Heel wat leuke ritten gemaakt met die auto. Onder andere de jaarlijkse trip naar Le Mans, met wat mooie stops onderweg.
Het bijzondere ontstekings-systeem van de LT1 motor was niet heel geweldig en door de toch wel ouderwetse bouw, het flexibele chassis en windgeruis wilde ik wel een wat modernere Corvette proberen.
Een C5 dus. Zelf geïmporteerd vanuit Duitsland.
Ook met die auto weer fijne roadtrips gemaakt en eens een avondje CPZ meegepakt. Ook maanden lang dagelijks gereden, geen enkel probleem. De LS1 motor is top. Op dit gewicht voldoende vermogen, betrouwbaar, en verrassend zuinig. Maar die oldschool 4-traps automaat is het echt niet. Dat en de aankoop van een (klus)huis deze auto toch ook verkocht.
Het klushuis was alweer even klaar en ik miste de Corvette toch wel, dus maar weer eens gaan rondkijken. De gedachte was eigenlijk een C6. Zelfs die zijn in het begin nog met 4-traps automaat geleverd, dat sowieso niet. Dus of de latere 6-traps automaat, of een handbak. Ik vond de prijzen voor een latere C6 maar stevig. Qua techniek is een C6 eerder een C5,5…maar wel met een flink moderner in- en exterieur. Tja.
En toen bleek er, nog geen 10 km hiervandaan, een handgeschakelde C5 te koop te zijn. Een origineel Nederlands geleverde auto en nog altijd in bezit van de eerste eigenaar. Met slechts 60k km op de teller. En een mooie optielijst, waaronder de magnesium speedline velgen (indertijd een prijzige optie).
Inmiddels staat de auto alweer een paar maanden in de garage hier en ik ben er ook alweer mee naar Le Mans geweest. Volgend jaar maar eens een Alpentrip plannen.
Er is ook een tweede set velgen bij: speciaal voor de Corvette op maat gemaakte OZ wielen. Ik denk toch dat de originele zoals hierboven er beter bij passen.
Blij mee!
Enige sleutelklus tot op heden was het vervangen van de airco compressor en droger. Deze winter moeten de stoelen er even uit om een C5 kwaaltje op te lossen, er zit wat speling op de rails, gelukkig is dat prima op te lossen.
