Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 13 nov 2025, 11:04

Wimo schreef: 13 nov 2025, 10:36
Knot schreef: 13 nov 2025, 10:17 En allemaal lekker D66 stemmen... hoor t m nog zeggen onze Rob.. "Iedereen is welkom!"
Jammer joh :

https://nos.nl/artikel/2590089-europese ... eidingswet
Zo jammer dat Hongarije en Polen niet mee doen :coffee:

Daarnaast, het is een spreidingswet, niet een wet om te zorgen dat er sowieso minder instroom is.
Zolang de bootjes van www.sosmediterranee.org, zoals de Ocean Viking, blijven varen veranderd er helemaal niets aan de instroom.

Overigens vinden we hier dat de opvang in bijvoorbeeld België slecht is, dus alles wat België dan middels die nieuwe spreidingswet toegewezen krijgt zal ook wel deze kant op komen. Goed bezig. :thumbup:

Het wachten is dat D66 & CDA rond zijn, kan GL/PvdA aansluiten en alles blijft zoals het was :whistle:

Oh nee, ik vergeet de 10 steden erbij. Maar dat is ook hard nodig met de aanwas die we hebben. :tooth:

Knot

Bericht door Knot » 13 nov 2025, 11:47

20k p.p. Hoe berekenen ze dat? 🧐

Tom

Bericht door Tom » 13 nov 2025, 12:08

Op de valreep van Rutte 4 werd (nota bene demissionair) die spreidingswet er nog snel doorheen gedrukt, ze voelden de bui al hangen. Met als reden om nog snel wat meerjarencontracten af te sluiten met locaties, het geld moet natuurlijk wel naar de asielindustrie blijven stromen. Wilders mocht geen roet in het eten gooien, dus die is stelselmatig tegengewerkt. En nu komt de destructieve EU met plannen voor nog meer asiel. Democratie my ass. Als ze ballen hebben maken ze er eens een referendum van. Dan mogen alle linkse mensen vrijwillig blijven doneren aan goede doelen die arme mensen helpen, win-win situatie.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 13 nov 2025, 12:33

Iedereen die op D66, CDA of PvdA-ExtreemLinks heeft gestemd krijgt een asielzoeker toegewezen, die je moet voorziet van brood, bed en alles.
Daar stemde je immer voor.

Knot

Bericht door Knot » 13 nov 2025, 15:35

Kijk, dat zijn top ideeën!

Elise

Bericht door Elise » 13 nov 2025, 16:36

MParallel schreef: 13 nov 2025, 12:33 Iedereen die op D66, CDA of PvdA-ExtreemLinks heeft gestemd krijgt een asielzoeker toegewezen, die je moet voorziet van brood, bed en alles.
De combinatie bad & bed en alles, zal sommigen toch aanspreken :tooth:

JP

Bericht door JP » 13 nov 2025, 16:38

JP

Bericht door JP » 13 nov 2025, 18:01

Bimmer M
Auto: Een paar BMW's

Bericht door Bimmer M » 13 nov 2025, 18:57

Ik heb liever een asielzoeker in huis dan een egoïstische xenofoob in de straat.

PeterB

Bericht door PeterB » 13 nov 2025, 19:11

Achter het toetsenbord is dat makkelijk roepen.

Elise

Bericht door Elise » 13 nov 2025, 19:52

MParallel schreef: 13 nov 2025, 12:33 Iedereen die op D66, CDA of PvdA-ExtreemLinks heeft gestemd krijgt een asielzoeker toegewezen, die je moet voorziet van brood, bed en alles.
Bimmer M schreef: 13 nov 2025, 18:57 Ik heb liever een asielzoeker in huis dan een egoïstische xenofoob in de straat.
De eerste aanmelding is een feit :tooth:

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 13 nov 2025, 20:40

Het stadium van ‘xenofobie’ is denk ik al voorbij. Het is eerder: wonen we in 2050 nog in Nederland of 65% allochtoon Nederland?

HSR

Bericht door HSR » 14 nov 2025, 08:41

Ach, ik heb een kantoor in Zwolle en daar is 150m verderop een COA gekomen en een afdeling van vluchtelingenwerk. Nu het weer vroeg donker is willen de dames niet meer wachten bij het bushokje omdat het simpelweg een onveilige situatie is geworden. Daarnaast is onmiskenbaar dat 98% van de 'asielzoekers' - ook veelal jonge mannen met een fatbike - echt niet komt bijdragen aan de maatschappij.

Het veiligheidsprobleem melden we wekelijks. Dan komt er een politieautootje schouwen en that's it.

En voor de naivelingen; stel je eens voor wat dat doet met de jongere generatie? Geen huis kunnen kopen, dankzij de Jonge ook niet eens meer kunnen huren, verminderde upward social mobility en als kers op de taart zie je je stadje met rasse schreden onveiliger worden. En als je dat dan kenbaar maakt is de spastische reflex altijd maar weer dat je een xenofoob, racist of een domrechtse sukkel bent die het niet snapt. We zijn in zo'n hallucinante Westerse wereld gaan leven dat we landen als Polen, met een sterk beleid op behoud van cultuur, veiligheid en sociale cohesie, uniek zijn gaan vinden. Het is werkelijk bizar.

En diegene die liever een asielzoeker in huis neemt. Stuur mij maar een pb, dan gaan we samen naar vluchtelingenwerk om een Eritreeer of Somalier onderdak te bieden. Ben je meteen verschoond van de erfzonde.

JP

Bericht door JP » 14 nov 2025, 08:46

Knot

Bericht door Knot » 14 nov 2025, 08:54

Misschien komt het omdat we zijn gestopt met gaswinning daar, dat de grond onrustig wordt omdat er geen constante flow meer is?

Knot

Bericht door Knot » 14 nov 2025, 08:55

HSR schreef: 14 nov 2025, 08:41 En voor de naivelingen; stel je eens voor wat dat doet met de jongere generatie? Geen huis kunnen kopen, dankzij de Jonge ook niet eens meer kunnen huren, verminderde upward social mobility en als kers op de taart zie je je stadje met rasse schreden onveiliger worden. En als je dat dan kenbaar maakt is de spastische reflex altijd maar weer dat je een xenofoob, racist of een domrechtse sukkel bent die het niet snapt. We zijn in zo'n hallucinante Westerse wereld gaan leven dat we landen als Polen, met een sterk beleid op behoud van cultuur, veiligheid en sociale cohesie, uniek zijn gaan vinden. Het is werkelijk bizar.
En toch stemmen al die miljoenen mensen in nederland lekker Gl-Pvda... omdat opa dat ook altijd stemde.

Eigenlijk is het al te laat om nog wat terug te draaien, en die kleine kans die we dan kunnen pakken die verwerpen we (lees we sluiten PVV en liefst JA21 en FvD ook lekker uit.)

Wat doen al die andere punten er nog toe als je niet eens meer kwaliteit van leven hebt straks en niet meer veilig over straat kunt?

Wimo

Bericht door Wimo » 14 nov 2025, 09:06

Crookie schreef: 13 nov 2025, 20:40 Het stadium van ‘xenofobie’ is denk ik al voorbij. Het is eerder: wonen we in 2050 nog in Nederland of 65% allochtoon Nederland?
Dit is onvermijdelijk. We fokken namelijk niet echt meer door en daardoor krimpt de originele bevolking snel. Ik zou zeggen, doe er wat aan.

Ik vind het wel grappig dat Polen als het beloofde land/voorbeeld wordt geprezen met haar gesloten grenzen.. daar broeit een heel ander probleem in de vorm van asielzoekers uit Oekraïne.

Verder is het afschuiven van alle problemen, inclusief het privatiseren van de huizenmarkt en verneuken van de hele asielstroom door de VVD, op links ook een beetje vermoeiend aan het worden..

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 14 nov 2025, 09:40

Bimmer M schreef: 13 nov 2025, 18:57 Ik heb liever een asielzoeker in huis dan een egoïstische xenofoob in de straat.
Als je bij HSR in de straat woont wordt het dus: of kamertje inrichten of............ :forum: funda openen........ zie de link van de advertentie wel verschijnen in het huizendraadje !

Gr Ron

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 14 nov 2025, 09:44

Wimo schreef: 14 nov 2025, 09:06
Crookie schreef: 13 nov 2025, 20:40 Het stadium van ‘xenofobie’ is denk ik al voorbij. Het is eerder: wonen we in 2050 nog in Nederland of 65% allochtoon Nederland?
Dit is onvermijdelijk. We fokken namelijk niet echt meer door en daardoor krimpt de originele bevolking snel. Ik zou zeggen, doe er wat aan.

Ik vind het wel grappig dat Polen als het beloofde land/voorbeeld wordt geprezen met haar gesloten grenzen.. daar broeit een heel ander probleem in de vorm van asielzoekers uit Oekraïne.

Verder is het afschuiven van alle problemen, inclusief het privatiseren van de huizenmarkt en verneuken van de hele asielstroom door de VVD, op links ook een beetje vermoeiend aan het worden..
Nou heb ik kennelijk maar een klein begrijpertje, maar snap werkelijk niet dat er niet vol wordt ingezet op het model eerst 10 jaar bijdragen aan de sociale voorzieningen, dan pas vaste verblijfsvergunning en paspoort. Pas dan kan je aanspraak maken op het sociale vangnet. Werkt in Canada als een tierelier en is een prima filter. Dan wordt het kaf van het koren gescheiden.

Gr Ron

HSR

Bericht door HSR » 14 nov 2025, 10:04

Welke problemen zijn er in Polen met asielzoekers uit Oekraine? 90 procent van de Oekrainse asielzoekers zijn vrouwen en vrouwen met kinderen waarvan de mannen naar het front mochten. Er is wat gezeik geweest daar over de gratis health care die de vrouwen en kinderen kregen maar de overheid is daar volgens mij heel duidelijk in geweest dat dat blijft.

Wat is overigens mis met het ''privatiseren'' van de huizenmarkt? Moeten huizen een overheidsbezit zijn? verneuken integratie is wel voor een deel terug te brengen naar het neoliberalisme waarin alles aan de markt werd overgelaten waardoor de kwaliteit afnam.

Wimo

Bericht door Wimo » 14 nov 2025, 10:11

Nou heb ik kennelijk maar een klein begrijpertje, maar snap werkelijk niet dat er niet vol wordt ingezet op het model eerst 10 jaar bijdragen aan de sociale voorzieningen, dan pas vaste verblijfsvergunning en paspoort. Pas dan kan je aanspraak maken op het sociale vangnet. Werkt in Canada als een tierelier en is een prima filter. Dan wordt het kaf van het koren gescheiden.

Gr Ron
Hoe kom je aan die wijsheid? https://lop.parl.ca/sites/PublicWebsite ... hatgpt.com

Alle procedures zijn gewoon openbaar.. er is helemaal geen 10 jarige 'werkeis' om een PR te krijgen.

HSR

Bericht door HSR » 14 nov 2025, 10:13

RS-Ron schreef: 14 nov 2025, 09:40
Als je bij HSR in de straat woont wordt het dus: of kamertje inrichten of............ :forum: funda openen........ zie de link van de advertentie wel verschijnen in het huizendraadje !

Gr Ron
Bij mij in de straat wonen vooral koeien en rijke randstedelingen die ruimer wilden gaan wonen. Wel goed voor het dorp overigens. 1 dorp verderop heeft overigens veel Oekrainse gezinnen opvang geboden, mede door de inzet van de grote kerkgemeenschap. Echt mooi om te zien hoe hard de Oekrainse mensen meewerkten. Tijdens braderieen koken ze mee, werken veelal in de middenstand, spreken serieus goed Nederlands. Natuurlijk ook daar sociale spanningen want die Oekrainse dochters van zijn inmiddels ook >18 en dat geeft veel concurrentie voor de lokale dames op de datingmarkt.

Wimo

Bericht door Wimo » 14 nov 2025, 10:18

HSR schreef: 14 nov 2025, 10:04 Welke problemen zijn er in Polen met asielzoekers uit Oekraine? 90 procent van de Oekrainse asielzoekers zijn vrouwen en vrouwen met kinderen waarvan de mannen naar het front mochten. Er is wat gezeik geweest daar over de gratis health care die de vrouwen en kinderen kregen maar de overheid is daar volgens mij heel duidelijk in geweest dat dat blijft.

Wat is overigens mis met het ''privatiseren'' van de huizenmarkt? Moeten huizen een overheidsbezit zijn? verneuken integratie is wel voor een deel terug te brengen naar het neoliberalisme waarin alles aan de markt werd overgelaten waardoor de kwaliteit afnam.
90% is onzin.. kom maar met een bron. Begin maar met pluizen op de UNHCR portal.

Huisvesting is niet eens wat je (alleen) wil overlaten aan de markt. Tenzij je ambieert in een kooiwoning te willen wonen.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 14 nov 2025, 10:31

Wimo schreef: 14 nov 2025, 10:11

Gr Ron
Hoe kom je aan die wijsheid? https://lop.parl.ca/sites/PublicWebsite ... hatgpt.com

Alle procedures zijn gewoon openbaar.. er is helemaal geen 10 jarige 'werkeis' om een PR te krijgen.
Omdat een familielid van mij naar Canada emigreerde 20 jaar geleden. Moesten beiden eerst 10 jaar aaneengesloten aan het werk, meer dan drie maanden geen bron van inkomen betekende retour afzender = Nederland. Was een onzekere periode waarin ze echt de focus hebben gelegd op het verkrijgen van baanzekerheid. Dat vonden ze zelf overigens niet meer dan normaal, als je de Canadese nationaliteit wilde moest je daar letterlijk voor werken. Ik heb nooit de behoefte gevoeld dat traject te verifiëren, dus geen idee of dat nog zo is of dat er uitzonderingen zijn voor bijv. vluchtelingen. De basis sprak mij en dat familielid wel aan. Jou niet ?

Gr Ron

Knot

Bericht door Knot » 14 nov 2025, 10:43

Tsja, en dat linkse kabinet wat we nu geforceerd gaan vormen gaat dit soort constructies echt niet opzetten helaas....

Wel erg sterk van Canada om het zo te spelen, zou iedereen moeten doen!

Plaats reactie