Tweedehands uit de US?
-
Enzo
Tweedehands uit de US?
Aloha!
Op Ferrarichat verkoopt iemand een leuk onderdeel voor een F430 en ik heb er best interesse in. De vraagprijs is gezien de huidige dollar/euro koers best interessant voor mij. Echter, met de huidige (Trump) regelgeving, weet iemand hoe het zit met eventuele douane/inklaringskosten of toeslagen die erop komen?
Gaat om een gebruikt onderdeel van ca. 3k USD. Als ik er met de verkoper uit kom financieel en het wordt naar NL verzonden, welke eventuele extra kosten kan ik verwachten?
Alvast dank!
Op Ferrarichat verkoopt iemand een leuk onderdeel voor een F430 en ik heb er best interesse in. De vraagprijs is gezien de huidige dollar/euro koers best interessant voor mij. Echter, met de huidige (Trump) regelgeving, weet iemand hoe het zit met eventuele douane/inklaringskosten of toeslagen die erop komen?
Gaat om een gebruikt onderdeel van ca. 3k USD. Als ik er met de verkoper uit kom financieel en het wordt naar NL verzonden, welke eventuele extra kosten kan ik verwachten?
Alvast dank!
-
PeterB
Re: Tweedehands uit de US?
Invoerrechten max 4,5 % , berekend over aankoopprijs, verzendkosten en de eventuele verzekeringskosten.
En dan nog BTW 21% berekend over aankoopprijs, verzend-en verzekeringskosten en invoerrechten.
En dan nog BTW 21% berekend over aankoopprijs, verzend-en verzekeringskosten en invoerrechten.
-
Enzo
ARGH… Okay thanks.
-
Enzo
Ook BTW dus over een gebruikt artikel?
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Tuurlijk, er is nog geen btw geheven over artikelen van buiten de EU.
Vanaf een bepaalde leeftijd is er een verlaagd tarief als ik het goed heb,
Vanaf een bepaalde leeftijd ook een 0 tarief mogelijk, maar ik ben geen expert
(op dit gebied)
Vanaf een bepaalde leeftijd is er een verlaagd tarief als ik het goed heb,
Vanaf een bepaalde leeftijd ook een 0 tarief mogelijk, maar ik ben geen expert
-
Gijzert
LEt op. Dit is op de factuurprijs welke de douane agent te zien krijgt.
Deze kan natuurlijk lager zijn dan de 3k welke je betaalt.
Natuurlijk mag dat niet. Maar een Fiat bumper is veel goedkoper dan een Ferrari bumper toch?
Deze kan natuurlijk lager zijn dan de 3k welke je betaalt.
Natuurlijk mag dat niet. Maar een Fiat bumper is veel goedkoper dan een Ferrari bumper toch?
-
HSR
Eori nummer aanvragen en op de praktijk boeken haha!
-
Enzo
Haha ja ik kan het als een medisch pakket laten aanmerken? Laat ik het risico maar niet nemen haha.
-
HSR
Nee joh, gewoon 'technisch onderdeel praktijk' als beschrijving.
-
Enzo
-
Enzo
Wat zijn de kansen dat zo’n doos geopend wordt 
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Ik heb al heel wat spullen uit Japan laten komen en ongeveer 80% werd gecontroleerd. Via track & trace kan je zien of het pakket wordt achtergehouden door de douane en welke pakketten ze controleren gaat geheel willekeurig.
Een vriendin werkt bij de Douane en daar hebben we het weleens over gehad. Als er een (verdacht) lage transactie staat vermeld wekt het argwaan en is er extra aandacht voor. Als het artikelnummer wordt ingevoerd weten ze wat de transactie is die de importeur heeft voldaan. Gebruikte auto onderdelen van buiten de EU laten komen? dan zal het wel een bijzonder exemplaar (wellicht duur) zijn en geen dertien in dozijn auto is de redenering dan.
Een vriendin werkt bij de Douane en daar hebben we het weleens over gehad. Als er een (verdacht) lage transactie staat vermeld wekt het argwaan en is er extra aandacht voor. Als het artikelnummer wordt ingevoerd weten ze wat de transactie is die de importeur heeft voldaan. Gebruikte auto onderdelen van buiten de EU laten komen? dan zal het wel een bijzonder exemplaar (wellicht duur) zijn en geen dertien in dozijn auto is de redenering dan.
-
Martin*
Als je AI mag geloven niet zo heel hoog. Ze scannen vaak ook een pakket en als de douane dan het vermoeden heeft dat de documenten niet overeenkomen met de inhoud dan heb je dus kans dat ze het openmaken.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Hoeveel zou een fiat variant van het onderdeel kosten, en staat er Ferrari ergens ingestanst?
-
Enzo
Nee, het is van Capristo. Ik zit me alleen te bedenken dat ik het misscshien echt wel voordeliger uit NL kan krijgen.
-
PeterB
Denk dat je het bijna nieuw bij Capristo in D kan ophalen voor dat geld 
- JP
-
Enzo
Yup, ik zag het al. Specifieke onderdeel staat er ook tussen, komt goed dus 
- Peter Tunissen
Arnold toevallig?
Daar ben ik net ook dingen van aan het bestellen om de 430 Challenge rijklaar te krijgen, dus misschien kunnen we wel samen bestellen, scheelt op zijn minst 1x verzendkosten.
Daar ben ik net ook dingen van aan het bestellen om de 430 Challenge rijklaar te krijgen, dus misschien kunnen we wel samen bestellen, scheelt op zijn minst 1x verzendkosten.
-
Enzo
Haha Arnold wie? Uhh heb jij een 430 Challenge?! Toevallig eentje die hier in de bollenstreek te koop stond? Heerlijk! Maar mocht jij wat dingen bestellen voor de 430, let me know, misschien kunnen we inderdaad iets uitwerken?Peter Tunissen schreef: 22 nov 2025, 19:46 Arnold toevallig?
Daar ben ik net ook dingen van aan het bestellen om de 430 Challenge rijklaar te krijgen, dus misschien kunnen we wel samen bestellen, scheelt op zijn minst 1x verzendkosten.![]()
- MartijnGizmo
De laatste paar keren met bestellingen uit Japan en GB liet ik ChatGPT het eindbedrag berekenen/beredeneren, en dat klopte best aardig. Als ik bovenstaande info erin hengst en ervan uit ga dat het om een uitlaat gaat, is de voorspelling €3900-4000 totaalprijs.
- Peter Tunissen
Nee, die van mij komt uit Londen. Nog een heel gedoe om zo'n ding te halen na de Brexit, maar goed...Enzo schreef: 24 nov 2025, 16:00Haha Arnold wie? Uhh heb jij een 430 Challenge?! Toevallig eentje die hier in de bollenstreek te koop stond? Heerlijk! Maar mocht jij wat dingen bestellen voor de 430, let me know, misschien kunnen we inderdaad iets uitwerken?
Er is een of andere Arnold en die slacht er op het moment een, dus heeft alle onderdelen beschikbaar.
Ik zal je zijn mailtje even doormailen, misschien zit er iets voor je bij, maar ben mijn bestelling wel al aan het afronden.