Vooral doen ! Kan de zorgverzekering ook omlaag
Brandstof, de prijzen.
- JP
Re: Brandstof, de prijzen.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nie ... b852&ei=13
Daaruit:
Divide et Impera.
Bij 2.34 zal Knot wel even melding maken.
Daaruit:
En hier gaan we lekker naar de €2.50 blijkbaar. Zal mijn tijd wel durenHet begon allemaal met een interview in de Neue Osnabrücker Zeitung. Hillebrand sprak zich daar uit over de CO2-prijs en suggereerde dat hogere prijzen aan de pomp een noodzakelijk kwaad kunnen zijn voor het klimaat. Voor de gemiddelde Duitse forens, die al kreunt onder de kosten, voelde dit als verraad.
Bij 2.34 zal Knot wel even melding maken.
- Arthur
- Auto: Nr.52
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Wat ben ik blij dat ik tegenwoordig een baan in Breda heb, en de zaak een aflopende zaak is... Scheelt me als de zaak echt weg is makkelijk €250 diesel per maand, kan met de fiets naar het werk.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dat is wel de beste besparing die je kunt doen Bram. Minder rijden levert meer op dan zoeken naar de goedkoopste pomp
Heb de discussie hier thuis ook wel eens. Is er één trots dat ze voor x de liter heeft getankt. Later die dag wel 2x op en neer naar mijn schoonouders wat ook prima gecombineerd had kunnen worden of kon wachten een later moment
Heb de discussie hier thuis ook wel eens. Is er één trots dat ze voor x de liter heeft getankt. Later die dag wel 2x op en neer naar mijn schoonouders wat ook prima gecombineerd had kunnen worden of kon wachten een later moment
- Knot
Tsja, goedkoopste is om niet te rijden en altijd de fiets te pakken maar als er redelijk op de route een goedkopere pomp is waarom niet?
Gister 33 liter getankt voor € 40, gewoon in NL.
Gister 33 liter getankt voor € 40, gewoon in NL.
- JP
Hugo in de aanbieding ?
- Knot
Creatief omgaan met spaarpunten.
-
OnlineBram
Absoluut. Ik houd van autorijden, maar iedere dag in de file staan en veel geld kwijt zijn om op je werk te komen is wel echt zonde.Richardt. schreef: 06 jan 2026, 11:10 Dat is wel de beste besparing die je kunt doen Bram. Minder rijden levert meer op dan zoeken naar de goedkoopste pomp![]()
Heb de discussie hier thuis ook wel eens. Is er één trots dat ze voor x de liter heeft getankt. Later die dag wel 2x op en neer naar mijn schoonouders wat ook prima gecombineerd had kunnen worden of kon wachten een later moment![]()
- Arthur
Dat is idd wel iets. Vanaf einde jaar ga ik hoogst wss een 25kkm/j alleen al aan woon-werk rijden. Je zou er bijna om verhuizenRichardt. schreef: 06 jan 2026, 11:10 Dat is wel de beste besparing die je kunt doen Bram. Minder rijden levert meer op dan zoeken naar de goedkoopste pomp![]()
Heb de discussie hier thuis ook wel eens. Is er één trots dat ze voor x de liter heeft getankt. Later die dag wel 2x op en neer naar mijn schoonouders wat ook prima gecombineerd had kunnen worden of kon wachten een later moment![]()
-
OnlineMartijn_bmw
Zolang die kilometers filevrij zijn is het nog wel prima toch? Ik zou vooral gek worden van veel woon-werk file kilometersArthur schreef: 06 jan 2026, 11:51Dat is idd wel iets. Vanaf einde jaar ga ik hoogst wss een 25kkm/j alleen al aan woon-werk rijden. Je zou er bijna om verhuizenRichardt. schreef: 06 jan 2026, 11:10 Dat is wel de beste besparing die je kunt doen Bram. Minder rijden levert meer op dan zoeken naar de goedkoopste pomp![]()
![]()
Nieuwe baan? of gaat je werkgever verhuizen?
- Arthur
Filevrij idd. Wel een rotweg laatste 1/3 van de rit. Geen nieuwe baan, andere standplaats zoals het nu lijkt.
- JP
Na je nachtdienst nog ver naar huis rijden is wel vervelend 
-
OnlineMartijn_bmw
Ah oké nooit fijn als je niet vrijwillig meer moet rijden voor werkArthur schreef: 06 jan 2026, 11:55 Filevrij idd. Wel een rotweg laatste 1/3 van de rit. Geen nieuwe baan, andere standplaats zoals het nu lijkt.
- Arthur
Verhuizen is een optie. Ik heb nog een klein jaartje om te kijken wat het wordt. Dan nog een jaartje aankijken hoe het woon-werk bevalt. Daarna maar eens kijken.
- Arthur
Klopt, baal ook als een stekker als het allemaal doorgaat (lijkt er wel op).Martijn_bmw schreef: 06 jan 2026, 12:03Ah oké nooit fijn als je niet vrijwillig meer moet rijden voor werkArthur schreef: 06 jan 2026, 11:55 Filevrij idd. Wel een rotweg laatste 1/3 van de rit. Geen nieuwe baan, andere standplaats zoals het nu lijkt.![]()
-
Robin
Waar is het Arthur(uit nieuwsgierigheid)? Je werkt nu (bij/in)Hoogeveen?
-
OnlineBram
Dat lijkt me heel erg balen. Je wordt gewoon op extra kosten gejaagd, en het verlies van vrije tijd, die natuurlijk nooit 100% gecompenseerd worden.
- JP
Dat is niet leuk dan.
Ik zit gedetacheerd en vanaf eind Februari gaat Olefins (NAK) 4 in een TA. Dan moet ik waarschijnlijk ook minimaal 4 maanden elders geplaatst worden. Dat kan de km's dan ook gaan laten oplopen.....
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Nou is het voor mij niet relevant maar zou nooit verhuizen voor werk. Zou doodongelukkig worden buiten de regio van Stad Groningen - er is meer dan mijn werk. Dan maar ander werk. Hoe zit dat voor jou? Kun je evt elders werken (als in andere werkgever)?
- Arthur
Werk nu in Assen (41km) en wordt wss Norg (60km). Is wel te doen maar laatste stuk is een rot stuk, zeker als je een beetje dit weer hebt. Komt bij dat ik veelal buiten kantooruren reis. Dus ‘s ochtends vroeg, ‘s avonds laat.Robin schreef: 06 jan 2026, 12:08 Waar is het Arthur(uit nieuwsgierigheid)? Je werkt nu (bij/in)Hoogeveen?
Op zich niet, heb ik ook nooit gedaan. Heb ook gewerkt in Kootstertille (omgeving Drachten zeg maar) en Grijpskerk. Maar m’n vrouw en ik hebben beide wel zoiets om in de stad Groningen te gaan wonen. Er houdt ons niet veel meer in Emmen en Groningen is een stuk gezelliger. Dus da5 zou dan mede de reden zijn. En dan zit ik een 30km, ongeveer, van m’n werk. Het ligt in de weekEeuwe schreef: 06 jan 2026, 12:38
Nou is het voor mij niet relevant maar zou nooit verhuizen voor werk. Zou doodongelukkig worden buiten de regio van Stad Groningen - er is meer dan mijn werk. Dan maar ander werk. Hoe zit dat voor jou? Kun je evt elders werken (als in andere werkgever)?
- Arthur
Liefst blijf ik op de plek waar we nu zitten, Assen. Is zowel vanuit Emmen als Groningen prima te doen. Maar dat is blijkbaar geen optie…JP schreef: 06 jan 2026, 12:12Dat is niet leuk dan.
Ik zit gedetacheerd en vanaf eind Februari gaat Olefins (NAK) 4 in een TA. Dan moet ik waarschijnlijk ook minimaal 4 maanden elders geplaatst worden. Dat kan de km's dan ook gaan laten oplopen.....![]()
4 maanden is wel te overzien, niet leuk maar te doen. Voor mij zal het dan wel 4 jaar (+) worden.
-
OnlineBram
Als je in Norg gaat werken, kom je langs Annen. Daar heb ik van m'n tweede tot m'n twaalfde gewoond
Mooie omgeving, maar 60 kilometer over N wegen is niet zaligmakend inderdaad.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Wel lastig als je enigszins gebonden bent aan je werk en voor je bepaalt wordt dat de werklocatie en dus reistijd veranderd.
Ik heb jarenlang relatief veel reistijd gehad, een uur of soms nog iets langer was redelijk normaal. Nooit echt moeite mee gehad. Toen ik ineens op 20 minuten afstand kwam te werken voelde lange tijd elke ochtend als uitslapen en had ik 's avonds ineens tijd over
Zeg nooit nooit, maar ik zal niet snel meer werk uitkiezen met dergelijke reistijden al is het met het hybride werken wel iets beter te behappen.
Op autogebied ook niet ideaal. Want zoveel werk kilometers tikken wel aan op je privé auto en daarmee ook de afschrijving (lease auto lang niet altijd een optie). De 23 cent de kilometer die je doorgaans krijgt zijn dan ook niet meer dan een doekje voor het bloeden. Kun je er een werk autootje bij kopen, maar ook dat kost geld en dan zit je weer een hoop tijd in een koekblik waar je niet gelukkig in wordt
Ik heb jarenlang relatief veel reistijd gehad, een uur of soms nog iets langer was redelijk normaal. Nooit echt moeite mee gehad. Toen ik ineens op 20 minuten afstand kwam te werken voelde lange tijd elke ochtend als uitslapen en had ik 's avonds ineens tijd over
Zeg nooit nooit, maar ik zal niet snel meer werk uitkiezen met dergelijke reistijden al is het met het hybride werken wel iets beter te behappen.
Op autogebied ook niet ideaal. Want zoveel werk kilometers tikken wel aan op je privé auto en daarmee ook de afschrijving (lease auto lang niet altijd een optie). De 23 cent de kilometer die je doorgaans krijgt zijn dan ook niet meer dan een doekje voor het bloeden. Kun je er een werk autootje bij kopen, maar ook dat kost geld en dan zit je weer een hoop tijd in een koekblik waar je niet gelukkig in wordt
-
Robin
OK Arthur, ja Norg ken ik van een speeltuin daaro:)