LOADED CSL LOWERS LAP RECORD

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

LOADED CSL LOWERS LAP RECORD

Bericht door Starred » 06 nov 2007, 14:52

[img:750:500]http://www.pistonheads.com/pics/news/17 ... 072R-L.jpg[/img]


The CSL - Completely Stripped-out LoonRemember, remember the 5th of November. Pagani might.

With the ink barely dry on the timesheets confirming that their Zonda F Clubsport holds the fastest production car lap time around the Nürburgring Nordschleife, a Swedish tuning firm lowered the bar again yesterday. And by quite a considerable margin too.

In a specially tuned M3 CSL, touring car driver Richard Göransson lapped the track in 7 minutes 22.9 seconds, shaving just shy of five seconds from the Italian supercar’s record set by 'Ringmeister Marc Basseng.

The CSL used has certainly received plenty of attention in preparation for the run. The interior was discarded, and replaced with a roll cage and race seat, while windows and various items of bodywork were exchanged for lighter equivalents.

The exterior also gained some go-faster fins on the wheelarches and a GTR-alike wing. More importantly, the car rides on a bespoke K&W, suspension set-up with big Performance Friction brakes.

Oh, and did we mention the small matter of the supercharger which boosts the CSL’s already healthy bhp figure to around 600bhp.

What’s more, the car is also up for grabs in a lowest unique bid auction with money raised going to charity, but not before another effort to beat the 7 minute 20 mark has been attempted.

Looking at the picture of this CSL it’s hardly the sort of thing that you could use for anything other than assaulting European track days. While we do like the idea of the continuing war on the Nordschleife, it does beg the question just what the definition of a production car actually is?

http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=17133

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 06 nov 2007, 14:57

Hoe is dat ooit een productie wagen dan als ie helemaal gestript is?

Die Pagani koop je toch zoals die erbij reed? Die CSL kon je bij BMW niet zo kopen dus ik begrijp het niet helemaal... :?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 06 nov 2007, 14:58

Is geen echte productieauto meer. Is gewoon een road-legal raceauto.

Desondanks wel een prestatie.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 06 nov 2007, 15:08

En alsnog goedkoper dan de Zonda volgens mij. 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 nov 2007, 15:15

super prestatie 8) wat nou porsche carrera gt, wat nou Zonda, Zonde van dat geld :lol:
trouwens mooie motorkap ook, lijkt wel op de GTR soort.

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Tom van H. » 06 nov 2007, 15:22

Beetje onzin dat ze hier doen alsof ze een record hebben verbroken ofzo.
Pagani heeft het record wbt niet-aangepaste auto's.
Wat betreft de aangepaste straatauto's halen ze het nog steeds niet bij de donkervoort, edo porsche en radical die allemaal ruim onder de 7.20 zitten. Appels met peren vergelijken dus...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 nov 2007, 15:55

Idd. Je kan dit moeilijk een productieauto noemen, in racetrim en met 240 PK extra :lol:

Trouwens zonde van het geld die supercars???? Als ik de nieuwprijs van een CSL er eens bijpak en de prijzen van de onderdelen die er op zitten dan denk ik dat je aardig in de buurt van een supercar komt. Niet alleen wat er nu op zit maar er zit ook nog aardig wat ontwikkelijk in natuurlijk.

Wou je zoiets in NL doen met een nieuwe CSL mag je wel aan bedragen denken die richting de 200.000 euro gaan denk ik. CSL standaard kostte al 121K.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 06 nov 2007, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rudie ter hogt
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:51
Locatie: haaksbergen

Bericht door rudie ter hogt » 06 nov 2007, 16:26

dat is een super tijd en een super auto.
maar echt standaard is hij niet mer maar dat was die donkervoort ook niet meet die opde ring toen de snelste tijd neer zette.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 06 nov 2007, 16:34

Tom van Hezewijk schreef:Beetje onzin dat ze hier doen alsof ze een record hebben verbroken ofzo.
Pagani heeft het record wbt niet-aangepaste auto's.
Wat betreft de aangepaste straatauto's halen ze het nog steeds niet bij de donkervoort, edo porsche en radical die allemaal ruim onder de 7.20 zitten. Appels met peren vergelijken dus...
Mee eens ja, als het zo gemeten wordt ligt die rondetijd binnen no time onder de 7 minuten.

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 nov 2007, 17:51

aangepaste straatauto roadlegal met vast dak. :roll:

congrats nontheless

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23

Bericht door Jorrit » 06 nov 2007, 22:38

Nauw dat komt aardig in de buurd Bert

Wagen heeft een poos terug op mobile.de gestaan met een vraag prijs van tussen de 200.000 en 250.000.
Weet niet meer precies maar het begon iig met een 2 gevolgd door 5 cijfers voor de koma

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 07 nov 2007, 00:11

Ja in deze CSL zit zoveel ontwikkeling en rete dure onderdelen, hij zal niet zo duur zijn als een Zonda maar een 2e hands CGT (350k) zal hij wel halen ben ik bang. Je haalt niet zomaar "betrouwbaar" 600pk uit een M3 voor vele Ring rondes.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 07 nov 2007, 06:00

Nou ja vergeet ook niet dat belasting op auto's in Scandinavie gigantisch is he. Ik weet niet wat een CSL daar exact kostte maar als het ze daar 200K voor alleen die auto nieuw kosten zou ook nog wel mogelijk zijn. Dus dan is dit hele projectje nog wel een paar stappen duurder :mrgreen:

Ik zat hier op werk eens naast iemand die voor een E36 M3 keek op de noorse versie van mobile, en I kid you not er kwamen gewoon vraagprijzen langs van omgerekend 45.000 euro voor een 1997 model :shock:

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 07 nov 2007, 08:44

tja, als je ziet hoeveel belasting daar over auto's betaald wordt, dan is het logisch :shock:

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 07 nov 2007, 09:31

Tom van Hezewijk schreef:Beetje onzin dat ze hier doen alsof ze een record hebben verbroken ofzo.
Pagani heeft het record wbt niet-aangepaste auto's.
Wat betreft de aangepaste straatauto's halen ze het nog steeds niet bij de donkervoort, edo porsche en radical die allemaal ruim onder de 7.20 zitten. Appels met peren vergelijken dus...
Tja, wat het is het verschil tussen een supercar die in minimale aantallen wordt geproduceerd en 1,2 miljoen euro of iets dergelijks kost en een M3 CSL die door een paar fanatiekelingen onder handen is genomen voor een totaalprijs van wellicht 250K? De Pagani is nou niet bepaald your average straatauto.

Een M3 CSL laten supercharger kost ook niet zoveel. ESS heeft een kit die hem voor ca. 9000 euro naar 510pk brengt. De stap naar 600pk is een kwestie van meer overdruk.

De op maat gemaakt carbon goodies zijn wellicht nog het duurst.

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 07 nov 2007, 09:56

Femme schreef:
Tom van Hezewijk schreef:Beetje onzin dat ze hier doen alsof ze een record hebben verbroken ofzo.
Pagani heeft het record wbt niet-aangepaste auto's.
Wat betreft de aangepaste straatauto's halen ze het nog steeds niet bij de donkervoort, edo porsche en radical die allemaal ruim onder de 7.20 zitten. Appels met peren vergelijken dus...
Tja, wat het is het verschil tussen een supercar die in minimale aantallen wordt geproduceerd en 1,2 miljoen euro of iets dergelijks kost en een M3 CSL die door een paar fanatiekelingen onder handen is genomen voor een totaalprijs van wellicht 250K? De Pagani is nou niet bepaald your average straatauto.

Een M3 CSL laten supercharger kost ook niet zoveel. ESS heeft een kit die hem voor ca. 9000 euro naar 510pk brengt. De stap naar 600pk is een kwestie van meer overdruk.

De op maat gemaakt carbon goodies zijn wellicht nog het duurst.
Inderdaad, mee eens.

Dat het toevallig een BMW is schiet bij een aantal in 't verkeerde keelgat, LOL :wink:

Ik vraag Hemmes om het met zijn van stevig aangedraaide wielbouten voorziene Cupra met Militek en Bilsteins het ff te verbeteren.

Hem kennende probeert ie 't ook nog, al is 't compleet door 't maaiem bij Adenauer Forst. :lol: 8)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 07 nov 2007, 10:41

Femme schreef:
Tom van Hezewijk schreef:Beetje onzin dat ze hier doen alsof ze een record hebben verbroken ofzo.
Pagani heeft het record wbt niet-aangepaste auto's.
Wat betreft de aangepaste straatauto's halen ze het nog steeds niet bij de donkervoort, edo porsche en radical die allemaal ruim onder de 7.20 zitten. Appels met peren vergelijken dus...
Tja, wat het is het verschil tussen een supercar die in minimale aantallen wordt geproduceerd en 1,2 miljoen euro of iets dergelijks kost en een M3 CSL die door een paar fanatiekelingen onder handen is genomen voor een totaalprijs van wellicht 250K? De Pagani is nou niet bepaald your average straatauto.

Een M3 CSL laten supercharger kost ook niet zoveel. ESS heeft een kit die hem voor ca. 9000 euro naar 510pk brengt. De stap naar 600pk is een kwestie van meer overdruk.

De op maat gemaakt carbon goodies zijn wellicht nog het duurst.
Helemaal overbodige discussie, al deze auto's worden gedeclasseerd door de Radical die het in ruim onder de 7minuten doet. Dat dat record niet "officieel" is maakt mij geen bal uit. Wat kost die Radical? Een schijntje van wat de Pagani en CSL kosten...
Neemt niet weg dat je zo een Pagani bij mij in de garage mag zetten :) :)

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 07 nov 2007, 10:51

Da's ook weer waar, zo'n Radical is de koning dan. Al moet je je afvragen wat je met zo'n ding dagelijks kunt, behalve ronderecords zetten. Badkuip/hulpmotor/4 wielen. Dan is de Pagani wat comfier en de snellere CSL nog makkelijker voor alledag.

Ik koos trouwens de Porker GT2 of de kar in mijn avatar die waarschijnlijk ook wel de CSL zou kunnen declasseren als Stefan Roser eens een keer NIET sideways zou gaan. :lol:

De CSL en de Pagani zijn niet mijn types qua sportwagens, de ene was mooi, de ander IS lelijk, hoe snel ie ook is. :wink:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 07 nov 2007, 13:54

Robin schreef:Da's ook weer waar, zo'n Radical is de koning dan. Al moet je je afvragen wat je met zo'n ding dagelijks kunt, behalve ronderecords zetten. Badkuip/hulpmotor/4 wielen. Dan is de Pagani wat comfier en de snellere CSL nog makkelijker voor alledag.
Voor dagelijks is zo'n Radical helemaal niets inderdaad, maar een Pagani van een paar ton met 2 zitplaatsen ook niet, waar durf je zo'n ding te parkeren? :)
En die CSL was helemaal gestript en zal wel 0,0 speling met het wegdek hebben, dus daar kan ook niet mee naar de efteling met het hele gezin :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 07 nov 2007, 14:21

Dit is wel een erg serieuze projectcar http://www.loaded.se/ ze details op hun site. De tijd en het geld wat is geinvesteerd gaat verder dan wat carbon goodies en een compressorkit.

Wat de auto nu waard is............... wat de gek er voor geeft.

De Zonda is niet mijn ding, te hoog kermis gehalte. Dan toch liever een GT3RS tijdloos mooi, en elk schoefje heeft nut.

Michel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 07 nov 2007, 14:26


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 nov 2007, 22:04

http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/ ... post-11938


Zie de video`s, ...................................snel is an understatement, het geluid ook......................... :shock: :shock:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 08 nov 2007, 00:14

wow hij heeft dus niet alleen de GTR motorkap maar ook de spatschermen....lekker dik 8)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 16 nov 2007, 17:55


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 16 nov 2007, 18:22

Keleëre zeg :shock: :shock: :shock: wat gaat dat hard :shock: en dat een volle ronde! niks brug 1 en de laatste, nee een echte volle ronde, respect :twisted:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Kadett, Semrush [Bot], Will F. en 6 gasten