor bewoners die hulp nodig hebben (een terminaal zieke buurvrouw, een buurman die een motorongeluk heeft gehad en anders met rolstoel door het grind van z'n voordeur moet etc.), op z'n Brabants zou ik zeggen. En dat terwijl elke bewoner inzage heeft in de uitgaven en daar vragen over mag stellen, en via een meerderheid bijsturen. Men mag ook aanschuiven bij een bestuursvergadering. Dat is gewoon heel transparant. Je brengt nu alsof het een het andere uitsluit, dat je zonder openheid en meer directe democratie niet langer sociaal kunt zijn. Het krampachtig verbergen en zo ondoorzichtig mogelijk maken (en zelden tot nooit echt verantwoording afleggen) terwijl er een vorm van dwang is vind ik niet van deze tijd.
Wat betreft hoeveel mensen zelfredzaam zijn denk ik dat je echt in een bubble leeft en geen idee hoeveel mensen ook hier nu al op randje leven, over al over het randje heen zijn. Hoeveel mensen nu al geen zorgverzekering betalen, hoeveel mensen nu al in schulden zitten. Als je wil weten hoe zelfredzaam mensen zijn als ze dingen zelf moeten regelen, kijk dan eens hoeveel “zzp” bezorgers en verpleegsters blij waren met hogere inkomen maar geen cent aan verzekeringen en pensioen afdroegen.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik zie op het geweldige X dat de Gestapo van Trump weer iemand op straat hebben afgeknald.
Mooi land hoor, die V.S.
Ook wel top natuurlijk dat Trump alle inzet van de bondgenoten in Afghanistan nauwelijks als waardevol erkent. Je zal er maar geweest zijn, vanwege het activeren van artikel 5 door de V.S., en vervolgens het leven gelaten heb.
Ontzettende eikel.
Mooi land hoor, die V.S.
Ook wel top natuurlijk dat Trump alle inzet van de bondgenoten in Afghanistan nauwelijks als waardevol erkent. Je zal er maar geweest zijn, vanwege het activeren van artikel 5 door de V.S., en vervolgens het leven gelaten heb.
Ontzettende eikel.
- Enrico
-
Onlinetomgtr
Ik had verwacht dat eigenlijk iedereen het wel met die laatste zin eens zou zijn hier maar tot mijn grote verbazing is dat verre van waar. Maar ja, als je Trump een eikel vindt ben je voor sommigen meteen een commie, fan van Jetten, vd Leyen en het WEF.
-
Onlinetomgtr
Je dacht echt dat Trump zo begaan is met de onderdrukte mensen in Venezuela en Iran? De mensen uit die landen worden in de VS nou niet zoooo geweldig behandeld door hem?Enrico schreef: 24 jan 2026, 17:51 https://www.instagram.com/reel/DTgEAyQi ... ZyanRqcA==
Hmmmmm zou het?
- Enrico
Nope, hij heeft enkel een oog op geld en roem. Het is een narcist puur zang.tomgtr schreef: 24 jan 2026, 17:58Je dacht echt dat Trump zo begaan is met de onderdrukte mensen in Venezuela en Iran? De mensen uit die landen worden in de VS nou niet zoooo geweldig behandeld door hem?Enrico schreef: 24 jan 2026, 17:51 https://www.instagram.com/reel/DTgEAyQi ... ZyanRqcA==
Hmmmmm zou het?
Wat ik mij afvraag is of hij ICE chaos laat richten in democratische staten wachtend tot iemand terug schiet en dan die staat buiten de midterms plaatst onder Marshall Law… ik denk dat hij wel zo gek is!!
-
Onlinetomgtr
Niks verbaast me meer. Echter beginnen er nu toch echt wel aardig wat republikeinse afgevaardigden en rechters te bokken. Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren maar de geest is aardig uit de fles daar en alle Venezuela, Iran en Groenland rookgordijnen gaan dat niet oplossen. Ziektekosten spuiten omhoog, energie spuit omhoog, geklooi om Epstein files, de tarieven werken totaal averechts, huizenprijzen knallen omhoog, boeren kunnen producten niet meer kwijt, Trump bemoeit zich steeds mee met buitenland. Allemaal dingen waar de MAGA beweging nou niet echt blij mee is.
-
Tom
Ik begon niet over zelfredzaamheid in mijn post van 12:39. Of je hebt het op een andere manier geïnterpreteerd. Ik zou er voorstander van zijn als transparant gaat worden hoe en waar geld aan uitgegeven wordt, niet over het afschaffen van alle sociale voorzieningen. Daarover vind ik dat het in balans moet zijn. In de basis zelfredzaam, met een social vangnet voor de mensen die zich niet zelf redden. Dus ergens rechts van het midden. Volgens AI zijn de kosten voor asiel (incl. zaken als bijstand) nu 24 miljard euro per jaar. Pak je de werkenden dan is dat gemiddeld 170 euro per maand. Als elke werkende dat zelf per maand moet overmaken naar het COA, in plaats van afdragen via loonbelasting, dan zouden er snel andere keuzes gemaakt worden vermoed ik. Mijn 170 euro mag dan naar verzorgingstehuizen, om maar wat te noemen.tomgtr schreef: 24 jan 2026, 17:26
Je zegt dat zelfredzaamheid en verzorging naast elkaar kunnen bestaan. Hoe dan? Je eerdere post repte overigens alleen over zelfredzaamheid, zonder nuance.
-
Onlinetomgtr
Transparantie ja, graag. Minder geld naar gelukszoekers en veel strenger uitzettingsbeleid, graag. Het zelf afdragen per seperate kostenpost is totaal niet nodig om transparant te zijn over kosten. Bovendien, nog meer administratie, nog meer mensen om dat ge controleren en net als zorgkosten, ontzettend veel mensen die de rekeningen niet betalen, aanmaningskosten (van de overheid dus onredelijk) en nog meer mensen in de schuldhulpverlening. Charmant idee maar gaat averechts werken voor de gemiddelde Nederlander. En 170 is heel veel geld. Naar nul zal de ambitie niet moeten zijn, maar een veel minder lijkt me erg fundamenteel om te overleven. En begrijp me niet verkeerd, ik ben hardstikke rechts. Maar ook sociaal en zou net zoals jij graag geld besparen op onzin zodat we meer geld overhouden om sociaal te zijn waar echt nodig (naar mijn mening).
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Welke laatste zin bedoel je?tomgtr schreef: 24 jan 2026, 17:55 Ik had verwacht dat eigenlijk iedereen het wel met die laatste zin eens zou zijn hier maar tot mijn grote verbazing is dat verre van waar. Maar ja, als je Trump een eikel vindt ben je voor sommigen meteen een commie, fan van Jetten, vd Leyen en het WEF.
-
Onlinetomgtr
Ontzettende eikel.Bram schreef: 24 jan 2026, 19:48Welke laatste zin bedoel je?tomgtr schreef: 24 jan 2026, 17:55 Ik had verwacht dat eigenlijk iedereen het wel met die laatste zin eens zou zijn hier maar tot mijn grote verbazing is dat verre van waar. Maar ja, als je Trump een eikel vindt ben je voor sommigen meteen een commie, fan van Jetten, vd Leyen en het WEF.
-
OnlineSlowCo
Waarom ga je nou Bram uit zitten schelden...?tomgtr schreef: 24 jan 2026, 20:00Ontzettende eikel.Bram schreef: 24 jan 2026, 19:48Welke laatste zin bedoel je?tomgtr schreef: 24 jan 2026, 17:55 Ik had verwacht dat eigenlijk iedereen het wel met die laatste zin eens zou zijn hier maar tot mijn grote verbazing is dat verre van waar. Maar ja, als je Trump een eikel vindt ben je voor sommigen meteen een commie, fan van Jetten, vd Leyen en het WEF.
Even een mod erbij halen, oh wacht
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Enrico schreef: 24 jan 2026, 18:06Nope, hij heeft enkel een oog op geld en roem. Het is een narcist puur zang.tomgtr schreef: 24 jan 2026, 17:58Je dacht echt dat Trump zo begaan is met de onderdrukte mensen in Venezuela en Iran? De mensen uit die landen worden in de VS nou niet zoooo geweldig behandeld door hem?Enrico schreef: 24 jan 2026, 17:51 https://www.instagram.com/reel/DTgEAyQi ... ZyanRqcA==
Hmmmmm zou het?
Wat ik mij afvraag is of hij ICE chaos laat richten in democratische staten wachtend tot iemand terug schiet en dan die staat buiten de midterms plaatst onder Marshall Law… ik denk dat hij wel zo gek is!!
Kleine correctie;
Marschall was van het Plan
Martial Law is wat je bedoelt. (=Staat van beleg)
Ik vind bovenstaande theorie plausibel, doodeng, maar het zou zo maar kunnen.
Ze zijn gek genoeg om dit door te drukken.
-
Onlinetomgtr
- Elise
Ik heb een beetje hetzelfde gezegd de afgelopen dagen, dus +1tomgtr schreef: 24 jan 2026, 13:49Een zeer republikeinse gedachte echter ook ietwat wereldvreemd. Niet iedereen heeft het iq, het geld en het leven zo op orde om dat allemaal zelf te regelen. Wees maar blij, als iedereen zelfde zou zijn qua kansen, achtergrond en capaciteiten zou jij nu wellicht hamburgers staan bakken bij de mac. Nou ben ik totaal tegen de import van gelukszoekers voordat je die troef trekt. Maar een deel van succes westerse landen is dat de zwakkeren ontzien worden. Dat er nu massa’s gelukszoekers komen die de mooie wetten die we hebben tegen ons gebruiken betekent dat we onze wetten moeten veranderen zodat er wel geld is om de zwakkeren uit eigen land plus mensen uit andere landen die echt geholpen moeten worden te helpen. Maar om nu voor een USA systeem te gaan, en alleen voor jezelf te zorgen? Heb je enig idee hoe ontzettend veel mensen echt totaal niet rond kunnen komen, laat staan verzekeringen en goede scholing te betalen? Ik ben blij dat ik niet in zo’n samenleving woon, ik betaal genoeg belasting, maar ben blij dat ik daar niet zo bitter over ben!Tom schreef: 24 jan 2026, 12:39 Stoppen met belasting heffen via loon zou een mooie eerste stap zijn. Net zoals MRB en gemeentelijke lasten, voortaan zelf je bijdrage voor zorg, onderwijs, asiel, pensioen etc. overmaken.
- Elise
Ik denk dat dat wel meevalt
- Elise
posting.php?mode=quote&p=1711603Enrico schreef: 24 jan 2026, 17:51 https://www.instagram.com/reel/DTgEAyQi ... ZyanRqcA==
Hmmmmm zou het?
-
Onlinetomgtr
Ok voor een pvv stemmer, ik ben economisch rechts maar niet nationalistisch. Zoals ik pvv extreem links vind. Alleen zijn ze te bang om te zeggen waar ze al hun linkse plannen van gaan betalen. Wat dat betreft is de SP of GL tenminste eerlijk dat ze mij gaan bestelen. Maar Elise, jij gaat nou natuurlijk zwaar beledigd zijn dat een mod het lef heeft om een mening te hebben die haaks staat op jouwe. Dat mag. Maar mocht je die kaart weer willen trekken zal je ook je mening over mij of mijn keuzes of voorkeuren voor je moeten houden. Right? Voor mij mag jij vinden dat ik links ben hoor. Maar dan zal je mijn mening moeten pikken. Al ben ik mod.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
^^^^^^
? Elise vindt 't alleen meevallen , dat hartstikke rechts. Dus misschien 'gewoon/ normaal' rechts? @Elise?
? Elise vindt 't alleen meevallen , dat hartstikke rechts. Dus misschien 'gewoon/ normaal' rechts? @Elise?