VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
- Martijn M
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition [39kW...]
In 2 maanden 10 pagina's vol lullen over een hybride Golfje. DF blijft een apart forum 
- Knot
Staat gelukkig niet in verhouding tot al dat geneuzel over nederland en politiek op een auto forum 
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Poeh dit is wel schrikken. Van een E36M3 GT en E36 328i beuken op zanvoort, naar hypermilen in een geitenwollensokken kar.
Wat is er gebeurd, Knot?
Wat is er gebeurd, Knot?
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Haha ik heb ook al 2 weken de 3.0 6 cilinder werkloos staan ten gunste van een 1.0 3 cylinder hybride. Ik snap Knot ergens wel.
Bij Woon werk is de meest rechterbaan best ontspannen rijden tov de.linkerbaan met alle stresskippen die graag snel naar hun werk willen.
Bij Woon werk is de meest rechterbaan best ontspannen rijden tov de.linkerbaan met alle stresskippen die graag snel naar hun werk willen.
- Knot
Ben 2 weken terug nog met de DF08 2 uur over Zandvoort aan het boenderen geweest, dan vind ik het leuk, 6 cylinder met handbak, kooi, kuipjes, gordels, semi's.... maar op straat boeit het me echt geen ene f*ck meer, frisse/nieuwe/jonge zuinige auto met een beetje luxe en meeknorren in de drukte en elke maand lekker € 250 naar de spaarrekening
- Bijlagen
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2025-09-23 om 22.06.31_ef9d4ebb.jpg (318.16 KiB) 1224 keer bekeken
- JP
Ik zou nog eens een proza stukje kunnen schrijven over het leven van een 300pk ice Golf-rijder zonder Satisfyer-hulp-motor, wiens leven gewoon doorgaat zonder haptische stuurknoppen-fobie die altijd met petje op, elk stoplichtsprintje aangaat, en met zijn blèrende Sloveense titaanpijp hier in Maastricht de tegeltjes van de tunneltjes laat dansen, maar helaas kom ik tegenwoordig ook nergens meer met mijn lichte voet en een drang om elke tank met minder dan 7.4liter/100km te hypermilen…..Martijn M schreef: 07 okt 2025, 09:57 In 2 maanden 10 pagina's vol lullen over een hybride Golfje. DF blijft een apart forum![]()
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2 & BMW 114i
Snap je helemaal Rody! Goeie keuze geweest.
- Knot
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Voor de tech/info, met de standaard VW lader pakt ie 2200w uit de muur, dan kan je in de auto of in de app "AC verminderde laadstroom" aanzetten en zakt hij naar 1700w, dat kan je in- en uitschakelen terwijl hij aan het laden is, voor als je in 2027 het maximale rendement achter de komma wil halen met je PV installatie en er wat wolken voorbij vliegen in de middag 
-
malukujack33
- Auto: Passat B6 2.0TDI / GOLF 8.5eH
Bedank Knot voor je review! Wij mogen volgende week, 6 november 2025 ook de Golf 8.5 eHybrid. Wij hebben bijna alle opties erop gezet behalve:
- de ergo active stoelen, is dat wel een aanrader? Ik rij voor werk-woonverkeer met de station en de golf is puur voor korte ritten e.d.
- Wij hebben fabrieks-af al de verwarmde stoelen/stuurwiel. is dat een abbo dingetje net als bij audi?
- En hoe zit het met laden bij laadstations? beter via een anwb laadpas vrij ipv een abbo? Wij kunnen thuis opladen in garage.
Zijn er nog bijzonderheden om rekening te houden?
- de ergo active stoelen, is dat wel een aanrader? Ik rij voor werk-woonverkeer met de station en de golf is puur voor korte ritten e.d.
- Wij hebben fabrieks-af al de verwarmde stoelen/stuurwiel. is dat een abbo dingetje net als bij audi?
- En hoe zit het met laden bij laadstations? beter via een anwb laadpas vrij ipv een abbo? Wij kunnen thuis opladen in garage.
Zijn er nog bijzonderheden om rekening te houden?
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
My2cents: ergo active stoelen zijn altijd de moeite waard. Ook voor evt doorverkoop ooit. En ook bij korte ritten is een goede stoel gewoon prettig.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Voor die stoelen is het dan wel te laat... 
- Knot
Korte ritjes overleef je wel maar zoals Papenburg, Düsseldorf etc merk je echt wel het verschil, zou de stoelen niet willen missen.
Laadpas met abo heb je eruit als je meer dan 6x per maand laad. Ik heb het gedaan puur voor de heb/weet. Is maar 69ct maar zonde geld, zou bij Tesla laden, gaat sneller en geen startkosten.
Sowieso de 11kw palen vind ik duur, 62ct no way, sommigen 48ct ook niet top. In Westerbork afgelopen week een Ecotap voor 30ct die pak ik wel maar anders is tanken voordeliger, het is dat hij met volle accu gewoon fijner rijdt.
Laadpas met abo heb je eruit als je meer dan 6x per maand laad. Ik heb het gedaan puur voor de heb/weet. Is maar 69ct maar zonde geld, zou bij Tesla laden, gaat sneller en geen startkosten.
Sowieso de 11kw palen vind ik duur, 62ct no way, sommigen 48ct ook niet top. In Westerbork afgelopen week een Ecotap voor 30ct die pak ik wel maar anders is tanken voordeliger, het is dat hij met volle accu gewoon fijner rijdt.
- Paskal
- Auto: meerdere
Bijzonder die tarieven Rody, maar wellicht is dat aan die kant van het land gebruikelijk. In de uitzonderlijke situatie dat ik een keer aan een 11 kw-paal hang (zoals afgelopen weekend eventjes in Oosterhout-NB) betaal ik 33,8 ct bij een Vattenfall-11kw-paaltje (zonder startkosten of abbo).
- Martijn_bmw
Die laadpaalkosten zijn inderdaad heel ondoorzichtig en schieten alle kanten op.
De prijzen aan dezelfde laadpaal (kunnen) zelfs anders zijn afhankelijk van de kaartaanbieder die je er tegenaan houdt.
De prijzen aan dezelfde laadpaal (kunnen) zelfs anders zijn afhankelijk van de kaartaanbieder die je er tegenaan houdt.
- Knot
Ik heb die gratis ANWB laadpas aangevraagd, startkosten zijn 69ct is niet veel maar hakt er wel in op zo'n kleine accu als je dat vaak doet. Abo is 3,99 ofzo maar ik gebruik het misschien een paar keer per jaar.
Wat ik ergens eerder al had gepost, als je benzine 1:20 rijdt bij 1,85 per liter is het zegmaar 9ct/km en stroom thuis de helft bij 25-28ct laden. Ga je dan bij Allego laden voor 62ct kan je eigenlijk beter gaan tanken, al is het dat de Golf fijner rijdt als er wat in de accu zit, ook in hybride stand.
Om een paal te vinden voor 30ct moet je echt goed zoeken, ook in Drenthe waar ik in de vakantie was. Vlakbij het vakantiehuis waren 2 palen, 99ct en 91ct... nee dank je.
Wat ik ergens eerder al had gepost, als je benzine 1:20 rijdt bij 1,85 per liter is het zegmaar 9ct/km en stroom thuis de helft bij 25-28ct laden. Ga je dan bij Allego laden voor 62ct kan je eigenlijk beter gaan tanken, al is het dat de Golf fijner rijdt als er wat in de accu zit, ook in hybride stand.
Om een paal te vinden voor 30ct moet je echt goed zoeken, ook in Drenthe waar ik in de vakantie was. Vlakbij het vakantiehuis waren 2 palen, 99ct en 91ct... nee dank je.
- Bijlagen
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2025-10-29 om 09.19.19_fed9b7d9.jpg (71.21 KiB) 178 keer bekeken
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Maar bij normaal rijden zorgt die Golf er toch zelf wel voor dat er altijd iets in de accu zit?
- Knot
Er is 5kwh reserve bruto/netto inderdaad maar bij 0% accu gaat hij regenereren om de motor zo efficient mogelijk te laten lopen, als er dan weer een paar % in de accu zit gaat ie op EV over om er daarna weer achter te komen dat ie leeg is en herhaalt het hele gebeuren zich. Je voelt het maar heel lichtjes in de aandrijflijn maar het irriteert mij. Ga dan liever even een kwartiertje aan de supercharger hangen bij Tesla buiten de piekuren zodat er weer 10kw in zit voor de hybride mode/ondersteuning.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Laat de auto het echt zover komen als je normaal rijdt in hybride modus?
Of rij je telkens de accu leeg om je zonnepanelen opbrengst leeg te schrapen en stoor je je vervolgens aan het regenereren van de auto?
Of rij je telkens de accu leeg om je zonnepanelen opbrengst leeg te schrapen en stoor je je vervolgens aan het regenereren van de auto?
- Knot
Er zal een rekensoms achter zitten om alles zo efficient mogelijk in te zetten maar ritje papenburg als je in hybrid start dan is na een 220km ergens de accu leeg als die met 5kwh/100km ondersteunt en dan rijdt het minder fijn. Prima als ie een beetje gaat regenereren maar doe dat dan tot er 10% in zit ofzo en niet blijven switchen tussen hybrid en EV steeds.
Ik laad de auto elke dag naar 80 of 90% en lange rit naar 100% vlak vooraf maar als je verder dan 250km moet haal je het in hybrid ook niet en zal de accu leeg raken.
Ik laad de auto elke dag naar 80 of 90% en lange rit naar 100% vlak vooraf maar als je verder dan 250km moet haal je het in hybrid ook niet en zal de accu leeg raken.
- Arthur
Komt er nog een tijd dat je gewoon je bankpas voor een kaartlezer hangt en kunt laden. En dan op een display van tevoren zien wat het kost per kw. Zoiets bestaat volgens mij ook al voor ICE, kunnen ze zo kopiëren 
- JP
Jij bent je tijd veel te ver vooruit, maar gaat dat dan ook zonder abonnement ? :
Ik heb die gratis ANWB laadpas (...) Abo is 3,99
- Knot
"Laad je vaker dan zes keer per maand, dan is de laadpas met abonnement voordeliger. Je betaalt maandelijks € 3,99 aan abonnementskosten, maar je betaalt géén starttarief a €0,69 per laadsessie meer. Je betaalt dus altijd 1-op-1 het tarief van de betreffende laadpaalaanbieder."
Geen idee of er betere aanbieder zijn dan ANWB maar dit was simpel, enkel 1,95 verzendkosten voor de pas en die paar keer dat ik ergens aan de paal hang betaal ik wel 69ct.
Geen idee of er betere aanbieder zijn dan ANWB maar dit was simpel, enkel 1,95 verzendkosten voor de pas en die paar keer dat ik ergens aan de paal hang betaal ik wel 69ct.
- Arthur
Is zo maar een fles Lidl wijn in een jaar hè 
- Knot
Als je het abo neemt (en niet voldoende gebruikt) een fles Lidl wijn elke maand 
- Arthur