Je hoogste CJIB acceptgiro
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Je hoogste CJIB acceptgiro
I don't care, to be honest.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Gelukkig staat er een komma, want anders was het: Het boeit me niet om eerlijk te zijn:)
Zij hebben Trump, wij hebben Greta.

Zij hebben Trump, wij hebben Greta.
- Fernando
Hmm zojuist op de A44 met een gangetje van 140-150 waar je 120 mag. Na een tijdje donkere Volvo station achter me die beetje drukt, dus laat hem voor. Samen tijdje opgereden maar ineens bordje met de beruchte zin: "Stop Politie Volgen". Dus ik ga achter hem rijden en zit al te te bedenken wat de overschrijding met bijbehorende boete zal zijn. Maar hij gaat 2 afritten voorbij, bordje klapt weer weg en hij schiet er met hoge snelheid vandoor. Grote vraag is nu, ga ik nog een boete zien of ben ik door het oog van de naald gekropen? 
- jos_br
Je bent niet staande gehouden, dus niets aan de hand. Net als met laseren moeten ze je staande houden.Fernando schreef: 25 nov 2025, 22:07 Hmm zojuist op de A44 met een gangetje van 140-150 waar je 120 mag. Na een tijdje donkere Volvo station achter me die beetje drukt, dus laat hem voor. Samen tijdje opgereden maar ineens bordje met de beruchte zin: "Stop Politie Volgen". Dus ik ga achter hem rijden en zit al te te bedenken wat de overschrijding met bijbehorende boete zal zijn. Maar hij gaat 2 afritten voorbij, bordje klapt weer weg en hij schiet er met hoge snelheid vandoor. Grote vraag is nu, ga ik nog een boete zien of ben ik door het oog van de naald gekropen?![]()
Jos.
- Knot
Het gaat sowieso op kenteken dan dus een geldboete en niks op de bestuurder met eventuele invorderingen mocht dat ter sprake zijn. Wel apart dat ze het zo lang door laten gaan als jij het hebt over samen rijden.
-
OnlineMartijn_bmw
Ik dacht idd dit zolang geen foto (flitspaal) moeten ze staande houden om bekeuring uit te schrijven voor snelheid.jos_br schreef: 25 nov 2025, 22:49Je bent niet staande gehouden, dus niets aan de hand. Net als met laseren moeten ze je staande houden.Fernando schreef: 25 nov 2025, 22:07 Hmm zojuist op de A44 met een gangetje van 140-150 waar je 120 mag. Na een tijdje donkere Volvo station achter me die beetje drukt, dus laat hem voor. Samen tijdje opgereden maar ineens bordje met de beruchte zin: "Stop Politie Volgen". Dus ik ga achter hem rijden en zit al te te bedenken wat de overschrijding met bijbehorende boete zal zijn. Maar hij gaat 2 afritten voorbij, bordje klapt weer weg en hij schiet er met hoge snelheid vandoor. Grote vraag is nu, ga ik nog een boete zien of ben ik door het oog van de naald gekropen?![]()
Jos.
- Arthur
- Auto: Nr.51
En als de auto op zijn naam staat krijgt hij hem dus alsnog. En als je recidivist bent kun je, met wat pech, alsnog voorkomen. Tenzij je kunt bewijzen dat iemand anders reed. Of dat je vrouw/man/vriendin/vriend invult dat hij/zij reed.Knot schreef: 25 nov 2025, 23:09 Het gaat sowieso op kenteken dan dus een geldboete en niks op de bestuurder met eventuele invorderingen mocht dat ter sprake zijn. Wel apart dat ze het zo lang door laten gaan als jij het hebt over samen rijden.
- Arthur
Is dat een zekerheid? Want als ze met een geijkte teller reden en een trajectopname hebben gedaan hebben ze genoeg bewijs. Er hoeven daarvoor ook geen 2 agenten in de auto te zitten, eentje is genoeg. Dus ik zou de komende tijd toch ff billenknijpenjos_br schreef: 25 nov 2025, 22:49Je bent niet staande gehouden, dus niets aan de hand. Net als met laseren moeten ze je staande houden.Fernando schreef: 25 nov 2025, 22:07 Hmm zojuist op de A44 met een gangetje van 140-150 waar je 120 mag. Na een tijdje donkere Volvo station achter me die beetje drukt, dus laat hem voor. Samen tijdje opgereden maar ineens bordje met de beruchte zin: "Stop Politie Volgen". Dus ik ga achter hem rijden en zit al te te bedenken wat de overschrijding met bijbehorende boete zal zijn. Maar hij gaat 2 afritten voorbij, bordje klapt weer weg en hij schiet er met hoge snelheid vandoor. Grote vraag is nu, ga ik nog een boete zien of ben ik door het oog van de naald gekropen?![]()
Jos.
- Knot
Ach het is (ruim) onder de 50km/u te hard dus gewoon geldboete toch.
Als je samen een sprintje 100-200+ had gedaan zou ik m wel knijpen ja.
- Arthur
Dat is idd zo, het is niet heel veel te hard. Maar toch wel geld in NL. Ik kreeg van de week fanmail uit D voor 14 te hard (na correctie) buiten de bebouwde kom; 40,- 
- Knot
Geen idee wat je tegenwoordig moet betalen voor een snelweg 30km/u te hard, zal ook wel 400+ zijn inmiddels? Gaat Rob daar nog wat aan doen, of komt de verdubbelaar erin?
-
OnlineMartijn_bmw
Dat is nog eens "leuk"Arthur schreef: 26 nov 2025, 09:55 Dat is idd zo, het is niet heel veel te hard. Maar toch wel geld in NL. Ik kreeg van de week fanmail uit D voor 14 te hard (na correctie) buiten de bebouwde kom; 40,-![]()
Als het echt "maar" 140-150 was, zeg gemiddeld 145kmh moeten ze bij teller constatering meer aftrekken dus max 20kmh te hard.Knot schreef: 26 nov 2025, 09:56 Geen idee wat je tegenwoordig moet betalen voor een snelweg 30km/u te hard, zal ook wel 400+ zijn inmiddels? Gaat Rob daar nog wat aan doen, of komt de verdubbelaar erin?
20kmh te hard is 232EUR incl 9EUR admin kosten
- Kasteel
In de basis klopt dit, maar in praktijk kan ook na een laser nog iets op kenteken volgenjos_br schreef: 25 nov 2025, 22:49Je bent niet staande gehouden, dus niets aan de hand. Net als met laseren moeten ze je staande houden.Fernando schreef: 25 nov 2025, 22:07 Hmm zojuist op de A44 met een gangetje van 140-150 waar je 120 mag. Na een tijdje donkere Volvo station achter me die beetje drukt, dus laat hem voor. Samen tijdje opgereden maar ineens bordje met de beruchte zin: "Stop Politie Volgen". Dus ik ga achter hem rijden en zit al te te bedenken wat de overschrijding met bijbehorende boete zal zijn. Maar hij gaat 2 afritten voorbij, bordje klapt weer weg en hij schiet er met hoge snelheid vandoor. Grote vraag is nu, ga ik nog een boete zien of ben ik door het oog van de naald gekropen?![]()
Jos.
- jos_br
Ik mag met een gemeten snelheid van 40+km/u op de snelweg braaf weer eens iets uitleggen.......Dus onder de 50km/u te hard is ook niet zaligmakend. Onder de 30km/u is het een "muldertje". Ook vervelend is dat ze de meting verkort hebben, dus ze mogen in een korter traject de gegevens gebruiken.Knot schreef: 26 nov 2025, 09:49 Ach het is (ruim) onder de 50km/u te hard dus gewoon geldboete toch.
Jos.
- Knot
Het is allemaal niet echt fijn natuurlijk maar vanaf 51 te hard raakt het wel echt met rijbewijs en/of auto inname.
Goeie ouwe tijd waar ik nog wegkwam met 10 werkdagen met de trein en € 480 boete voor 141 in de 60 na meetcorrectie...
Goeie ouwe tijd waar ik nog wegkwam met 10 werkdagen met de trein en € 480 boete voor 141 in de 60 na meetcorrectie...
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik dacht altijd dat je buiten de bebouwde kom tot 30 te hard goed zat en op de snelweg tot 40 te hard, voordat je een kruisje achter je naam krijgt. Binnen de bebouwde kom weet ik niet zeker, maar 30 te hard waar je 50 mag kan ook wel flink te hard zijn. Al ken ik ook 50 wegen waar 80 veel logischer voelt.
Al ben jij, Jos, redelijk ervaringsdeskundige. Jij zult dus misschien iets eerder aan de rechter mogen uitleggen waarom je te hard reed
In de laatste uurtjes van de vakantie terugrit had ik geen zin om voor de zoveelste keer de cruise control eraf te halen voor een paar honderd meter waar je maar 100 mocht. Waze gaf ook niets aan, dus doorgereden. De flits was wel zo duidelijk dat ik zeker wist dat er post ging komen
De Duitser achter mij maakte zich, aan zijn lichtsignalen en handgebaren te zien, drukker om dan ikzelf
De redding was de dakkoffer denk ik waardoor ik niet harder dan 140 reed. Zonder had ik er misschien wel 180+ gereden
On topic, deze boete zou zomaar de (op één na) hoogste kunnen zijn bedenk ik mij nu
Al ben jij, Jos, redelijk ervaringsdeskundige. Jij zult dus misschien iets eerder aan de rechter mogen uitleggen waarom je te hard reed
Vorig jaar met 40 te hard geflitst in Duitsland. Kostte ook "maar" iets van 180eu.Martijn_bmw schreef: 26 nov 2025, 10:05Dat is nog eens "leuk"Arthur schreef: 26 nov 2025, 09:55 Dat is idd zo, het is niet heel veel te hard. Maar toch wel geld in NL. Ik kreeg van de week fanmail uit D voor 14 te hard (na correctie) buiten de bebouwde kom; 40,-![]()
In de laatste uurtjes van de vakantie terugrit had ik geen zin om voor de zoveelste keer de cruise control eraf te halen voor een paar honderd meter waar je maar 100 mocht. Waze gaf ook niets aan, dus doorgereden. De flits was wel zo duidelijk dat ik zeker wist dat er post ging komen
De Duitser achter mij maakte zich, aan zijn lichtsignalen en handgebaren te zien, drukker om dan ikzelf
De redding was de dakkoffer denk ik waardoor ik niet harder dan 140 reed. Zonder had ik er misschien wel 180+ gereden
On topic, deze boete zou zomaar de (op één na) hoogste kunnen zijn bedenk ik mij nu
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Het is +40 op de snelweg en +30 daarbuiten waarbij je een kruisje achter je naam krijgt. Gek genoeg betekend dat dat het geen probleem is om met 80 door een woonwijk te knallen waar je 50 mag maar 95 over een verlaten polderweg waar iemand ooit van heeft besloten dan 60 hard genoeg is wordt je zowat voor gelyncht.
- MartijnGizmo
Leuk, al die maximale boetes, maar veel knapper om er één voor de minimale overtreding te krijgen!
- JP
Onnodig links rijden €280
Knipperlicht defect €120
Seinen met groot licht €190
Die komen er nog bij Martijn
Knipperlicht defect €120
Seinen met groot licht €190
Die komen er nog bij Martijn
- Knot
108... schande
-
Martin*
Zuur zo’n boete idd bij minimale overschrijding. 108 min 3 km correctie?
- Arthur
Dit zegt Google:
De correctie op een snelheidsovertreding bedraagt 3 km/u bij snelheden tot 100 km/u en 3% bij snelheden boven de 100 km/u.
De correctie op een snelheidsovertreding bedraagt 3 km/u bij snelheden tot 100 km/u en 3% bij snelheden boven de 100 km/u.
- MartijnGizmo