Dan kan je na 35 uur nascholing ( kan in een week
Geen examen, niets.
Je kunt altijd nog gaan pendelen bij Geelen of Wessem, hartstikke leuk werkJP schreef: 24 okt 2025, 00:48 Buiten de gepensioneerden rennen er veel chauffeurs juist hard weg uit de branche. Regelgeving, lange dagen, slechte lonen etc. Voor mij is het alleen een backup
Ik heb ook een ‘slapend’ C rijbewijs. Gebruik het bijna nooit dus laatste keer maar laten ‘verlopen’. Enige is dat als je hem weer wilt activeren je dan weer een nieuw rijbewijs moet hebben, dus die (extra) kosten maak je dan op dat moment. Maar een rijbewijs is 10 jaar geldig. Of is, als je C hebt, hij maar 5 jaar geldig? M’n huidige is 10 jaar, zie ik.Bram schreef: 24 okt 2025, 08:40 Oh echt? Ik ben in de veronderstelling dat als de mijne straks verloopt en ik ervoor om niet te verlengen, het is toch iedere 5 jaar €150 aan kosten, het rijbewijs definitief verloopt. Dat is dus niet zo?
Exact wat ik er ook van vond en die lunch werd ook alleen maar minder(zogenaamd gezonderJP schreef: 24 okt 2025, 10:30 Van die 35uur zijn er wel enkele die je via e-learning kan volgen, maar voor de rest is het veelal saai zitten in een lokaal. De lunch vond ik altijd het hoogtepunt![]()
C is iedere 5 jaar.Arthur schreef: 24 okt 2025, 11:09 Ik heb ook een ‘slapend’ C rijbewijs. Gebruik het bijna nooit dus laatste keer maar laten ‘verlopen’. Enige is dat als je hem weer wilt activeren je dan weer een nieuw rijbewijs moet hebben, dus die (extra) kosten maak je dan op dat moment. Maar een rijbewijs is 10 jaar geldig. Of is, als je C hebt, hij maar 5 jaar geldig? M’n huidige is 10 jaar, zie ik.
Dat is enkel als het vervoer niet de hoofdactiviteit is, voor bijvoorbeeld het vervoeren van een hoogwerker of ander materieel.Opa schreef: 24 okt 2025, 11:11 @Bram, als je eigen vervoerder bent gelden er volgens mij ook weer andere regels.....mijn werkgever hoefde ook geen code95 en mocht toch op z'n eigen vrachtwagen rijden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten