Als je een beetje solide bord voor je kop hebt, is dat geen enkel probleem......HSR schreef: 15 sep 2025, 08:26 Het lijkt me zelf ook niet echt heel leuk om in een dorp te wonen waar steeds meer mensen je met de nek aankijken.
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Rolf205
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- JP
Ja hoge bomen vangen veel wind, en misschien zit er ook wel wat afgunst tussen. Hij doet toch wel iets goed, voor zijn eigen waarschijnlijk.
Nu is er op en rond de Ring wel de campagne om 'posers' te weren..... de afweging is of hij hier ook onder valt...

Het is wel zoals geschreven de vraag hoelang de Ring GmBH zijn medialicentie blijft verlengen. Ze houden wel van wat doofpotten, want we weten allemaal dat er 'af en toe' een ongevalletje plaatsvindt, maar dat hebben ze liever buiten de media.
Nu is er op en rond de Ring wel de campagne om 'posers' te weren..... de afweging is of hij hier ook onder valt...

Het is wel zoals geschreven de vraag hoelang de Ring GmBH zijn medialicentie blijft verlengen. Ze houden wel van wat doofpotten, want we weten allemaal dat er 'af en toe' een ongevalletje plaatsvindt, maar dat hebben ze liever buiten de media.
-
BartMS
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Leuk zo'n 120i maar toch wel wat vermogen te kort hier en daar
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Nu begreep ik dat de filmende rijder mede schuldig is? Of lees ik iets verkeerd?
Dit is toch duidelijk de Porsche rijders verantwoordelijkheid
https://youtube.com/shorts/pPeZBsl4XMc? ... Q9F7SMh7iu
- MParallel
- Auto: BMW
Wat voor invloed heeft de filmende rijder nou? Iedereen bumperkleeft daar op die manier.
Porsche breekt gewoon uit. Andere auto raakt hem niet, dus wie anders dan de Porsche bestuurder kan schuld hebben?
Porsche breekt gewoon uit. Andere auto raakt hem niet, dus wie anders dan de Porsche bestuurder kan schuld hebben?
-
HSR
Nou, ja.. zeg het maar. De filmende rijder zit echt enorm hard te drukken alsof het een competitie is. Je kan ook een beetje sympathie tonen op de baan maar dat is tegenwoordig al snel te veel gevraagd.Robin schreef: 09 okt 2025, 07:47 Nu begreep ik dat de filmende rijder mede schuldig is? Of lees ik iets verkeerd?
We hebben dat allemaal wel eens meegemaakt op de 'ring of een ander circuit. Ik had het recentelijk nog. Knal met plm 180 door SX en dat is echt flink je best doen in de Megane R26. Opeens zit die bekende gifgroene M2 op 30cm achterop. Dan moet je in een splitsecond een hoop informatie verwerken hoor. Uiteindelijk drukt zo'n local 'em er links langs en gaat er volledig vanuit dat ik hard genoeg kan remmen om niet samen de grindbak in te schuiven in Aremberg. Iets meer marge houden lijkt me beter.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Hoef je niet meer 50 bij die op/afrit? Of was dit geen TF maar Trackday.
- MParallel
- Auto: BMW
Volgens mijn officieel wel, alleen niemand die zich daar aan houdt en staat ook geen Polizei te blitzen.
- JP
In Ex-Mühle naar müll........ was Misha hier bij betrokken ? 
-
Obbe
- Auto: M2
Vooral veel miscommunicatie na de crash. Porsche rijder neemt de M3 niets kwalijk. Hebben elkaar telefonisch gesproken en naar aanleiding daarvan deze video: https://www.youtube.com/watch?v=jhlbwwOS9twRobin schreef: 09 okt 2025, 07:47 Nu begreep ik dat de filmende rijder mede schuldig is? Of lees ik iets verkeerd?
Niet het idee dat deze Tom of zijn verzekering iets moet betalen.
-
Robin
Tom Schütze legt het idd prima uit, ben wel abonnee, maar had dit vervolg nog niet gezien
-
Robin
Woah wat een 'autootje' Ik ben niet wegwijs in al die Exige types, maar mocht er nog eens zoiets komen (longlist, naast iets Caterham achtigs, tot nu toe theorie) voor erbij/trackday only, dan zoiets als zo'n Exige S met 3.5(?) V6 met supercharger. Wat een ding joh. En met zo'n middenmotor setup echt wat anders dan wat ik al (te) lang gewend ben:)
Vraagjes: Bestaat zoiets in LHD , schaars spul/onderdelen/Engels?????
Hier eentje. 3 eigenaren??? Wat een prachtexemplaar , die kleur...
https://www.autoscout24.nl/aanbod/lotus ... _level=t10
Vraagjes: Bestaat zoiets in LHD , schaars spul/onderdelen/Engels?????
Hier eentje. 3 eigenaren??? Wat een prachtexemplaar , die kleur...
https://www.autoscout24.nl/aanbod/lotus ... _level=t10
-
BartMS
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Ik kan uit ervaring vertellen dat het fantastisch rijd en een fantastische beleving is. Een vriend van mij had zo'n ding met Komotec 430 kit. Recent verkocht voor minder dan dat exemplaar in houten
Ze zijn LHD geleverd en er zijn ook partijen die ze van RHD naar LHD ombouwen.
Over het filmpje, misha reed eens niet met het mes maximaal tussen de tanden. Sterker nog ik vond hem voor zijn doen voorzichtig!
Over het filmpje, misha reed eens niet met het mes maximaal tussen de tanden. Sterker nog ik vond hem voor zijn doen voorzichtig!
- JP
Hier wil ik wel een langere onboard van zien.....
- JP
Matthias Malmedie in een Dacia Spring op de Nordschleife, Fuchsrohre met 135km is al te hard en gaat die stuk. Vanaf ±33min.
Afsleper €345,10 Streckensicherung gratis, filmen achterop de Lenz, onbetaalbaar
Afsleper €345,10 Streckensicherung gratis, filmen achterop de Lenz, onbetaalbaar
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Ga het eerst eens rijden Robin, ik vind een exige echt heel gaaf, en heb zelf een S2 Elise gehad. Maar zeker zo'n Exige is wel echt heel veel geld voor de auto. Tuurlijk een meer hardcore beleving dan een Cayman, maar ook echt een heel ander kwaliteitsniveau. Beetje Exige 430 oid is ook Cayman GT4 geld. Daarmee kun je dan ook nog van en naar de trackday rijden zonder hernia.Robin schreef: 15 okt 2025, 07:39 Woah wat een 'autootje' Ik ben niet wegwijs in al die Exige types, maar mocht er nog eens zoiets komen (longlist, naast iets Caterham achtigs, tot nu toe theorie) voor erbij/trackday only, dan zoiets als zo'n Exige S met 3.5(?) V6 met supercharger. Wat een ding joh. En met zo'n middenmotor setup echt wat anders dan wat ik al (te) lang gewend ben:)
Denk dat Philip dit kan beamen.
-
Robin
@Bas: Tuurlijk ga ik zélf rijden als ik eraan toe ben. Wat een ander van het rijden vindt is heel persoonlijk.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
De tip van "weet waar je aan begint" komt er vooral uit, dat het best een stap is van een relatief luxe auto vol met hulpmiddelen, die meestal veilig uit kan breken, en weer opgevangen kan worden.
Zodra je naar zo goed als 0 hulpmiddelen gaat, de gewichtsverdeling van een middenmotor en een korte wielbasis, is het echt opnieuw leren rijden (hoe raar dat ook klinkt naar iemand met veel ervaring)
Het komt ook nogal eens voor dat mensen in de praktijk teleurgesteld zijn in het karige en onbruikbare van de auto.
Als je 50k betaald, en het dak lekt wat, of er valt wat van de trim los sta je raar te kijken als je Duits gewend bent.
Aan het eind van de rit is het speelgoed waar je een gezonde dosis humor voor nodig hebt, en hem uitlaat op mooie dagen.
Dan komt ie tot zijn recht.
Zodra je naar zo goed als 0 hulpmiddelen gaat, de gewichtsverdeling van een middenmotor en een korte wielbasis, is het echt opnieuw leren rijden (hoe raar dat ook klinkt naar iemand met veel ervaring)
Het komt ook nogal eens voor dat mensen in de praktijk teleurgesteld zijn in het karige en onbruikbare van de auto.
Als je 50k betaald, en het dak lekt wat, of er valt wat van de trim los sta je raar te kijken als je Duits gewend bent.
Aan het eind van de rit is het speelgoed waar je een gezonde dosis humor voor nodig hebt, en hem uitlaat op mooie dagen.
Dan komt ie tot zijn recht.
-
Robin
Goed verhaal Smiley en idd waar.
Ik zit net even te rekenen en heb met de boot 3299km gereden sinds 5 december 2024. Dan kén ie nog even mee:)
Ik zit net even te rekenen en heb met de boot 3299km gereden sinds 5 december 2024. Dan kén ie nog even mee:)
- Arthur
- Auto: Nr.51
Of jij dan (tegen de tijd dat de M2 af is) nog normaal een Lotus in- en/of uitkomt? 
-
Robin
Ja ik laat 't maar varen idd:)
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Komt die BMW toch weer van pas
-
Robin
Sherlock uut Emmn *thumbs up*
-
Emiel
Smiley heeft helemaal gelijk. Veel mensen waarderen een Lotus tijdens het mee rijden maar zijn blij dat het geen bezit is als ze weer in hun eigen “sportieve auto” stappen. Maat van mij heeft erin gereden en had zweet handjes en was behoorlijk gespannen en onder de indruk. “Hard werken” was 1 van de termen.
En dan is een Exige S3 nog luxe (en te zwaar in de kont
)
En dan is een Exige S3 nog luxe (en te zwaar in de kont
-
Robin
Snap ik ook en mee eens, Emiel, het zal wennen zijn en misschien valt 't me tegen. Op verschillende trackdays wel eens een stukje 'tegen' Elises/ Exiges enzo gereden, maar die waren geen partij helaas. Misschien een te 'zware' 'moeilijke' auto om te rijden? Rijder/auto, wie zal 't zeggen....