Nederland gaat naar de haaien
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ik ban blai met Dilan broer!
- Luco
Ja, geen vluchtelingen meer, maar alsnog alles inleveren als je iets meer hebt dan een anderKnot schreef: 05 dec 2025, 16:01 Maar dat is toch hetgene wat we aan willen pakken om niet nog verder weg te zakken?
-
OnlineMartijn_bmw
https://archive.ph/2025.12.06-050138/ht ... 77821.html
Altijd ook wel interessant om te lezen vind ik.
Kan je nu weinig bij voorstellen maar als we idd krimpen naar 10mio mensen in 2100 moet je je voorstellen wat de huizenprijzen dan gaan doen bijvoorbeeld… en alle voorzieningen
Kan je nu weinig bij voorstellen maar als we idd krimpen naar 10mio mensen in 2100 moet je je voorstellen wat de huizenprijzen dan gaan doen bijvoorbeeld… en alle voorzieningen
- Knot
Tsja, we willen minder overbevolking maar wel de belasting bijdrage 
Hoorde net op nieuws dat tbs klinieken vol zitten en omdat een aantal daardoor in een normale gevangenis moeten krijgen ze een ton schadevergoeding omdat de behandeling niet kan starten.. WTF
Hoorde net op nieuws dat tbs klinieken vol zitten en omdat een aantal daardoor in een normale gevangenis moeten krijgen ze een ton schadevergoeding omdat de behandeling niet kan starten.. WTF
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Sja. Een veroordeelde heeft ook gewoon rechten. De overheid verzaakt gewoon gruwelijk op een divers aantal terreinen momenteel.
- Knot
Normale stervelingen hebben het lastiger om 100k bij elkaar te rapen zegmaar… van de zotten dit.
-
Robin
Is dat 's ochtends of 's middags Martijn? Kunnen we even gezelli met 'n bak bijpraten. Pak je agenda er even bij aub.Martijn_bmw schreef: 06 dec 2025, 08:16 https://archive.ph/2025.12.06-050138/ht ... 77821.html
Oh ja Appie heeft net de Lidl overgenomen. Nu kost m'n wekelijkse kar boodschappen €900 ipv €875

Ik moet altijd aan Eeuwe denken met dit nummer
- RS-Ron
De overheid is compleet van het pad af. Ben de laatse weken druk doende geweest om over te stappen naar de andere kant van Nederland dus heb en der mijn licht opgestoken. Voorbeeld: ik vroeg een keer hoe het met de efficiëntie gesteld was, er wordt tenslotte elke dag een klap belastingcenten uitgegeven op zo'n afdeling. Ik werd aangekeken of ze het in Keulen hoorden donderen. Werk zelf bij de overheid, maar in de 30 jaar heb die zien veranderen in organisaties die van doelgericht zijn omgevormd naar protocol gerichte organisaties waar het belang van de burger compleet naar de achtergrond is verdwenen. Op mijn huidige afdeling heb ik de ruimte voor mijzelf gecreëerd dat ik die protocollen af en toe links laat liggen en wel doelgericht kan werken. Daar waar dat vroeger veel algemener was moet je nu goed zoeken naar zo'n plekje. Conclusie, we blijven maar zitten waar we zitten en stappen niet over. Ik wil de laatste 8 jaar niet een weer strijd aangaan met managers die er voor zichzelf zitten en een cordon van personen om zich heen hebben verzameld die moe worden van hun eigen bloedsomloop. Mijn vrouw had na een aantal gesprekken precies hetzelfde gevoel. Dan zien we wel wat we doen als we niet meer hoeven te werken. Als ik 30 jaar was geweest zou ik nog eens achter mijn oren hebben gekrabt, want ik vrees dat het over 20 jaar nog erger is als er niet met de kettingzaag gaat worden gesnoeid bij de overhed. Voordeel is wel dat er weer ruimte is voor een DF project
Gr Ron
Gr Ron
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik “bewonder” je neutraliteit soms hoor… Maar wat mij betreft heeft die veroordeelde 1 recht; zitrecht. En waar en hoe dat dan is zal mij een zorg zijn. Maar 100k krijgen omdat een behandeling niet gestart kan worden goed praten? Neuh…Bram schreef: 06 dec 2025, 09:40 Sja. Een veroordeelde heeft ook gewoon rechten. De overheid verzaakt gewoon gruwelijk op een divers aantal terreinen momenteel.
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Dit hele stelsel werkt gewoon niet, dat blijkt maar weer. Partijen met een derde van de stemmen uitsluiten en da denken dat je snel een kabinet kan vormen.
Er moet ook snel een kiesdrempel komen. Al die 1, 2, 3 zetel partijen, man man man.
En wat is dat gezeur over blokkeren PVDA-ExtreemLinks foor VVD? Ik hoor niks anders, terwiijl ik niks hoor over blokkade van PVV door meerdere andere partijen?
Er moet ook snel een kiesdrempel komen. Al die 1, 2, 3 zetel partijen, man man man.
En wat is dat gezeur over blokkeren PVDA-ExtreemLinks foor VVD? Ik hoor niks anders, terwiijl ik niks hoor over blokkade van PVV door meerdere andere partijen?
- Knot
Het is alsof PVV niet bestaat zo lijkt het, een van de grootste n.b. 
-
OnlineBram
100K?Knot schreef: 06 dec 2025, 09:45 Normale stervelingen hebben het lastiger om 100k bij elkaar te rapen zegmaar… van de zotten dit.
Ok. Dat is wat die man aan schadevergoeding krijgt?
-
OnlineBram
Ik had over die ton heen gelezenArthur schreef: 06 dec 2025, 11:14Ik “bewonder” je neutraliteit soms hoor… Maar wat mij betreft heeft die veroordeelde 1 recht; zitrecht. En waar en hoe dat dan is zal mij een zorg zijn. Maar 100k krijgen omdat een behandeling niet gestart kan worden goed praten? Neuh…Bram schreef: 06 dec 2025, 09:40 Sja. Een veroordeelde heeft ook gewoon rechten. De overheid verzaakt gewoon gruwelijk op een divers aantal terreinen momenteel.![]()
Een ton is idioot. Daar kan je ook een extra tbs behandelaar voor inhuren.
- Knot
Het kan ook zijn dat die 100 K verdeeld is over meerdere mensen hoor maar dan zou ik het even goed uit moeten zoeken wat de bron is.
Het radio bericht was natuurlijk weer mooier opgezet om ons te laten geloven hoe erg de situatie is maar ik lees dat het om 1500 tot € 6000 per persoon gaat maar alsnog elke euro die ze krijgen is er één te veel natuurlijk.
Het radio bericht was natuurlijk weer mooier opgezet om ons te laten geloven hoe erg de situatie is maar ik lees dat het om 1500 tot € 6000 per persoon gaat maar alsnog elke euro die ze krijgen is er één te veel natuurlijk.
-
Robin
Cést le ton qui fait la musique Knot:)
-
Robin
Hier staat wat:
https://nos.nl/artikel/2593408-steeds-m ... vergoeding
Tbs'ers die langer dan vier maanden in de gevangenis wachten tot er een plek vrijkomt, hebben recht op schadevergoeding. Dat kost de samenleving steeds meer geld. In 2021 ging het nog om 25.250 euro voor alle lang wachtende tbs-veroordeelden. Vorig jaar was dat opgelopen tot 356.554 euro. Gemiddeld kwam dat per gevangene neer op 2875 euro, en één gevangene kreeg vorig jaar zelfs 19.250 euro.
Doekje voor het bloeden
Volgens Judith Serrarens, voorzitter van de Vereniging van TBS-Advocaten, is de situatie ernstig. "Omdat ze behandeling nodig hebben. Je krijgt tbs omdat een psychiatrische behandeling dringend noodzakelijk is. Dan moet je niet in een gevangenis zitten waar die zorg ontbreekt", zegt ze tegen de NOS. "Die vergoeding kan niet goedmaken dat je tijd verliest met wachten. Dat is heel erg frustrerend voor die mensen."
- Knot
Je hoort wat je wil horen inderdaad… 
Maar het is toch niet dat ze ineens zielig zijn of zo, bedoel een normaal mens loop daar niet rond.
Maar het is toch niet dat ze ineens zielig zijn of zo, bedoel een normaal mens loop daar niet rond.
-
Robin
ze stonden zelfs met hun oren te klapperen!
We zitten nog in Q1 zie ik in het dubbele beeld. No worries:)
- Luco
Laat die trut dan lekker een paar tbs-ers in huis nemen 95% valt na behandeling alsnog weer terug, spuitje is stukken goedkoper en beter voor de maatschappij.Robin schreef: 06 dec 2025, 13:05 Hier staat wat:
Tbs'ers die langer dan vier maanden in de gevangenis wachten tot er een plek vrijkomt, hebben recht op schadevergoeding. Dat kost de samenleving steeds meer geld. In 2021 ging het nog om 25.250 euro voor alle lang wachtende tbs-veroordeelden. Vorig jaar was dat opgelopen tot 356.554 euro. Gemiddeld kwam dat per gevangene neer op 2875 euro, en één gevangene kreeg vorig jaar zelfs 19.250 euro.
Doekje voor het bloeden
Volgens Judith Serrarens, voorzitter van de Vereniging van TBS-Advocaten, is de situatie ernstig. "Omdat ze behandeling nodig hebben. Je krijgt tbs omdat een psychiatrische behandeling dringend noodzakelijk is. Dan moet je niet in een gevangenis zitten waar die zorg ontbreekt", zegt ze tegen de NOS. "Die vergoeding kan niet goedmaken dat je tijd verliest met wachten. Dat is heel erg frustrerend voor die mensen."
als ze weer vrijkomen is pas Frustrerend voor de slachtoffers en evt nabestaanden.
- Knot
Stem PVV 
- Arthur
- Auto: Nr.51
Noodpakket sneller nodig dan verwacht: komende week slechts 14 graden
https://nieuwspaal.nl/noodpakket-snelle ... 14-graden/
https://nieuwspaal.nl/noodpakket-snelle ... 14-graden/
- Knot
14 graden? Tering... kan ik op zolder de ramen vol openzetten in de middag om door te warmen 
-
Martin*
Wacht maar tot het januari is, dan begint de horrorwinter..
- JP
Gelukkig heb ik echte winterbanden…. 
-
Onlinefrankie
Ik heb ze speciaal vandaag er nog snel onder gedaan.