Doom 2016
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Doom 2016
Ik heb 'm gedownload maar nog geen tijd gehad hem te spelen.
Goeie recensies over 't algemeen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Doom_(2016_video_game" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ik speelde jaren terug Unreal en ben wel van de FPS.
Tip/tricks/ideeen/recensies welkom.
Goeie recensies over 't algemeen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Doom_(2016_video_game" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ik speelde jaren terug Unreal en ben wel van de FPS.
Tip/tricks/ideeen/recensies welkom.
- dvh
Re: Doom 2016
Ik heb hem ook. Voor de ps4. Speelt lekker old skool. Vroeger helemaal blauw gespeeld.
Deze game speelt het best als je gewoon continue rent en schiet op alles wat beweegt. Op het moment dat je tactisch denkt te kunnen doen ga je het moeilijk krijgen. Gewoon knallen
Nog maar een paar uurtjes kunnen spelen. Maar wel erg leuk!
Deze game speelt het best als je gewoon continue rent en schiet op alles wat beweegt. Op het moment dat je tactisch denkt te kunnen doen ga je het moeilijk krijgen. Gewoon knallen
Nog maar een paar uurtjes kunnen spelen. Maar wel erg leuk!
-
Robin
Doom The Dark Ages. Kodt wel 8 tientjes of dat andere pack €110.
Speelt iemand het hier?
https://en.wikipedia.org/wiki/Doom:_The_Dark_Ages
Speelt iemand het hier?
https://en.wikipedia.org/wiki/Doom:_The_Dark_Ages
- Knot
Ik heb alleen de originele Doom 3D gespeeld op de PC, toen Pentium 3 800mhz ofzo met Monster 3D 12MB doorlus videokaart van 700 piek ofzo.
-
Kadett
Denk eerder een Pentium 2 90 mhz hierKnot schreef: 13 dec 2025, 16:35 Ik heb alleen de originele Doom 3D gespeeld op de PC, toen Pentium 3 800mhz ofzo met Monster 3D 12MB doorlus videokaart van 700 piek ofzo.
- Knot
Nu je het zegt volgens mij had ik een p2 333 ofzo met 66mhz bus
-
Robin
LOL
Doom bestaat sinds 1993 , MSDos en wordt gezien als de Moeder van First Person Shooters.
Eternal:
Ik heb ook veel tijd besteed aan Quake /Arena, maar komt III uit 1999 zie ik?
Is er geen opvolger van Quake of soortgelijks, in de arena's/doolhof toestanden?
Want jullie spelen de nieuwe Doom dus niet begrijp ik?
Duke Nukem anybody?
Doom bestaat sinds 1993 , MSDos en wordt gezien als de Moeder van First Person Shooters.
Eternal:
Ik heb ook veel tijd besteed aan Quake /Arena, maar komt III uit 1999 zie ik?
Is er geen opvolger van Quake of soortgelijks, in de arena's/doolhof toestanden?
Want jullie spelen de nieuwe Doom dus niet begrijp ik?
Duke Nukem anybody?
-
Kadett
Wolfenstein 3d, Doom, Duke Nukem 3d, Shadow Warrior en Rise lf the triad zijn de DOS FPS spellen die ik speelde als 9-12 jarige.
Toen vooral verder gegaan met Command en Conquer/Red Alert/Total War serie tot Shogun2, maar ook wel Halflife en vanaf BF1942 en COD online FPS tot jaar of 10 terug.
Nu of en toe de playstation met Gran Turismo, GTA etc.
Toen vooral verder gegaan met Command en Conquer/Red Alert/Total War serie tot Shogun2, maar ook wel Halflife en vanaf BF1942 en COD online FPS tot jaar of 10 terug.
Nu of en toe de playstation met Gran Turismo, GTA etc.
- Bert ///M3
Doom TDA is wel een redelijk spel.
Ik vond Doom Eternal beter omdat het meer movement based is, je kon double jumpen, dashen en had allerlei slingshot devices etc in een arena. In Doom TDA heb je een schild en is het allemaal wat meer ground based. Veel mensen hebben Eternal niet eens uitgespeeld omdat de intensiteit veel hoger is, ik moet de DLC nog eens spelen als ik tijd heb.
Grafish is TDA adembenemend als je een goede PC hebt. Het spel heeft Raytracing aan by default en dat is echt een stap voorwaards tov rasterisation. Ik speel op 5120x2160, AMD 5950X en een RTX5080. Enige is dat ik een probleem met Frame Generation lijk te hebben, dus ik heb Path Tracing uit staan, DLSS quality en verder alle graphics opties op Ultra Nightmare en dan heb je 80 FPS. Met Framegen rond de 180 FPS en 100 FPS met Path Tracing aan.
Ik vond Doom Eternal beter omdat het meer movement based is, je kon double jumpen, dashen en had allerlei slingshot devices etc in een arena. In Doom TDA heb je een schild en is het allemaal wat meer ground based. Veel mensen hebben Eternal niet eens uitgespeeld omdat de intensiteit veel hoger is, ik moet de DLC nog eens spelen als ik tijd heb.
Grafish is TDA adembenemend als je een goede PC hebt. Het spel heeft Raytracing aan by default en dat is echt een stap voorwaards tov rasterisation. Ik speel op 5120x2160, AMD 5950X en een RTX5080. Enige is dat ik een probleem met Frame Generation lijk te hebben, dus ik heb Path Tracing uit staan, DLSS quality en verder alle graphics opties op Ultra Nightmare en dan heb je 80 FPS. Met Framegen rond de 180 FPS en 100 FPS met Path Tracing aan.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik speel momenteel veel Battlefield 6, Tempest Rising en soms wat Asassins Creed Shadows.
Vroeger ook veel Doom gespeeld, en uiteraard Command and Conquer. Geniale game blijft dat
Moet wel toegeven dat ik bij BF6 vaak in servers speel waar ook bots meedoen anders is het geen doen en lig ik alleen maar op m'n rug te schreeuwen om een medic...
Alles op de pc trouwens.
Vroeger ook veel Doom gespeeld, en uiteraard Command and Conquer. Geniale game blijft dat
Moet wel toegeven dat ik bij BF6 vaak in servers speel waar ook bots meedoen anders is het geen doen en lig ik alleen maar op m'n rug te schreeuwen om een medic...
Alles op de pc trouwens.
Laatst gewijzigd door Bram op 14 dec 2025, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
BF6 speel ik ook. Word alleen moe van dat langzame weapons levellen. Daarom speel ik vaak ook die botgame. Geen probleem tegen echte spelers maar als je 80-100 kills per game doet schiet dat levellen wat harder op.
-
Robin
Aha, ik zie hier wel enthousiasme. Dank jongens.

https://www.reddit.com/r/Doom/comments/ ... s_of_2025/
Jemig wat een gedetailleerde info weer. Dank Bert.Bert ///M3 schreef: 14 dec 2025, 16:45 Doom TDA is wel een redelijk spel.
https://www.reddit.com/r/Doom/comments/ ... s_of_2025/