100K in drie jaar?Wimo schreef: 06 nov 2025, 14:11 Het is crisis he, dus uiteraard een 2ehands prefl. Een FL GTS met wat leuke opties kost nog ~200k. Met deze heeft de eerste eigenaar al 100k afgeschreven in 3 jaar.
Het grote Tesla-topic
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Het grote Tesla-topic
-
Wimo
Jep, en ik vermoed dat de vorige eigenaar nog minder heeft gehad. Dus eerder -120k in 3 jaar voor hem
-
OnlineMartijn_bmw
niet best he moet je alleen voor de afschrijving van je auto al 3.300EUR netto per maand verdienenWimo schreef: 06 nov 2025, 16:38Jep, en ik vermoed dat de vorige eigenaar nog minder heeft gehad. Dus eerder -120k in 3 jaar voor hem![]()
- Will F.
Zeker niet verkeerd! Iets minder range.Wimo schreef: 06 nov 2025, 14:11 Het is crisis he, dus uiteraard een 2ehands prefl. Een FL GTS met wat leuke opties kost nog ~200k. Met deze heeft de eerste eigenaar al 100k afgeschreven in 3 jaar.
Bij Porsche München ging een maand geleden een Fl 4S sporturismo eisgrau (da’s bijna parelmoerwit) van 158 nieuw voor 90k weg, 12 maanden oud 20k gelopen. Op de Fl kan je trouwens al vanaf de basisversie alcantara op de zitting als optie krijgen.
-
Wimo
Ja klopt..maar dan ben je dus 130k kwijt en mag je 4-5 maanden wachten. Om uiteindelijk toch 'maar' een RWD te hebben. Dan is de Audi een betere keuze..
Nadeel daarvan is dat proefrijden een maand+ kost.
Nadeel daarvan is dat proefrijden een maand+ kost.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Mooie Taycan! Veel plezier ermee!
- Joop
Gefeliciteerd met de Taycan. Fraai ding. Zeker heel verstandig om dan een gebruikte re pakken als die afschrijving zo hard gaat. Daar valt niet tegenop te werken.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Keristus te paard zeg. Daar moeten sommige mensen wel een jaartje voor werken hoor, die afschrijvingWimo schreef: 06 nov 2025, 16:38Jep, en ik vermoed dat de vorige eigenaar nog minder heeft gehad. Dus eerder -120k in 3 jaar voor hem![]()
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Oprecht gefeliciteerd, mooi spul als EV. Al begreep ik dat je 'n Plaid had/hebt? Vind ik dan weer een bijzonderder EV:)
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Hier maar even:
https://nos.nl/artikel/2589489-teslabaa ... -verdienen
Maar als Musk wil kan ie zonder de Rabobank toch wel weer iets kleins maar fijns opzetten. Gewoon proberen Elon. Niet te bang.
https://nos.nl/artikel/2589489-teslabaa ... -verdienen
Ik begrijp de psyche ook van macht--->meer macht. Geld---->meer geld.Door de bonus in het vooruitzicht te stellen, wil Tesla voorkomen dat Musk de komende tien jaar het bedrijf verlaat.
Maar als Musk wil kan ie zonder de Rabobank toch wel weer iets kleins maar fijns opzetten. Gewoon proberen Elon. Niet te bang.
- Knot
Iemand al gebruik gemaakt van die 5k inruilpremie met levering voor 31 dec dit jaar? Volgens mij kan je ook gewoon met een barrel (cuore?) aankomen voor die 5k voordeel.
"De Tesla inruilpremie is geldig voor Model 3 voertuigen die zijn besteld op of na 7 oktober 2025 tot en met 24 december 2025 en onder voorbehoud van levering op uiterlijk 31 december 2025. Ruil uw huidige voertuig in bij Tesla en ontvang korting op de aanschafprijs van uw nieuwe voertuig. Als het voertuig niet op 31 december 2025 aan u is geleverd, wordt de Tesla inruilpremie niet toegepast op uw bestelling. Als het moment van levering wordt uitgesteld ten gevolge van omstandigheden waar Tesla zelf invloed op heeft, hebt u mogelijk nog recht op het aanbod wanneer u het voertuig op de eerst beschikbare datum afgeleverd krijgt. Occasions en Certified occasions komen niet in aanmerking voor dit aanbod. Testritvoertuigen en showroommodellen komen in aanmerking voor dit aanbod. Dit aanbod is niet van toepassing op leasebestellingen. Dit aanbod kan niet worden gecombineerd met andere aanbiedingen, waaronder, maar niet beperkt tot, financiering met actierentetarief. Deze aanbieding wordt op de factuur van het voertuig weergegeven als 'inruilpremie'."
"De Tesla inruilpremie is geldig voor Model 3 voertuigen die zijn besteld op of na 7 oktober 2025 tot en met 24 december 2025 en onder voorbehoud van levering op uiterlijk 31 december 2025. Ruil uw huidige voertuig in bij Tesla en ontvang korting op de aanschafprijs van uw nieuwe voertuig. Als het voertuig niet op 31 december 2025 aan u is geleverd, wordt de Tesla inruilpremie niet toegepast op uw bestelling. Als het moment van levering wordt uitgesteld ten gevolge van omstandigheden waar Tesla zelf invloed op heeft, hebt u mogelijk nog recht op het aanbod wanneer u het voertuig op de eerst beschikbare datum afgeleverd krijgt. Occasions en Certified occasions komen niet in aanmerking voor dit aanbod. Testritvoertuigen en showroommodellen komen in aanmerking voor dit aanbod. Dit aanbod is niet van toepassing op leasebestellingen. Dit aanbod kan niet worden gecombineerd met andere aanbiedingen, waaronder, maar niet beperkt tot, financiering met actierentetarief. Deze aanbieding wordt op de factuur van het voertuig weergegeven als 'inruilpremie'."
- Bijlagen
-
- Model3_35k.JPG (42.23 KiB) 155 keer bekeken
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Als het voertuig niet op 31 december 2025 aan u is geleverd, wordt de Tesla inruilpremie niet toegepast op uw bestelling. Als het moment van levering wordt uitgesteld ten gevolge van omstandigheden waar Tesla zelf invloed op heeft, hebt u mogelijk nog recht op het aanbod wanneer u het voertuig op de eerst beschikbare datum afgeleverd krijgt.
Dit klinkt wel tricky, elk oponthoud in de supply chain kunnen ze natuurlijk makkelijk wegpraten als iets waar ze geen invloed op hebben. Een staking in de haven, een boot die langer op zee ligt, etc etc.
Waarschijnlijk krijg je de auto dan 3 januari, en hebben ze gratis jouw Cuore.
Dit klinkt wel tricky, elk oponthoud in de supply chain kunnen ze natuurlijk makkelijk wegpraten als iets waar ze geen invloed op hebben. Een staking in de haven, een boot die langer op zee ligt, etc etc.
Waarschijnlijk krijg je de auto dan 3 januari, en hebben ze gratis jouw Cuore.
- Knot
Eigenlijk moet je dus weten wanneer die Fremantle Highway (Floor) deze kant op komt en de meest simpele bestellen, witte op 18inch zonder trekhaak en als je elke auto in kunt leveren een 500 euro barrel op naam zetten als het factor 10 oplevert.
-
Wimo
Waarom geen voorraad auto pakken dan? Verder is de Model 3 de beste en meest betrouwbare auto die ik ooit gehad heb.
-
Tom
35K is echt een koopje voor zo'n auto.
-
Wimo
Dubbelglas, stoelkoeling, panorama dak, fatsoenlijke speakers, beste software , genoeg bereik, supercharger netwerk , scherm achterin voor de kids etc. Zodra de kinderen iets langer worden komt er 100% zeker een model Y voor dat geld..
- Arthur
- Auto: Nr.51
Maar niet als je het alleen om de korting te doen is. Want die 5k ‘pak’ je niet door meteen weer te verkopen. En Knot heeft net een private lease Golf
- Knot
Ik weet niet of de standaard uitvoering ook zo luxe uitgevoerd, sowieso zijn een aantal speakers uit geprogrammeerd bijvoorbeeld. Ik ben wel overtuigd dat de volgende auto een volledig EV moet worden en voor 35.000 koop je bij de concurrentie niet veel beters volgens mij alleen ik denk niet dat de deal op een voorraad model geld maar dat je echt moet bestellen en hopen dat hij voor het einde van het jaar dan geleverd wordt.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Alleen, op de 1 of andere manier, zou ik geen Tesla willen. Is nergens op gestaafd maar heb er niks mee.
-
Wimo
Kabeltje ertussen meen ik.. opgelost. De Model S deals gelden wel op voorraad modellen want die zijn gewoon nieuw en/of onderweg. Vermoed dat het met de rest ook zo is..Knot schreef: 07 nov 2025, 13:22 Ik weet niet of de standaard uitvoering ook zo luxe uitgevoerd, sowieso zijn een aantal speakers uit geprogrammeerd bijvoorbeeld. Ik ben wel overtuigd dat de volgende auto een volledig EV moet worden en voor 35.000 koop je bij de concurrentie niet veel beters volgens mij alleen ik denk niet dat de deal op een voorraad model geld maar dat je echt moet bestellen en hopen dat hij voor het einde van het jaar dan geleverd wordt.
zoiets voor de speakers: https://teslaunch.net/nl/products/model ... aEQAvD_BwE