Zal ook wel een leeftijd dingetje zijn?
Ouderen die op zoek zijn naar rust en ruimte?
Zal ook wel een leeftijd dingetje zijn?
Waarom zou je bij een bankspaar geen lage rente willen?Knot schreef: 05 nov 2025, 13:48 Maar over de huizen.... ik kan de rentevaste periode wijzigen, dat kan een jaar vooraf waarbij dan de laagste rente geldig is... bij een bankspaarhypotheek wil je dat helemaal niet. Wil het liefst zo hoog mogelijk vastzetten voor de resterende 18 jaar, bruto bedrag is iets hoger dan 1 jaar (of kort) maar die paar tientjes krijg je ruimschoots netto terug zolang de HRA er nog is natuurlijk.
Voor zover ik het snap maakt het met een spaarhypotheek allemaal niet zo heel veel uit of het nu 1,5% of 4,5% is onder de streep, totdat er geen HRA meer is natuurlijk.
heeft geen invloed op de eindsom, bij nieuwe renteperiode wordt opnieuw je inleg berekend zodat je aan het eind van de periode weer precies op je eindbedrag uitkomt.Elise schreef: 06 nov 2025, 23:23 Beetje wat ik al aangaf, hoge rente is gunstig als je al veel hebt ingelegd.
Wat een hoge rente met HRA in dit verhaal ermee te maken heeft in mij nog even onduidelijk.
En die factor 10 van de inleg zal bij aanvang van de hypotheek netjes uitgerekend zijn, maar als de rentevaste periode afloopt en opnieuw tegen een nieuwe rente afgesloten wordt zal dat zijn invloed hebben op de inleg en de eindsom. Ik neem aan dat als er te weinig in de pot zit je moet bijlappen en als er teveel in de pot zit je dit, na afdracht IB, uitgekeerd krijgt?
Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om e.e.a. in een spreadsheet te proppen (wat TLRS al zei) om te kijken wat het effect van een hogere/lagere rente is?Luco schreef: 07 nov 2025, 00:32 heeft geen invloed op de eindsom, bij nieuwe renteperiode wordt opnieuw je inleg berekend zodat je aan het eind van de periode weer precies op je eindbedrag uitkomt.
Of deze site ook ideaal voor zulke sommetjes:Wimo schreef: 07 nov 2025, 09:30 Open chatgpt en je weet het binnen 3 minuten... die maakt een hele sloot berekeningen voor je zonder Excel ooit te openen.
Ja goed punt en niet aan gedacht, zal een generatiedingetje zijnWimo schreef: 07 nov 2025, 09:30 Open chatgpt en je weet het binnen 3 minuten... die maakt een hele sloot berekeningen voor je zonder Excel ooit te openen.
Snap ik helemaal Paskal!Paskal schreef: 07 nov 2025, 11:34 Enige nadeel is dat je heel snel verpest bent want ik zou nu voor geen goud meer in een woonwijk (en al zeker niet in de Randstad) willen wonen terwijl ik dat tot 10 jaar terug prima vond.
Maar ook daarvoor geldt natuurlijk: ieder heeft zo zijn overwegingen en persoonlijke voorkeur.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bombadil, EricYellow, Google [Bot], tomgtr en 20 gasten