Impressive die techniek
Het grote Tesla-topic
-
Tom
Re: Het grote Tesla-topic
Impressive die techniek
-
k33z
Pfff, als ik soms zie wat voor rare dingen die cruise control al doet in mijn Tesla, dan zal ik niet snel vertrouwen op auto driving 
- Niels
- Auto: Prius+
Ssssssst Tom heeft aandelen gekocht dus het is mega impressive! 
-
Gijzert
Ik juist wel. Af en toe vindt hij lijnen bij spitsstroken niet leuk maar voor 90% van de wegen werkt het prima. Overige 10% hebben geen middenlijn / brede fietspaden e.d.k33z schreef: 30 nov 2025, 17:49 Pfff, als ik soms zie wat voor rare dingen die cruise control al doet in mijn Tesla, dan zal ik niet snel vertrouwen op auto driving![]()
-
Tom
Dit zegt Bild, die toch vrij pro-Duits en kritisch zijn:
https://www.bild.de/leben-wissen/auto/t ... 955317ea9b
https://www.bild.de/leben-wissen/auto/t ... 955317ea9b
-
k33z
Heb al te vaak enorme remingrepen gehad op de snelweg, zonder enige reden.Gijzert schreef: 04 dec 2025, 08:24Ik juist wel. Af en toe vindt hij lijnen bij spitsstroken niet leuk maar voor 90% van de wegen werkt het prima. Overige 10% hebben geen middenlijn / brede fietspaden e.d.k33z schreef: 30 nov 2025, 17:49 Pfff, als ik soms zie wat voor rare dingen die cruise control al doet in mijn Tesla, dan zal ik niet snel vertrouwen op auto driving![]()
- Erik
- Auto: BMW ///M
Idem voor ACC van elke Audi. Spookremmen. Zelfs zonder verkeer midden in de nacht op verlaten autoBahn. Levens gevaarlijk.k33z schreef: 30 nov 2025, 17:49 Pfff, als ik soms zie wat voor rare dingen die cruise control al doet in mijn Tesla, dan zal ik niet snel vertrouwen op auto driving![]()
Wij hebben een model S hier met al die FSD toeters en bellen. Dat FSD is dus eigenlijk levensgevaarlijk. Het werd al benoemd, in 90% van de gevallen doet hij het prima. Eens. In die 10% van de gevallen stelt hij je gewoon aan wel aan hoge risico's bloot. Sla het om naar kilometers dan loop je van elke 10km dus 1km groot gevaar. Dat vind ieder normaal denkend mens natuurlijk volledig onacceptabel en dat is ook de reden dat je als bstuurder gewoon verantwoordelijk wordt gehouden.
Als FSD echt zo feilloos was als ze je willen laten geloven, dan kocht je een Tesla natuurlijk inclusief verzekering (door Tesla zelf). Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze daar al wel aan toe zouden zijn, maar de afgelopen 10 jaar is FSD gewoon niet geevolueerd tot een betrouwbaar systeem. Sterker nog, op de momenten dat het er echt toe doet, laat ie het gewoon afweten. Juist bij afwezigheid van lijnen zou je verwachten dat de LIDAR gewoon ziet waar de weg is, en jou als bestuurder op dat moment helpt op de weg te blijven. Het tegenovergestelde blijkt waar te zijn (stuurt regelmatig de berm in), waardoor je eigenlijk altijd met onrealistische verwachtingen in zo een ding zit. Ergo, collega rijdt na aftikken groot bedrag, nooit meer met de FSD, vanwege de gevaarzetting. Dat is ehhh -nogal opmerkelijk-
-
Tom
We hebben hier geen FSD, enkel Autopilot (dat al jaren geen update heeft gehad).
- Knot
Enkel netjes tussen de lijnen blijven en snelheid vasthouden is mij voldoende.
-
Gijzert
Ben wel benieuwd welke Tesla je rijdt. Volgens mij is er geen 1 die gebruik maakt van Lidar.Erik schreef: 08 jan 2026, 10:17Idem voor ACC van elke Audi. Spookremmen. Zelfs zonder verkeer midden in de nacht op verlaten autoBahn. Levens gevaarlijk.k33z schreef: 30 nov 2025, 17:49 Pfff, als ik soms zie wat voor rare dingen die cruise control al doet in mijn Tesla, dan zal ik niet snel vertrouwen op auto driving![]()
Wij hebben een model S hier met al die FSD toeters en bellen. Dat FSD is dus eigenlijk levensgevaarlijk. Het werd al benoemd, in 90% van de gevallen doet hij het prima. Eens. In die 10% van de gevallen stelt hij je gewoon aan wel aan hoge risico's bloot. Sla het om naar kilometers dan loop je van elke 10km dus 1km groot gevaar. Dat vind ieder normaal denkend mens natuurlijk volledig onacceptabel en dat is ook de reden dat je als bstuurder gewoon verantwoordelijk wordt gehouden.
Als FSD echt zo feilloos was als ze je willen laten geloven, dan kocht je een Tesla natuurlijk inclusief verzekering (door Tesla zelf). Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze daar al wel aan toe zouden zijn, maar de afgelopen 10 jaar is FSD gewoon niet geevolueerd tot een betrouwbaar systeem. Sterker nog, op de momenten dat het er echt toe doet, laat ie het gewoon afweten. Juist bij afwezigheid van lijnen zou je verwachten dat de LIDAR gewoon ziet waar de weg is, en jou als bestuurder op dat moment helpt op de weg te blijven. Het tegenovergestelde blijkt waar te zijn (stuurt regelmatig de berm in), waardoor je eigenlijk altijd met onrealistische verwachtingen in zo een ding zit. Ergo, collega rijdt na aftikken groot bedrag, nooit meer met de FSD, vanwege de gevaarzetting. Dat is ehhh -nogal opmerkelijk-![]()
Ik rij 99% van de tijd met losse handen op de autopilot. (i.c.m. sjoemel stuurgewicht is dit ideaal voor mij.) Totaal nu 85k gereden.
Hoe jij komt aan 10% van de gevallen dat hij het niet goed doet is mij absoluut niet duidelijk. Hij heeft in mijn w.w. verkeer 130km standaard 2 punten waar de cc gek doet. Voor de Coentunnel omdat er daar een streep schuin over de linkerbaan loopt. Bij Harderwijk omdat er daar een gekke bult in het asfalt ligt. Daar buiten eigenlijk geen gekkigheden. Wel wat irritatie als de auto een bord mist met een hogere max snelheid en hij op 60 blijft.
- Erik
- Auto: BMW ///M
Dat was mijn sarcasme. Er zit geen LIDAR op een Tesla, omdat ze alles op (zicht)lijnen willen doen. Wat in de praktijk heel regelmatig dus niet werkt daar waar het contrast tussen berm en asfalt laag is. Dit is zo een beetje op elke weg, behalve een goed onderhouden snelweg. Die strategie klopt niet. Wat ik uit jouw bericht opmaak is dat jij rekening moet houden met een systeem dat het ongeveer wel doet, een bultje hier, een lijntje daar, een bordje gemist hier en daar. Ja sorry hoor iedereen is vrij een vermogen neer te tellen voor zo een kut systeem natuurlijk, maar het is allemaal een beetje Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Oftewel K.U.T.Gijzert schreef: 08 jan 2026, 11:43Ben wel benieuwd welke Tesla je rijdt. Volgens mij is er geen 1 die gebruik maakt van Lidar.Erik schreef: 08 jan 2026, 10:17Idem voor ACC van elke Audi. Spookremmen. Zelfs zonder verkeer midden in de nacht op verlaten autoBahn. Levens gevaarlijk.k33z schreef: 30 nov 2025, 17:49 Pfff, als ik soms zie wat voor rare dingen die cruise control al doet in mijn Tesla, dan zal ik niet snel vertrouwen op auto driving![]()
Als FSD echt zo feilloos was als ze je willen laten geloven, dan kocht je een Tesla natuurlijk inclusief verzekering (door Tesla zelf). Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze daar al wel aan toe zouden zijn, maar de afgelopen 10 jaar is FSD gewoon niet geevolueerd tot een betrouwbaar systeem. Sterker nog, op de momenten dat het er echt toe doet, laat ie het gewoon afweten. Juist bij afwezigheid van lijnen zou je verwachten dat de LIDAR gewoon ziet waar de weg is, en jou als bestuurder op dat moment helpt op de weg te blijven. Het tegenovergestelde blijkt waar te zijn (stuurt regelmatig de berm in), waardoor je eigenlijk altijd met onrealistische verwachtingen in zo een ding zit. Ergo, collega rijdt na aftikken groot bedrag, nooit meer met de FSD, vanwege de gevaarzetting. Dat is ehhh -nogal opmerkelijk-![]()
Ik rij 99% van de tijd met losse handen op de autopilot. (i.c.m. sjoemel stuurgewicht is dit ideaal voor mij.) Totaal nu 85k gereden.
Hoe jij komt aan 10% van de gevallen dat hij het niet goed doet is mij absoluut niet duidelijk. Hij heeft in mijn w.w. verkeer 130km standaard 2 punten waar de cc gek doet. Voor de Coentunnel omdat er daar een streep schuin over de linkerbaan loopt. Bij Harderwijk omdat er daar een gekke bult in het asfalt ligt. Daar buiten eigenlijk geen gekkigheden. Wel wat irritatie als de auto een bord mist met een hogere max snelheid en hij op 60 blijft.
- Martijn_bmw
+1 ik vind het ook ruk systemen.Erik schreef: 11 jan 2026, 12:07Dat was mijn sarcasme. Er zit geen LIDAR op een Tesla, omdat ze alles op (zicht)lijnen willen doen. Wat in de praktijk heel regelmatig dus niet werkt daar waar het contrast tussen berm en asfalt laag is. Dit is zo een beetje op elke weg, behalve een goed onderhouden snelweg. Die strategie klopt niet. Wat ik uit jouw bericht opmaak is dat jij rekening moet houden met een systeem dat het ongeveer wel doet, een bultje hier, een lijntje daar, een bordje gemist hier en daar. Ja sorry hoor iedereen is vrij een vermogen neer te tellen voor zo een kut systeem natuurlijk, maar het is allemaal een beetje Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Oftewel K.U.T.Gijzert schreef: 08 jan 2026, 11:43Ben wel benieuwd welke Tesla je rijdt. Volgens mij is er geen 1 die gebruik maakt van Lidar.Erik schreef: 08 jan 2026, 10:17
Idem voor ACC van elke Audi. Spookremmen. Zelfs zonder verkeer midden in de nacht op verlaten autoBahn. Levens gevaarlijk.
We hadden moeten stoppen bij ABS/ESP