Daar gaan we weer…wat te kopen voor 30-70k? Hoeft niks te kunnen…
- RS-Ron
Re: Daar gaan we weer…wat te kopen voor 30-70k? Hoeft niks te kunnen…
U heeft smaak !
Gr Ron
Gr Ron
- Roy RS
In principe kan het wel, er is een soort afspraak dat we elkaars auto’s accepteren, beetje twijfelachtig op dit moment, maar het is vooral de bpm die roet in het eten gooit, mijn auto heeft bijvoorbeeld € 100.000 bpm erop zitten, met 82% afschrijving is er dus nog steeds € 18.000 na negen jaar.Kadett schreef: 16 nov 2025, 10:15 Gave bak! Even op de site van Hammink gekeken staan nog meer leuke Amerikaanse bakken op.
Iets generieker... kan je een moderne/nieuwe Amerikaanse auto nog wel importeren als deze niet de verplichte nannies heeft die de EU verplicht stelt op nieuw verkochte auto's hier?
Mijn auto is als verhuis goed geïmporteerd, dat maakt het dan mogelijk, anders moet je toch meer aan schade auto’s denken die je hier dan opknapt.
Bij het kopen van Amerikaanse import moet je dus waanzinnig goed op schade history letten.
Mijn auto komt van de eerste Amerikaanse eigenaar die hem als verhuis goed meegenomen heeft, met een clean car fax en alle historie erbij
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Een ton aan BPM, kolere.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Maar Roy redt daarmee wél de wereld!!1!!!
in theorie, want was een US eigenaar toch?
-
OnlineKadett
Ben benieuwd wat een Cadillac CT5 V Blackwing zou kosten met die 6.2 liter met superchargerRoy RS schreef: 20 nov 2025, 08:39In principe kan het wel, er is een soort afspraak dat we elkaars auto’s accepteren, beetje twijfelachtig op dit moment, maar het is vooral de bpm die roet in het eten gooit, mijn auto heeft bijvoorbeeld € 100.000 bpm erop zitten, met 82% afschrijving is er dus nog steeds € 18.000 na negen jaar.Kadett schreef: 16 nov 2025, 10:15 Gave bak! Even op de site van Hammink gekeken staan nog meer leuke Amerikaanse bakken op.
Iets generieker... kan je een moderne/nieuwe Amerikaanse auto nog wel importeren als deze niet de verplichte nannies heeft die de EU verplicht stelt op nieuw verkochte auto's hier?
Mijn auto is als verhuis goed geïmporteerd, dat maakt het dan mogelijk, anders moet je toch meer aan schade auto’s denken die je hier dan opknapt.
Bij het kopen van Amerikaanse import moet je dus waanzinnig goed op schade history letten.
Mijn auto komt van de eerste Amerikaanse eigenaar die hem als verhuis goed meegenomen heeft, met een clean car fax en alle historie erbij
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Topic even gemist maar daarmee extra kunnen smullen. Ik ben niet van de Amerikanen (wel van de hamburgers) maar dit lijkt me wel een indrukwekkend apparaat! Maar krijg je dat ding februari ‘26 wel weer voor fatsoenlijk geld kwijt?
Hoe dan ook gefeliciteerd!
- Roy RS
Beste Bram,Godspeed schreef: 20 nov 2025, 22:03 Topic even gemist maar daarmee extra kunnen smullen. Ik ben niet van de Amerikanen (wel van de hamburgers) maar dit lijkt me wel een indrukwekkend apparaat! Maar krijg je dat ding februari ‘26 wel weer voor fatsoenlijk geld kwijt?
Dank voor jouw bijdrage aan dit topic. Maar wat teleurstellend dat je doet alsof ik mn auto’s zó vaak wissel
4 maanden is voor mij wat kort, zeker als ik de winter eraf haal.
Deze auto heeft alle potentie om een klein jaar vol te maken! Ik heb nog nooit een auto boven 800kg een jaar gehad, maar je weet nooit, deze is écht onverkoopbaar, dus wellicht blijft ie wel heel lang
Tuurlijk voor 80k koop je een dikke bmw of mercedes met mooi leder en snufjes. Maar een echt goed schakelende handbak met een geluid waar geen m3 tegenop kan en 700+ pk, dan vergeet je de high quality genuine hard plastics wel snel genoeg vermoed ik.
Kom het maar weer eens testen tzt
- Estoque
Als je hem in Juni toch zat bent, dan mag je hem best inruilen op m'n E92 M3. Dan wil ik ook nog wel iets bijleggen :p
- Roy RS
Hmm, ik was bij een g power geweest, maar vond het qua snelheid nogal underwhelmingEstoque schreef: 21 nov 2025, 13:13 Als je hem in Juni toch zat bent, dan mag je hem best inruilen op m'n E92 M3. Dan wil ik ook nog wel iets bijleggen :p
Ben bang dat hem niet gaat worden dus
- JP
Meneer Hammink nog steeds grieperig, dat de Shelby nog online staat ? Zie wel gisteren verse apk gekregen 
- Roy RS
Pff nee niet meer ziek, maar ook nog geen uitsluitsel wanneer die klaar is voor pick up….die doen alsof ik geduld heb…tis dat ik in spanje zit en hem toch niet op kan halen, anders had ik wat vaker gebeld…JP schreef: 21 nov 2025, 13:56 Meneer Hammink nog steeds grieperig, dat de Shelby nog online staat ? Zie wel gisteren verse apk gekregen![]()
- Roy RS
Inmiddels bericht! Maandag ga ik het beest ophalen, duimen dat het niet sneeuwt…zal meteen de laatste keer zijn dat ie pekel zietJP schreef: 21 nov 2025, 13:56 Meneer Hammink nog steeds grieperig, dat de Shelby nog online staat ? Zie wel gisteren verse apk gekregen![]()
Wellicht is het al verregend tegen die tijd
- JP
Goede vooruitzichten ! 
-
Martin*
Succes met ophalen. Met misschien sneeuw wordt het wel extra spannend met een muscle car.
- HJ2
Ik zie voor me een beeld van een Amerkaan ergens op een brug, zonder wielen en van onderen in volledige nieuwstaat gebracht omdat eer een snotje pekel op een draagarm zat… 
- Roy RS
Dat is dan ook wel precies wat er gaat gebeurenHJ2 schreef: 22 nov 2025, 13:05 Ik zie voor me een beeld van een Amerkaan ergens op een brug, zonder wielen en van onderen in volledige nieuwstaat gebracht omdat eer een snotje pekel op een draagarm zat…![]()
-
SlowCo
Nee toch, niet door de pekel hoop ik?
Gewoon door Dick hier op het forum met dichte aanhanger op laten halen en meteen in de garage zetten.
-
SlowCo
- Estoque
Snap ik heel goed hoor. Het is m'n eerste "serieuze" auto. Van mij mag het nog best een tijdje duren voordat ik zo verpest ben als dat jij bent qua snelheidsgevoelRoy RS schreef: 21 nov 2025, 13:31Hmm, ik was bij een g power geweest, maar vond het qua snelheid nogal underwhelmingEstoque schreef: 21 nov 2025, 13:13 Als je hem in Juni toch zat bent, dan mag je hem best inruilen op m'n E92 M3. Dan wil ik ook nog wel iets bijleggen :p
Ben bang dat hem niet gaat worden dus
-
Martin*
En Roy…heb je h’m?