Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Knot

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Knot » 30 okt 2025, 09:31

Wat dacht je van mensen met dubbel paspoort, ik vind dat je enkel stemrecht hebt als je ENKEL een NL paspoort hebt anders verlies je op de lange temijn sowieso de grip op je land.

Elise

Bericht door Elise » 30 okt 2025, 09:32

haha Knot, de grip zijn we hier al ff kwijt :peace:

Estoque

Bericht door Estoque » 30 okt 2025, 09:34

Elise schreef: 30 okt 2025, 09:28 Alles kan digitaal tegenwoordig, behalve stemmen :bag:
Van mij part een scheiding tussen 75+ die als uitzondering nog op papier mogen stemmen en de rest allemaal digitaal.

En ik vind dat we ook wat moeten doen met de stemrechten van Nederlanders in het buitenland :whistle:
Om dan vervolgens weer de discussie aan te wakkeren over veiligheid van online stemmen, de ene populist die nog harder roept dan de andere populist dat het allemaal "rigged" is.

laten we a.u.b. die shitzooi van digitaal stemmen, niet bovenop de huidige shitzooi nemen. We hebben al problemen genoeg.

Tom

Bericht door Tom » 30 okt 2025, 09:35

Alleen als de PVV een ruime meerderheid had zou het nog iets kunnen worden, ben bang dat met deze uitslag weinig partijen nog met hem in zee willen gaan. Of het moet helemaal over rechts, maar dan ga je D66 uitsluiten. En daar komen alleen "nette" partijen mee weg, niet andersom.

Ik heb weinig vertrouwen dat hier iets zinvols uit komt. Of de VVD moet bijdraaien maar ik denk niet dat Yesilgöz net zo glad is als Rutte en daarmee weg komt.

JP

Bericht door JP » 30 okt 2025, 09:35

Nu live op NPO1, na de stemmen van Helmond, PVV nu 1269 stemmen voor !

Estoque

Bericht door Estoque » 30 okt 2025, 09:37

Maar de NPO/NOS moest toch geboycot worden, omdat ze Fakenews verspreiden?

Elise

Bericht door Elise » 30 okt 2025, 09:38

Estoque schreef: 30 okt 2025, 09:34
Elise schreef: 30 okt 2025, 09:28 Alles kan digitaal tegenwoordig, behalve stemmen :bag:
Van mij part een scheiding tussen 75+ die als uitzondering nog op papier mogen stemmen en de rest allemaal digitaal.

En ik vind dat we ook wat moeten doen met de stemrechten van Nederlanders in het buitenland :whistle:
Om dan vervolgens weer de discussie aan te wakkeren over veiligheid van online stemmen, de ene populist die nog harder roept dan de andere populist dat het allemaal "rigged" is.

laten we a.u.b. die shitzooi van digitaal stemmen, niet bovenop de huidige shitzooi nemen. We hebben al problemen genoeg.
Dus we kunnen al onze bankzaken, beleggingen en alles met de overheid via het internet doen maar stemmen kan niet veilig?
Leg mij maar eens uit wat waar het veiligheidslek zit.

Estoque

Bericht door Estoque » 30 okt 2025, 09:43

Ik zeg niet dat het veiligheidslek er zit.
Ik zeg alleen dat de wappies weer dan de digitale stemmingen aan gaan halen als mogelijk argument dat het allemaal een corrupte bende is.

Zoals Trump in de VS deed toen Biden won.

frankie

Bericht door frankie » 30 okt 2025, 09:48

Vind het wel wat hebben hoor, zo naar een stemlokaal. De fysieke identificatie, de controle of er wel goed gecontroleerd is. Lekker Hollandse kneuterigheid, beetje lullen met onbekenden die ook in de rij staan, dus in die zin hoort het wel een beetje bij onze cultuur.

Tom

Bericht door Tom » 30 okt 2025, 09:51

Elise schreef: 30 okt 2025, 09:38 Dus we kunnen al onze bankzaken, beleggingen en alles met de overheid via het internet doen maar stemmen kan niet veilig?
Leg mij maar eens uit wat waar het veiligheidslek zit.
Eerlijk stemmen is altijd een uitdaging. Dan wil je openheid/transparantie en de mogelijkheid om het te controleren. Dat is nu redelijk goed te doen, op stembureau niveau. Ga je er complexiteit aan toevoegen met software en stemcomputers dan wordt het er niet eenvoudiger op. Technisch gezien kan het natuurlijk best.

Elise

Bericht door Elise » 30 okt 2025, 09:54

Ik ging gisteravond rond een uur of 7 stemmen, heel veel ouders die gezellig hun kinderen hadden meegenomen die een beeldscherm als trommel gebruikten, de schaal met koekjes aan het leeg vreten waren etc.. Papa & Mama keken ernaar en zagen dat het goed was.

Volgende verkiezingen ga ik op een ander tijdstip :angel:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 okt 2025, 10:16

Knot schreef: 30 okt 2025, 09:23

Als je alle 150 waar niks uit voortvloeit gewoon bij Vergeer kaas aan de inpaktafel zet voor minimumloon en kan je met die berg salaris die beschikbaar komt bijna alle nederlanders het eigen risico van de zorg van betalen.

Mooi verhaal, misschien een baantje voor jou: President DNB?:)

Veel teveel partijen is ook drama, maarja voor elck wat wils....

Edit, maar het mooiste in deze relatieve ellende is wel het verdwijnen van Timmermans. Prachtig.

Robin

Bericht door Robin » 30 okt 2025, 10:19

Maar wie-o-wie hier denkt dat Jetten cs NL uit bepaalde problemen kan halen?
Huizenbouw, stikstof, energie en brandstofprijzen omlaag, inflatie beperken?

Serieuze vraag.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 30 okt 2025, 10:21

Dat denk ik niet. Maar ik geloof niet dat er iemand anders is die het wel kan. Dan heb je gewoon serieuze hervormingen nodig en die gaan er met het gepolder nooit komen.

Huizencrisis is sowieso een complex probleem, die je niet kan toewijzen aan 1 groep. Is een opeenstapeling van issues (immigratie, stikstof, grondprijzen, materiaalprijzen, werkgelegenheid, stroomnet, ....). Je moet er zeker 4 wegnemen wil je het een beetje uit het slop trekken. Ik geloof niet dat er iemand is die dat voor elkaar gaat krijgen. En zo geldt dat voor alle problemen die we hebben. De ene wijst naar de immigratie, de andere naar teveel regels, de andere HRA en de volgende stikstofuitstoot. Maar je zal ze toch echt allemaal aan moeten pakken wil je vooruit kunnen.

Robin

Bericht door Robin » 30 okt 2025, 10:26

Dat denk ik ook Joël.

JP

Bericht door JP » 30 okt 2025, 10:54

Morgenavond pas de definitieve resultaten uit Amsterdam, daar zijn ze niet zo snel....... kan Halalsema snel nog wat groene linkse stemmen uit een lade tevoorschijn toveren :sealed:

Tom

Bericht door Tom » 30 okt 2025, 10:56

De uitspraak van Jetten over zijn 10 nieuwe steden vind ik opmerkelijk. Ik heb niet alle debatten gevolgd maar ik heb weinig gehoord over hoe hij dat voor elkaar wil krijgen, terwijl een deel van de aanleiding voor meer huizen en de obstakels om te bouwen uit zijn hoek komen (asiel, stroomnet, stikstof).

Ik vermoed dat de vingers richting de boeren gaan wijzen. Het (in mijn ogen) papieren stikstofprobleem zal wel dusdanig opgezet zijn dat de boer weg dat probleem oplost en bouwen magischerwijs wel kan. Als je zo begaan bent met natuur, geef dat boerenland dan ook terug aan de natuur. Of ben eerlijk naar de boer waarom je het land wil.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 30 okt 2025, 11:11

Elise schreef: 30 okt 2025, 09:54 Ik ging gisteravond rond een uur of 7 stemmen, heel veel ouders die gezellig hun kinderen hadden meegenomen...
Ouders die hun kinderen overal maar mee naar toe slepen, dus als in niet uitjes speciaal voor de kinderen, mogen ze kielhalen en radbraken van mijn.
Om nog maar te zwijgen van meenemen naar de supermarkt. Kinderen hebben daar niks te zoeken, laat ze lekker thuis. "Niet doen", "Niet rennen", "Nee niet aankomen".

En laat me niet beginnen over die kinderformaat winkelkarretjes. :hammer:

JP

Bericht door JP » 30 okt 2025, 11:13

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 30 okt 2025, 11:16

Nog meer redenen om digitaal te gaan stemmen. Mensen worden echt dom hè...... :bag:

Hand van Marco (40) zit half uur vast in gleuf stembus

CWATR
Auto: Pulsar GT, Accord R, A110

Bericht door CWATR » 30 okt 2025, 11:24

Dat er een hoop is misgegaan met de stemmen in de USA is allang aangetoond. Verder: uitslag van helemaal niks. Wordt weer wachten op de volgende verkiezingen. Tot die tijd zakt dit land nog dieper in de shit. Oh, en Timmermans? Straight to jail....
Helemaal lachen: een Jetten die wordt vergeleken met Obama. Ook een lulhannes van jewelste.

HSR

Bericht door HSR » 30 okt 2025, 11:26

Tom schreef: 30 okt 2025, 10:56 De uitspraak van Jetten over zijn 10 nieuwe steden vind ik opmerkelijk. Ik heb niet alle debatten gevolgd maar ik heb weinig gehoord over hoe hij dat voor elkaar wil krijgen, terwijl een deel van de aanleiding voor meer huizen en de obstakels om te bouwen uit zijn hoek komen (asiel, stroomnet, stikstof).

Ik vermoed dat de vingers richting de boeren gaan wijzen. Het (in mijn ogen) papieren stikstofprobleem zal wel dusdanig opgezet zijn dat de boer weg dat probleem oplost en bouwen magischerwijs wel kan. Als je zo begaan bent met natuur, geef dat boerenland dan ook terug aan de natuur. Of ben eerlijk naar de boer waarom je het land wil.
Als ik boer was in Nederland dan had ik alles op alles gezet om met de VS een Deltaplan Boeren Emigratie op te zetten. Middels de ''vrijwillige' uitkoopregeling krijg je dankzij de EU een beroepsverbod omdat de subsidies uit de EU pot komen. Schiet mij maar lek maar het zij zo.

Gezien boeren 9 van de 10 keer een roeping is vanuit de mens zelf zou ik bijna willen pleiten voor een unieke asielaanvraagprocedure richting de VS. Ik denk dat je hele goede gesprekken kunt hebben met de ambassade en dat er verschillende staten zijn in de VS die met open armen de Nederlandse boeren en daarmee dus ook topniveau kennis willen opnemen. Wellicht optrekken met innovatietoppers zoals Certhon. Nu is wel de juiste timing.

Darudevampire
Auto: 325ciAM

Bericht door Darudevampire » 30 okt 2025, 11:27

JP schreef: 30 okt 2025, 11:16 Nog meer redenen om digitaal te gaan stemmen. Mensen worden echt dom hè...... :bag:

Hand van Marco (40) zit half uur vast in gleuf stembus
Weer een Marco die zijn hand bij een gleuf had waar die niet hoorde

JP

Bericht door JP » 30 okt 2025, 11:34

Scherp :tooth:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 30 okt 2025, 11:36

Darudevampire schreef: 30 okt 2025, 11:27 ...
Weer een Marco die zijn hand bij een gleuf had waar die niet hoorde
Afbeelding

Plaats reactie