Nederland gaat naar de haaien
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Nederland gaat naar de haaien
Als we niet willen dat moskee's het gebed via zo'n megafoon speaker naar de buitenwereld tetteren, moet je gewoon de wet aanpassen. Doe je dat niet, dan krijg je dus dit advies. En objectief bezien is dat volgens mij niet zo heel raar.
Ik denk trouwens dat je de wet op dit specifieke punt niet aangepast krijgt als het alleen voor moskee's geldt, maar dat terzijde.
Ik denk trouwens dat je de wet op dit specifieke punt niet aangepast krijgt als het alleen voor moskee's geldt, maar dat terzijde.
- Knot
Dan moeten ze enkel oordelen over de grondwettelijke vrijheid van Nederlandse godsdienst, rest aan banden leggen… hoeveel christelijke kerken staan er in “die” landen in verhouding? 
Lekker links stemmen en meelallen met die speakers aan de gevel, komt geen hup Holland hup uit mensen….
Lekker links stemmen en meelallen met die speakers aan de gevel, komt geen hup Holland hup uit mensen….
-
Crookie
- Auto: Dikke Bmw
Kan mij nog iets heugen over een digitale identiteit waar unaniem ‘nee’ over werd gestemd.Martin* schreef: 03 nov 2025, 21:13 Raad van State is een adviesorgaan. Een advies kun je ook naast je neerleggen. Een regering durft dit vaak niet, omdat er niet getwijfeld mag worden aan de deskundigheid van de RvS.
Het was te belangrijk om het niet door te voeren (en de motie te respecteren). Aldus een d66 minister.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... e-digitale
En zo gaan er dus steeds politiek gekleurde thema’s langs deze instituten waar heel makkelijk onderwerpen genegeerd of tegen geageerd kunnen worden.
Dus wie ondermijnt de democratie nu echt?
Laatst gewijzigd door Crookie op 03 nov 2025, 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Crookie
- Auto: Dikke Bmw
Het is vaak geprobeerd maar de huidige politicus is 24/7 beschermd en met kogelvrij vest, de ander is 23 jaar geleden dood geschoten.Bram schreef: 03 nov 2025, 21:28 Als we niet willen dat moskee's het gebed via zo'n megafoon speaker naar de buitenwereld tetteren, moet je gewoon de wet aanpassen. Doe je dat niet, dan krijg je dus dit advies. En objectief bezien is dat volgens mij niet zo heel raar.
- Knot
Mooi land leven we in hè… kerken en windmolens
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Restzetel niet naar D66. GVD.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Partij Numero 28(?) de GVD
Ik word lid.
Ik word lid.
- Elise
Je legt de vinger op de zere plek Bram.Bram schreef: 03 nov 2025, 21:28 Als we niet willen dat moskee's het gebed via zo'n megafoon speaker naar de buitenwereld tetteren, moet je gewoon de wet aanpassen. Doe je dat niet, dan krijg je dus dit advies. En objectief bezien is dat volgens mij niet zo heel raar.
Gewoon de wet aanpassen is niet eenvoudig met alle regels, verdragen, rechten en andere zaken waar we aan gehouden zijn vandaag de dag. Daar zou als eerste verandering in moeten komen, weg met die verstikkende regels/maatregelen etc.
-
OnlineBram
Vrijheid van godsdienst zit verankerd in de Grondwet, dat ga je inderdaad bijna niet aangepast krijgen...
- Knot
Hebben we het ook deels zelf naar gemaakt toch? Winkels mogen op zondag her en der niet open maar wel dikke speakers aan de gevel bij de moskee..... 
-
Tom
Of gewoon creatief editten:Tom schreef: 02 nov 2025, 11:32
De media 'mee hebben' is inderdaad erg bepalend. Net even het juiste shot kiezen, bepaalde woorden gebruiken, het laatste shot blijft wat langer hangen dus dat kies je weloverwogen uit, welke gasten zet ja aan tafel, welke "experts" nodig je uit etc.
https://www.telegraph.co.uk/news/2025/1 ... ald-trump/
-
OnlineMParallel
Grondwet wijzigen bestaat een procedure voor.Bram schreef: 04 nov 2025, 08:39 Vrijheid van godsdienst zit verankerd in de Grondwet, dat ga je inderdaad bijna niet aangepast krijgen...
- JP
Op zondag boodschappen kunnen doen heeft toch niets met godsdienst te maken, of staat dat recht ook in de grondwet ? 

- Knot
De bijbelse rustdag, de sabbat, wordt beschreven in het scheppingsverhaal in Genesis en de Tien Geboden in Exodus 20. God rustte op de zevende dag na zes dagen werk en heiligde die dag. Hierdoor is de zevende dag, die in het jodendom de zaterdag is, een dag van rust. In veel christelijke tradities is de zondag de rustdag, naar de opstanding van Jezus, en wordt dit de 'dag des Heren' genoemd.
-
OnlineBram
- frankie
Leuk weetje, winkels op zondag open mede mogelijk gemaakt door de D66 
- Elise
Je hoeft hiervoor de grondwet ook niet voor aan te passen, je mag gewoon geen (geluids)overlast bezorgen punt.Bram schreef: 04 nov 2025, 08:39 Vrijheid van godsdienst zit verankerd in de Grondwet, dat ga je inderdaad bijna niet aangepast krijgen...
Het gaat juist mis om je dan maar te verschuilen achter vrijheid van godsdienst.
En dat is waar het mis gaat in het Nederlands recht, mensen maken er misbruik van. Kijk naar de gebroeders Vollenbroek.
-
OnlineBram
Maar hoe zit het dan met de kerk? Mag die wel klingelen? Even de advocaat van de duivel spelen
-
OnlineMParallel
- Elise
Ik zou dat zien als een oud verworven recht wat al eeuwen past in Nederland, maar als iemand daar bezwaar tegen heeft mogen ze wat mij betreft ook de kerkklokken verbieden.Bram schreef: 04 nov 2025, 13:21 Maar hoe zit het dan met de kerk? Mag die wel klingelen? Even de advocaat van de duivel spelen
-
Tom
Ik meen dat bepaalde opkomende religies voorstander zijn van kindhuwelijken, is dat ook vrijheid van godsdienst?
- JP
Wordt straks het Kerkplein of de Kerkstraat ook omgenoemd....... Kerkweg of zo 
-
PeterB
Ja, of een belasting opleggen zodat je "veilig" blijft.
Beetje zoals protectie aftikken aan de mafia..
https://www.threads.com/@officialstreet ... bgw&slof=1
Beetje zoals protectie aftikken aan de mafia..
https://www.threads.com/@officialstreet ... bgw&slof=1
-
OnlineBram
Nee dat is strafbaarTom schreef: 04 nov 2025, 14:34 Ik meen dat bepaalde opkomende religies voorstander zijn van kindhuwelijken, is dat ook vrijheid van godsdienst?
- Knot
Idd, kerk hoort in Nederland, moskee van oorsprong niet dus wees blij dat je er een paar mag laten staan zonder die herrie erbij.Elise schreef: 04 nov 2025, 14:20 Ik zou dat zien als een oud verworven recht wat al eeuwen past in Nederland, maar als iemand daar bezwaar tegen heeft mogen ze wat mij betreft ook de kerkklokken verbieden.
Wat ik al zei, hoeveel kerken staan er in islamitische landen?