Protest tegen Autobahn limiet
- M-bitious
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Femme
75% lijkt me nogal veel. Ik dacht dat het andersom was (25% voor?).
Die verhouding zou wat meer in overeenstemming met het verkeersbeeld zijn.
Een andere anti-130 site is http://www.stoppt-tempo130.de/ . Deze heeft inmiddels 6200 stemmen (waren er gisteren 2500).
Die verhouding zou wat meer in overeenstemming met het verkeersbeeld zijn.
Een andere anti-130 site is http://www.stoppt-tempo130.de/ . Deze heeft inmiddels 6200 stemmen (waren er gisteren 2500).
Laatst gewijzigd door Femme op 01 nov 2007, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Femme
In [url=http://www.bild.t-online.de/BTO/news/20 ... 98122.html]deze poll[/url[ van Bild is 75 procent tegen een tempolimit.
Ik heb op een pro-tempolimit wat verhalen gelezen van voorstanders, waaronder eentje die naar Canada was geweest en het daar zo geweldig relaxed rijden vond. Dit lijken me me name bejaarde Toyota- en Citroën-rijders die het tempo van hun landgenoten in auto's van superieur binnenlands fabrikaat niet (mentaal) kunnen bijbenen.
Laat die mensen eens kijken hoe rustgevend het in Nederland op de snelwegen is. De ene helft werpt zich met een gangetje van 100-110 op als rijdende wegblokkade voor de andere helft die wel wil opschieten en voortdurend in dit verlangen gefrustreerd wordt. Het gevolg is agressie op de weg, links inhalen, snelheden rijden waar niemand op is voorbereid als de weg eventjes vrij is, enz.
Ik heb op een pro-tempolimit wat verhalen gelezen van voorstanders, waaronder eentje die naar Canada was geweest en het daar zo geweldig relaxed rijden vond. Dit lijken me me name bejaarde Toyota- en Citroën-rijders die het tempo van hun landgenoten in auto's van superieur binnenlands fabrikaat niet (mentaal) kunnen bijbenen.
Laat die mensen eens kijken hoe rustgevend het in Nederland op de snelwegen is. De ene helft werpt zich met een gangetje van 100-110 op als rijdende wegblokkade voor de andere helft die wel wil opschieten en voortdurend in dit verlangen gefrustreerd wordt. Het gevolg is agressie op de weg, links inhalen, snelheden rijden waar niemand op is voorbereid als de weg eventjes vrij is, enz.
-
- Dennis Cavallino
Hard rijden is leuk, maar te hard is nergens voor nodig.
120 in NL is te langzaam
130 is netjes (want dan kun je op de teller 140)
En tot 160 zouden ze 's nachts moeten gedogen.
Toch heb ik geen problemen met maximum snelheden. Als mensen met 120 km/u al niet kunnen autorijden, verwacht ik dat ze dat al helemaal niet kunnen met 220.
Geloof mij, mensen kijken geen 100-en meters voor zich uit, je mag blij zijn als ze al tientallen meters voor zich uit kijken. Automobilisten zijn kneuzen, die moet je tegen zichzelf behoeden.
Hard rijden doen we wel op een circuit. Meer circuits voor de mensen die wel willen en kunnen rijden op snelheid.
120 in NL is te langzaam
130 is netjes (want dan kun je op de teller 140)
En tot 160 zouden ze 's nachts moeten gedogen.
Toch heb ik geen problemen met maximum snelheden. Als mensen met 120 km/u al niet kunnen autorijden, verwacht ik dat ze dat al helemaal niet kunnen met 220.
Geloof mij, mensen kijken geen 100-en meters voor zich uit, je mag blij zijn als ze al tientallen meters voor zich uit kijken. Automobilisten zijn kneuzen, die moet je tegen zichzelf behoeden.
Hard rijden doen we wel op een circuit. Meer circuits voor de mensen die wel willen en kunnen rijden op snelheid.
- Dennis Cavallino
- Arthur
Ja hoor, Hugo.hugo schreef:Arthur schreef:Staat er echt, bijna driekwart is VOOR een maximumsnelheid.
Ja, 75% van de onderzochte groep. En laat de linkse pers nu maar al te graag hun eigen, groene, achterban enqueteren.
In vind het prima.
Weet niet wie ze allemaal ondervraagd hebben.
Bevolking staat erbij.
Verder was ik er niet bij...
- RVV
- Arthur

Ik stoor me aan die opmerkingen van Hugo.
Citeer uit de krant en krijg je zo'n lekkere post om de oren.
Daar hoor ik geen bron bij.
Ik was er ook niet bij maar kan wel aangeven waar het (in) staat.
Wat ze daar doen boeit me ook niet echt veel.
Ik woon zo wat letterlijk aan de grens.
En een paar keer per jaar de grens overpiepen om te blazen is al veel.
Dus ze doen maar

-
- Erik K.
Gelukkig wordt er in Nederland ook niet stil gezeten
http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuw ... hp?id=3296

http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuw ... hp?id=3296
- Jelmer850i
- frankv
ach, op een paar duitsers na zijn wij nederlanders ook de enigen die echt hard rijden in duitsland
ik geloof best dat 75% van de duitsers best overal een limiet van 130 zou willen
als je geen maximum snelheid hebt, ga je zo snel rijden als voor jou comfortabel is, en voor veel weggebruikers is dat gewoon rond de 100-130
niet iedereen vindt rijden leuk!
frank
ik geloof best dat 75% van de duitsers best overal een limiet van 130 zou willen
als je geen maximum snelheid hebt, ga je zo snel rijden als voor jou comfortabel is, en voor veel weggebruikers is dat gewoon rond de 100-130
niet iedereen vindt rijden leuk!
frank
-
- Erik K.
Dat van die uitstoot kan heel goed kloppen.
De meeste motoren hebben stationair een veel hogere uitstoot dan als ze in bedrijf zijn.
Stevig doorrijden is veel beter voor het milieu, dan met z'n allen lekker in een treintje stilstaan en mekaars uitlaatgassen in ademen :twisted:
Ben ook benieuwd als er overal een limit is of de duisters net zo netjes blijven rijden zoals de meeste nu doen. Zou me niet verbazen als dat ook veranderd naar de heetgebakende hollandse rijstijl.
De meeste motoren hebben stationair een veel hogere uitstoot dan als ze in bedrijf zijn.
Stevig doorrijden is veel beter voor het milieu, dan met z'n allen lekker in een treintje stilstaan en mekaars uitlaatgassen in ademen :twisted:
Ben ook benieuwd als er overal een limit is of de duisters net zo netjes blijven rijden zoals de meeste nu doen. Zou me niet verbazen als dat ook veranderd naar de heetgebakende hollandse rijstijl.
- Arthur
- Dennis Cavallino
Goeie post. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De Duitse manier van autorijden is de afgelopen 10 jaar toch al verslechterd. Spiegelen doen ze echt niet meer zo goed als vroeger, het is drukker en (dus?) rijden veel mensen continu links. Dat is overigens vooral in de druk bevolkte gebieden zo, erbuiten valt het wel weer mee, of je moet in de vakantiestroom zitten. Dat is ook klote.ErikKramer schreef:Dat van die uitstoot kan heel goed kloppen.
Constant hardrijden is idd niet zo schadelijk met de meeste auto's file rijden (zoals mijn 535). Mijn auto is daarnaast veel zuiniger bij 160 km/u dan bij 16 km/u. Maar bij een dieselt is dat natuurlijk een ander verhaal.
Boven de 160 wordt het trouwens alweer een heel ander verhaal want dan zuipt een E34 of E30 ook best veel en dat gaat dan in hele grote stappen. Ze hebben nu eenmaal de CW waarde van een chocoladefabriek.
-
Goed nieuws:
Tiefensee: maximumsnelheid onwaarschijnlijk
Gepost op Tuesday, 6 November 2007 om 19:22 door Sir Smokalot in Verkeer |
De Duitse minister van verkeer Wolfgang Tiefensee heeft laten weten dat het onwaarschijnlijk is dat Duitsland een algemene maximumsnelheid op zijn snelwegen zal invoeren. Hij valt hiermee zijn eigen partij, de SPD, af. Deze had juist net besloten een maximumsnelheid van 130 km/u te steunen.
Tiefensee wil met de regering kijken naar andere manieren om de CO2-uitstoot tegen te gaan, zoals het verminderen van files en door meer gebruik te maken van alternatieve brandstoffen en aandrijfmogelijkheden. Hij onderstreepte nog eens fijntjes dat slechts de helft van het snelwegnetwerk in Duitsland geen snelheidslimiet heeft.
Dit bewijst nogmaals de macht van de VDA en de grote weerstand die er tegen een maximumsnelheid is in Duitsland. Eerder deze week liet Bondskanselier Angela Merkel al weten geen trek te hebben in een limiet van 130 (bron: autonews.com).
Tiefensee: maximumsnelheid onwaarschijnlijk
Gepost op Tuesday, 6 November 2007 om 19:22 door Sir Smokalot in Verkeer |
De Duitse minister van verkeer Wolfgang Tiefensee heeft laten weten dat het onwaarschijnlijk is dat Duitsland een algemene maximumsnelheid op zijn snelwegen zal invoeren. Hij valt hiermee zijn eigen partij, de SPD, af. Deze had juist net besloten een maximumsnelheid van 130 km/u te steunen.
Tiefensee wil met de regering kijken naar andere manieren om de CO2-uitstoot tegen te gaan, zoals het verminderen van files en door meer gebruik te maken van alternatieve brandstoffen en aandrijfmogelijkheden. Hij onderstreepte nog eens fijntjes dat slechts de helft van het snelwegnetwerk in Duitsland geen snelheidslimiet heeft.
Dit bewijst nogmaals de macht van de VDA en de grote weerstand die er tegen een maximumsnelheid is in Duitsland. Eerder deze week liet Bondskanselier Angela Merkel al weten geen trek te hebben in een limiet van 130 (bron: autonews.com).