Aankomende zondag 19 oktober ga ik voor het eerst naar de Nürburgring.
Plan is om eind van de ochtend aan te komen en hopelijk mijn eerste rondes te rijden.
Ik heb me goed voorbereid met video’s en tips, maar ben vooral benieuwd hoe het in de praktijk zal zijn.
Mocht iemand nog een laatste praktische tip hebben voor een eerste bezoek, hoor ik het graag.
Groet
Het grote 'Wie gaat er naar de Nordschleife' topic.
- Bakker
- Auto: Megane 3 RS
- Martijn M
Re: Het grote 'Wie gaat er naar de Nordschleife' topic.
Doe je rondje niet aan het eind van de ochtend, doe je rondje aan het eind van de middag. Stuk rustiger over het algemeen. Veel plezier!
-
Rechts houden en goed spiegelen. En de boel (vooral jezelf) heel houden en genieten 

- Bakker
Einde ochtend en begin middag lekker rondkijken en aan het eind van de dag rijden klinkt ook als een plan. Ben die week in de Ardennen dus niet de terugweg valt ook mee.
In ieder geval bedankt voor de tips.
In ieder geval bedankt voor de tips.
-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Maak je in de eerste rondes vooral niet druk over je snelheid, goed spiegelen en als je iemand ziet optijd aan de kant met je knipper naar rechts. Focussen op hoe de baan loopt en hoe het voelt. Dan ronde voor ronde de snelheid wat opvoeren tot wat je zelf comfortabel vind 

- Bakker
Niet eind van de middag maar “begin” van de ochtend bleek een mooi moment. Iets eerder dan verwacht had ik om 09:30 mijn pasje in handen en was het nog erg rustig rondom de ingang. Direct enkele rondes gereden en wat was dit tof zeg
! Zal morgen wat in mijnauto posten