BMW M2
- Erminio
Re: BMW M2
Als je binnen de sportieve "BMW family" blijft, dan is de M2 een lichte auto 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Even kijken waar dit weer over gaat dan. Die M2 vind ik er tov origineel niet zo gek uitzien eigenlijk:)
Carbon split-ah.... ...de bekende bo'ol of wa'er wanneer komt ie? Innit?
EDIT : Vanaf 8min04s rijdt Liam Lawson in zijn GT3, maar ik kan geen video link in the description vinden...Iemand??
Carbon split-ah.... ...de bekende bo'ol of wa'er wanneer komt ie? Innit?
EDIT : Vanaf 8min04s rijdt Liam Lawson in zijn GT3, maar ik kan geen video link in the description vinden...Iemand??
-
Robin
-
Robin
Ik heb m'n PS4S en er alweer bijna 5 jaar onder. Da's lang!
Ideeen betr 4 nieuwe banden rondom? De PS4S bevallen top(nat wegdek etc). Ik wil ze binnenkort meenemen naar ATP om ze daar hun laatste avondmaal te geven:)
Conti SC7? PS4S weer?
P5S of hoe die nu heet is er nog niet in 19"?
Welke mis ik? Ik wil weer OEM maten:
245/35ZR19 93Y front 9Jx19 ET29 27-31 offset
265/35ZR19 98Y rear 10Jx19 ET40 38-42 offset
Of die 'nieuwe' GoodYears?
Robin schreef: 11 nov 2020, 09:35 Even in Mijn auto een update. PS4S eronder
En de OEM Fuchs 788s in Ferric Grey laten spuiten.
Staat niet onaardig.
Band is na 15km vooral stiller en voelt iets meer comfy aan.
Ideeen betr 4 nieuwe banden rondom? De PS4S bevallen top(nat wegdek etc). Ik wil ze binnenkort meenemen naar ATP om ze daar hun laatste avondmaal te geven:)
Conti SC7? PS4S weer?
P5S of hoe die nu heet is er nog niet in 19"?
Welke mis ik? Ik wil weer OEM maten:
245/35ZR19 93Y front 9Jx19 ET29 27-31 offset
265/35ZR19 98Y rear 10Jx19 ET40 38-42 offset
Of die 'nieuwe' GoodYears?
-
OnlineKadett
Over de Continental hoor je alleen maar lovende reviews
- Will F.
grip500.nl heeft meestal een enorm assortiment, heb er ook al 2x een set besteld en geleverd wat ze beloofden, binnen 8 dagen in huis.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Conti SC7 niet met het BMW *
Ik hou me maar aan de BMW specificaties, dus ook weer PS4S gedaan, nog steeds een uitmuntende band, zelfs in NL mild winterweer omstandigheden.
Ik hou me maar aan de BMW specificaties, dus ook weer PS4S gedaan, nog steeds een uitmuntende band, zelfs in NL mild winterweer omstandigheden.
-
Robin
BMW star marking dingetje * zegt mij dan weer 'niks'. Beetje mysterieus 'gedoe'. Ik 'voel' binnen een tig aantal kms dan al wel wat ik met een band kan:)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zet mij ook allemaal niets hoor, maar als gezegd; ik volg de BMW spes dan maar.
Vooral om dat ik hem alleen maar daily gebruik

Vooral om dat ik hem alleen maar daily gebruik
-
Robin
Zojuist toch weer 4 stuks PS4S-en besteld, Conti viel bij mij af ivm afrolweerstand en -geluid aldus tests, ze zijn net wat voordeliger in aanschaf(ook offerte gehad), maar ik kén de PS4S al jaren en die is allround waarschijnlijk het beste compromis. Voor mij dus he. Al zie ik top dingen bij de SC7 op nat wegdek, maar de PS4S verbaast me vaak nu nog hoeveel je kunt op een vochtig wegdek. Dus ik blijf bij Michelin in dit geval:)
Dan iets als een downpipe, die staat al tijden op m'n longlist. Er zitten hier wel (meer dan?) een handvol mensen met een S55 toch? En ook wel met downpipes erop denk ik. Ervaringen? Ik zie door de bomen het bos niet meer
Ik heb er een MHD Stage 2 tune op, die nog pittiger wordt met een downpipe logischerwijs. Wél dat ie TÜV/APK ok is, geen halfbakken racegedoe en dat ie niet door de keuring komt ofzo:)
Alvast dank!
Dan iets als een downpipe, die staat al tijden op m'n longlist. Er zitten hier wel (meer dan?) een handvol mensen met een S55 toch? En ook wel met downpipes erop denk ik. Ervaringen? Ik zie door de bomen het bos niet meer
Ik heb er een MHD Stage 2 tune op, die nog pittiger wordt met een downpipe logischerwijs. Wél dat ie TÜV/APK ok is, geen halfbakken racegedoe en dat ie niet door de keuring komt ofzo:)
Alvast dank!
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Misschien een idee om te beginnen met de midpipe? PSR-parts heeft een mooi systeem ontwikkeld:
https://www.psr-parts.com/collections/b ... 9651095878
https://www.psr-parts.com/collections/b ... 9651095878
-
Robin
OK ^^^^ kan ook. Maar je kunt ook denken, eerst downpipe, daarna midpipe/exhaust.
Hier een getunede:
Schiet mooi op(100-200 ook), de mijne doet het een kleine seconde sneller fwiw. 1525kg lukt je niet, maar ok.....top auto zo.
Hier een getunede:
Schiet mooi op(100-200 ook), de mijne doet het een kleine seconde sneller fwiw. 1525kg lukt je niet, maar ok.....top auto zo.
- BamiesGTA
Ja zou zeker kunnen, alleen schijnt het geheel dan te klinken als twee 3-cilinders.. een equal lenght midpipe haalt dit eruit.
-
Robin
Hier een videootje(ik ben net bij de intro) van die jongens die ook voor Martijn Gizmo z'n 140i dingen doenBamiesGTA schreef: 16 okt 2025, 15:20 Ja zou zeker kunnen, alleen schijnt het geheel dan te klinken als twee 3-cilinders.. een equal lenght midpipe haalt dit eruit.
Maar weer niet 'road legal'.......
- BamiesGTA
Ja dat systeem zit hier sinds gisteren onder de M2C i.c.m. de DCE einddemper en klepbediening met afstandsbediening. Klinkt beschaafd, maar goed met kleppen dicht, klinkt behoorlijk luid (beter, dieper) met kleppen open. De OPF-filters worden hierbij dus verwijderd en deze zijn verantwoordelijk voor de grootste geluidsdemping. Je zou dus voor bijv. 200cell downpipes kunnen gaan, maar na deze downpipes hou je toch 2 dikke dempers.. mijns inziens zonde van de investering zolang deze er tussen zitten.
-
Robin
Mooi man! Graag meer info/foto's(?) Maar dus OPF loos. Geen gedoe bij keuringen/foutmeldingen? Wat heb je nog meer gedaan aan je M2Comp?BamiesGTA schreef: 16 okt 2025, 16:57 Ja dat systeem zit hier sinds gisteren onder de M2C i.c.m. de DCE einddemper en klepbediening met afstandsbediening. Klinkt beschaafd, maar goed met kleppen dicht, klinkt behoorlijk luid (beter, dieper) met kleppen open. De OPF-filters worden hierbij dus verwijderd en deze zijn verantwoordelijk voor de grootste geluidsdemping. Je zou dus voor bijv. 200cell downpipes kunnen gaan, maar na deze downpipes hou je toch 2 dikke dempers.. mijns inziens zonde van de investering zolang deze er tussen zitten.
- BamiesGTA
Inderdaad OPF loos. Foutcodes onderdruk je probleemloos met MHD. Binnenkort komen er alsnog 200cell downpipes bij
En de chrome eindtips worden omgeruild voor mat zwarte om het geheel wat minder opvallend te maken.
Enige optische wijziging t.o.v. origineel zijn frozen gold 763M velgen. Probeer hem verder optisch zoveel mogelijk origineel te houden.
PSR-parts heeft wat foto's gemaakt. Als deze online komen zal ik wel ff een linkje sturen :p
Enige optische wijziging t.o.v. origineel zijn frozen gold 763M velgen. Probeer hem verder optisch zoveel mogelijk origineel te houden.
PSR-parts heeft wat foto's gemaakt. Als deze online komen zal ik wel ff een linkje sturen :p
-
Robin
Mooi!
De mijne heeft dus de CHF en MHD Stage 2 , gaat hard zat.
De mijne heeft dus de CHF en MHD Stage 2 , gaat hard zat.
- JP
- romo
Embargo G87 M2CS is er af (ook van de 992.2 Turbo S overigens), omdat het toch af en toe over auto`s moet gaan
- BamiesGTA
Foto's!BamiesGTA schreef: 21 okt 2025, 18:44
https://www.instagram.com/p/DQCofX_iPSY ... g4b2lmNXJ6
-
Robin
Prima Bamies.
Gisteren een +/- 30cm lang lapje (midden van) loopvlak van de rechterachterband afgeslagen, 5 jaar oude PS4S .
Gaf hij op de snelweg terug in display Rijstabiliteit verminderd, beheerst rijden DSC OFF in de display aan. Even opgezocht, kan een wheel speed sensor zijn, remdruk sensor/ABS etc . Nouja hij gaat morgen voor 4 nieuwe banden.
Edit dit dus

Bijzonder hoe goed de PS4S is, maar niet om te driften, een aan-uit knop. Grip-wap-slip. In z'n 2 gaat 't instant, maar hak je 'm meteen al in de begrenser. In z'n 3 wat ik altijd deed, heb je de delay en dan wap. Is geen band voor Papenburg.
Ja een aantal laps lijnen rijdend op snelheid gereden, maar met de rest van het verkeer lukt dat eigenlijk niet, de auto is op PS4S te snel voor een middagje Papenburg en verkeer. En dat zeg ik niet gauw.
Volgende keer een andere band.
Was wel weer prachtig, Dank weer Dick, Rody, Fabian, Wouter, Mathieu, Andre de Michelin-slayer en de rest:)
Gisteren een +/- 30cm lang lapje (midden van) loopvlak van de rechterachterband afgeslagen, 5 jaar oude PS4S .
Gaf hij op de snelweg terug in display Rijstabiliteit verminderd, beheerst rijden DSC OFF in de display aan. Even opgezocht, kan een wheel speed sensor zijn, remdruk sensor/ABS etc . Nouja hij gaat morgen voor 4 nieuwe banden.
Edit dit dus

Bijzonder hoe goed de PS4S is, maar niet om te driften, een aan-uit knop. Grip-wap-slip. In z'n 2 gaat 't instant, maar hak je 'm meteen al in de begrenser. In z'n 3 wat ik altijd deed, heb je de delay en dan wap. Is geen band voor Papenburg.
Ja een aantal laps lijnen rijdend op snelheid gereden, maar met de rest van het verkeer lukt dat eigenlijk niet, de auto is op PS4S te snel voor een middagje Papenburg en verkeer. En dat zeg ik niet gauw.
Was wel weer prachtig, Dank weer Dick, Rody, Fabian, Wouter, Mathieu, Andre de Michelin-slayer en de rest:)
- Arthur
- Auto: Nr.51
Heb je ook een foto van de band dan? 
-
mark323ti
Gevolg van dagje driften begrijp ik?