DFJEF schreef: 10 jan 2026, 20:25Ben ook overtuigd door mijn broer die dezelfde heeft als jij (competition). En de door jouw gedeelde ervaring heeft ook positief geholpen.sitechris schreef: 10 jan 2026, 18:22Ah wat leuk, dan ben ik niet meer de enige hier met een A5 Phev. Topicje openen?DFJEF schreef: 10 jan 2026, 14:38 Uiteindelijk is mijn keuze op de Audi A5 gevallen. Geen tractie issues vanwege quattro, voldoende power (299pk variant), stuurt niet onaardig en het belangrijkste waar dit topic mee begon, je kunt de ICE altijd mee laten draaien. Nog steeds merk je dat je met 2 ton onderweg bent, dat krijg je er niet uit gefilterd. Maar onder aan de streep een prima PHEV denk ik.![]()
In de huidige door de 13 in een dozijn Chinezen SUF's en andere SUV's dominerende markt toch een verademing wat design betreft. Van dag een een mooie auto gevonden. Maar zoals gezegd, blijft die 2 ton wel behoorlijk voelbaar. Helaas een consequentie van het huidige belastingklimaat / Euronorm, dus iets wat onvermijdelijk is. Duurt waarschijnlijk nog tot midden dit jaar tot de wissel. Nog even genieten van de 600 kilo lichtere Italiaan.....![]()
![]()
Bij welke nieuwe PHEV kan de ICE handmatig aangezet worden?
-
DFJEF
Re: Bij welke nieuwe PHEV kan de ICE handmatig aangezet worden?
- sitechris
- Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW
Ja gewicht ga je altijd merken. Maar het is een heerlijke cruiser-daily.
-
DFJEF
Zal zeker een zalige daily zijn. Voor de echte fun momenten heb ik nog 2 auto's in de garage staan die bij elkaar opgeteld hetzelfde wegen als de A5, dus ik kan het een beetje compenseren in de weekenden......