Audi A5 Avant e-hybrid Competition
-
OnlineLuco
Re: Audi A5 Avant e-hybrid Competition
Ik zou het niet van de dealer af laten hangen.
Ik heb een 2026 auto besteld, daar is voor getekend, lever dus maar een 2026 auto zoals besteld, zo niet ontbinden we de koop.
Ik heb een 2026 auto besteld, daar is voor getekend, lever dus maar een 2026 auto zoals besteld, zo niet ontbinden we de koop.
- Elise
Hoe langer je er in doorrijdt, hoe meer kilometers je erop zet, hoe slechter je onderhandelingspositie wordt.
-
Onlinetomgtr
Een goede relatie met dealer is toch vaag begrip, medewerkers lopen makkelijk naar concurrent, bedrijven worden bij de vleet verkocht aan grotere dealergroepen. En wat betekent een goede relatie überhaupt? Ze gebruiken iets meer vaseline zonder die op de rekening te zetten?
- Knot
Precies, straks druk de kmstand de waarde weer krijg je dat verhaal.Elise schreef: 08 jan 2026, 15:34 Hoe langer je er in doorrijdt, hoe meer kilometers je erop zet, hoe slechter je onderhandelingspositie wordt.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Dit ja. Ik had een goede relatie met een leverancier...16 jaar lang. Heel erg veel geld daar besteed. En bij het eerste het beste akkefietje lieten ze me keihard in de kou staan. En bleek die 'relatie' niets waard. Het is (zeker in de zakenwereld) toch ieder voor zich.tomgtr schreef: 08 jan 2026, 15:56 Een goede relatie met dealer is toch vaag begrip, medewerkers lopen makkelijk naar concurrent, bedrijven worden bij de vleet verkocht aan grotere dealergroepen. En wat betekent een goede relatie überhaupt? Ze gebruiken iets meer vaseline zonder die op de rekening te zetten?
Maar goed, Chris lost dit ongetwijfeld goed met ze op.
- Elise
Wat ik begrepen heb was het (inruil)voorstel van deze dealer vele duizenden euro's beter dan bij andere dealers. Als je er dan vanuit mag gaan dat dealers heel goed weten waar ze staan in het jaar en welke (haalbare) bonussen er nog in het verschiet liggen.....ben ik dan heel negatief om te denken dat dit vooraf gepland was door de dealer?
Ik heb geen idee hoe hoog die target bonussen voor een dealer zijn, of wat de marge is die ze op een nieuwe auto hebben.
Maar het zal aanzienlijk zijn om dit soort acties uit te voeren.
En hoe goed als je relatie met een dealer is weet je pas op het moment dat er stront aan de knikker is. Alles wat ze zelf zonder problemen kunnen verhalen bij de importeur is altijd "lossen we voor u op meneer" maar op het moment dat je ze in de portemonnee treft wordt het ineens een heel ander verhaal.....
Het bestel maar een nieuwe en zodra die er is ruilen we om gaat de dealer flink geld kosten..... dat voorstel zie ik uit vrije wil niet zomaar gebeuren....
Ik heb geen idee hoe hoog die target bonussen voor een dealer zijn, of wat de marge is die ze op een nieuwe auto hebben.
Maar het zal aanzienlijk zijn om dit soort acties uit te voeren.
En hoe goed als je relatie met een dealer is weet je pas op het moment dat er stront aan de knikker is. Alles wat ze zelf zonder problemen kunnen verhalen bij de importeur is altijd "lossen we voor u op meneer" maar op het moment dat je ze in de portemonnee treft wordt het ineens een heel ander verhaal.....
Het bestel maar een nieuwe en zodra die er is ruilen we om gaat de dealer flink geld kosten..... dat voorstel zie ik uit vrije wil niet zomaar gebeuren....
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Maar juridisch is dit wel de meest correcte (zo niet enige) oplossing, gewoon nakomen wat is afgesproken
- Elise
^^
Zeker!
Maar ik denk niet dat de dealer met die oplossing komt, die denkt eerder aan een
Zeker!
Maar ik denk niet dat de dealer met die oplossing komt, die denkt eerder aan een
- Knot
Het is hoeveel moeite energie en tijd je erin wil steken, zelf of met juridische hulp.
Kijk naar het schipper kozijnen verhaal, ben ik bijna een jaar mee bezig geweest maar uiteindelijk wel compensatie gehad die ik wilde krijgen, zonder juridische hulp overigens maar was wel een hoop geduld voor nodig. Voor mij puur een principekwestie omdat hun de fouten hadden gemaakt.
Kijk naar het schipper kozijnen verhaal, ben ik bijna een jaar mee bezig geweest maar uiteindelijk wel compensatie gehad die ik wilde krijgen, zonder juridische hulp overigens maar was wel een hoop geduld voor nodig. Voor mij puur een principekwestie omdat hun de fouten hadden gemaakt.
-
OnlineLuco
Volgens mij sta je in deze heel sterk, zwart op wit, niet geleverd.
Denk dat het zelfs via een kort geding kan.
Denk dat het zelfs via een kort geding kan.
-
Berrie
- Auto: Volkswagen Golf
Ik zou ook inzetten op een nieuwe auto. Deze tweedehands A5 retour en krijgen waarvoor je betaalde, een nieuwe A5. Intussen ben ik meer benieuwd naar de oplossing die de dealer biedt dan naar je rij-ervaringen met de auto. Ook om te weten of ik in de toekomst een nieuwe auto zou willen kopen bij deze dealer.
- JP
Als het de dealer is die ik vermoed (laten we de naam even in het midden, zolang Christian in onderhandeling zit) Er zijn niet veel particuliere kopers die daar tevreden zijn. Die dealer moet het vooral hebben van de leaser en de fleetowners.
- sitechris
- Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW
Klopt, maar een A5 is nu niet echt een performance model. Bij een nieuwe M2 zou ik het uiteraard wel doen.Knot schreef: 08 jan 2026, 13:04 Dat is wel waarom bij performance modellen na 2000km de oliën gewisseld worden inderdaad.