Had hem in oktober ook aan om af en toe bij te stoken maar was de buiten temperatuur nog behoorlijk zacht met min 10-12 graden snachts.Kasteel schreef: 20 nov 2025, 17:49 Ik had voorheen altijd appartement, toen stookte ik echt aanzienlijk minder vaak (logisch) dan nu, maar in november de eerste keer pas de verwarming aan, dan heb je het of extreem goed geisoleerd, of de temperatuur moet echt heel laag staan idd
(15 vind ik idd heel laag)
17cm pir isolatie voor dak, nieuwe dakkapellen met RD6.3 en HR++ met kozijnen en rolluiken
Beneden HR+++ ramen en gevel 12cm Pir.
Zon draait de woonkamer in vanaf 13:00 dan kom ik net thuis scheelt al een stuk met warmhouden als niet bewolkt is.
15 is als ik niet thuis ben, opwarmen naar 18 duurt nog geen 30min vanaf omhoog zetten van de thermostaat. In de ochtend is het opstaan, ontbijt en eten maken voor op werk en de deur uit. Dat is nog geen 25 min dan laat ik hem ook op 15 staan.
Als je een gezin hebt is het natuurlijk anders maar ik heb dochters om de 2 weken in weekend. Dan gaat ie snachts naar 16/16.5 en als ze wakker worden 19. En dan zit ik in een T shirt