Wat voor reden kun je bedenken om tegen te stemmen vraag ik me dan af.....VVD, D66, CDA, JA21 en Volt stemden tegen.
Je hoogste CJIB acceptgiro
- Elise
Re: Je hoogste CJIB acceptgiro
- Martijn M
Boetes voor de gevaarlijke vergrijpen (telefoon, door rood) mogen van mij nog stukken hoger. En in mijn optiek mag je iemands rijbewijs sneller afpakken als die meerdere vergrijpen aan elkaar rijgt. Zo'n slalomcoureur op de snelweg bijvoorbeeld.
- Knot
Of iemand die voor groen blijft staan omdat ie aan het appen is....
Volgens mij niet eens verboden, als je stilstaat (met uitgeschakelde motor) mag het dacht ik, lastig bij een EV omdat te bepalen maar anders bij een ICE helpt stop/start je daarbij een boete te ontsnappen.
Volgens mij niet eens verboden, als je stilstaat (met uitgeschakelde motor) mag het dacht ik, lastig bij een EV omdat te bepalen maar anders bij een ICE helpt stop/start je daarbij een boete te ontsnappen.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Je neemt nog steeds deel aan het verkeer.
-
Zelfs met draaiende motor mag het.
-
Van mij mag boete voor telefoon in je handen naar minimaal 1000 + rijontzegging van 3 maanden.
Rijden zonder geldig rijbewijs mag ook bestraft worden met directe inbeslagname van voertuig voor minimaal 3 maanden.
Boetes bij wegwerkzaamheden verdubbelen en bij 30km/h overschrijding rijbewijs kwijt voor 3 maanden. Rood kruis, rijbewijs kwijt voor 3 maanden.
Zullen mensen snel afleren op die manier.
Rijden zonder geldig rijbewijs mag ook bestraft worden met directe inbeslagname van voertuig voor minimaal 3 maanden.
Boetes bij wegwerkzaamheden verdubbelen en bij 30km/h overschrijding rijbewijs kwijt voor 3 maanden. Rood kruis, rijbewijs kwijt voor 3 maanden.
Zullen mensen snel afleren op die manier.
-
OnlineEvdP
- Knot
Dus voor groen blijven staan is een stuk voordeliger dan de boete voor telefoon vasthouden tijdens rijden.....
Mogen ze van mij veranderen naar "geparkeerd staan op een daarvoor bedoelde parkeerplek", en dan nog heeft haast iedereen er schijt aan.
Mogen ze van mij veranderen naar "geparkeerd staan op een daarvoor bedoelde parkeerplek", en dan nog heeft haast iedereen er schijt aan.
-
"Het is degene die een voertuig bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiel elektronisch apparaat dat gebruikt kan worden voor communicatie of informatieverwerking vast te houden.’
Stilstaan is niet rijden
Stilstaan is niet rijden

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
En als ik me electrisch wil scheren tijdens het rijden?:)EvdP schreef: 03 okt 2025, 13:13Had ik niet verwacht, maar dat mag idd.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-weg-rijd
- JP
- MartijnGizmo
Ik zie liever de pakkans omhoog gaan...Martijn M schreef: 03 okt 2025, 11:39 Boetes voor de gevaarlijke vergrijpen (telefoon, door rood) mogen van mij nog stukken hoger. En in mijn optiek mag je iemands rijbewijs sneller afpakken als die meerdere vergrijpen aan elkaar rijgt. Zo'n slalomcoureur op de snelweg bijvoorbeeld.
-
OnlineEvdP
Artikel 5...Robin schreef: 03 okt 2025, 13:46En als ik me electrisch wil scheren tijdens het rijden?:)EvdP schreef: 03 okt 2025, 13:13Had ik niet verwacht, maar dat mag idd.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-weg-rijd
- JP
Beter meer controles op 30/50 wegen dan boetes overdag van 110 (ipv 100) terwijl diezelfde weg na 1900u hetzelfde ingericht is voor 130..... 

- Knot
Sowieso handhaven en toezicht ipv flitspalen en drempels etc.
-
Moet zeggen dat ik nog nooit zoveel undercover auto's heb gezien als afgelopen jaren. En dan ook echt de meest uit een lopende modellen van verschillende fabrikanten.
- Elise
Snap ik, en ook wel mee eens.Martijn M schreef: 03 okt 2025, 11:39 Boetes voor de gevaarlijke vergrijpen (telefoon, door rood) mogen van mij nog stukken hoger. En in mijn optiek mag je iemands rijbewijs sneller afpakken als die meerdere vergrijpen aan elkaar rijgt. Zo'n slalomcoureur op de snelweg bijvoorbeeld.
Maar we komen zo ongeveer op het punt dat gevaarlijke vergrijpen (telefoon, door rood) zo zwaar bestraft worden dat het op geen enkele wijze meer in verhouding staat tot daadwerkelijke vergrijpen als moord, verkrachting etc.
De boete op wildplassen is ondertussen €160..... terwijl zwartrijden deze week is opgehoogd van €50 naar (slechts) €70.
Mijns inziens klopt dat gewoon niet....
- Knot
De bedragen zijn leuk, maar hoe vaak loop je er echt tegenaan? Hoe vaak ik wel niet in de berm heb staan zeiken die ene keer 160 kom ik dan ook wel overheen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Tja, je kunt overal wel achterlijke bedragen en rijverboden opzetten maar, zoals MartijnGizmo zegt, de pakkans moet omhoog. En je kunt wel voor meer dingen (hoge) boetes gaan bedenken. Ik heb zelf een hekel aan lui die geen licht aan hebben, of hem op de stadslichtstand (gloeiende spijkers) zetten. Dat laatste doe je dan nog bewust ook... Aan doen kun je nog eens vergeten (bij een oudere auto).
-
https://www.telegraaf.nl/binnenland/jef ... 64216.html
"Jeffrey" kan er ook wat van
Tja, 50 rijden is lastig hè...
"Jeffrey" kan er ook wat van

Tja, 50 rijden is lastig hè...
- JP
Ik schrok want ik kom daar ook nog wel eens en als je daar 50 rijdt dan heb je iedereen op je achterbumper zitten (niet dat dat me wat boeit) .......België wemelt tegenwoordig van de korte trajectcontroles, al vraag ik me af hoe dat werkt met 17 zijstraten......deze straat is ± 850meter lang.
Dat is wel % best hoog voor max 50km/h, maar ja.....dat is ook BelgiëBovendien is er nog een correctie van 6 km/u.
- Knot
https://www.nu.nl/buitenland/6371595/zw ... ekken.html
Kijk hier, 1000 boetes per dag voor minder dan een kwartier in het dorp verblijven, dat schiet op!
Kijk hier, 1000 boetes per dag voor minder dan een kwartier in het dorp verblijven, dat schiet op!
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Hier maar even. Knotsgek en abuse of power. Ik vraag me af hoe het voor die betreffende cop is afgelopen. Iemand?
https://www.youtube.com/shorts/UxGLhgXYE6o

@stevetomiko7653
4 weken geleden
@johnnysark driver was in fact awarded 50 thousand dollars!!! You are wrong and the cop was wrong! PSA - if you are a cop don't act like this cop

-
Die was wel grof en idd totaal onnodig.
Deze aan andere kant.
https://youtu.be/8T7A1os3g3M?si=UgqsWwp45oRhTj-y
Had eerst enkel de video gezien van de autoeigenaar die enkel laat zien dat de politie bijna direct de ramen inslaat en hem aanpakt. Maar als je de hele video bekijkt vanuit de bodycam van de agent zie je dat die gozer totaal tegenwerkt.
Zeg gewoon ja en amen, play stupid games win stupid prizes zeker in Murica!
Het zit gewoon in de genen van een Amerikaan om vol (en vaak passief agressief) er tegen in te gaan. "I know my rights!!" Deescaleren is een dingetje die zowel agenten als burgers daar amper kennen.
Deze aan andere kant.
https://youtu.be/8T7A1os3g3M?si=UgqsWwp45oRhTj-y
Had eerst enkel de video gezien van de autoeigenaar die enkel laat zien dat de politie bijna direct de ramen inslaat en hem aanpakt. Maar als je de hele video bekijkt vanuit de bodycam van de agent zie je dat die gozer totaal tegenwerkt.
Zeg gewoon ja en amen, play stupid games win stupid prizes zeker in Murica!
Het zit gewoon in de genen van een Amerikaan om vol (en vaak passief agressief) er tegen in te gaan. "I know my rights!!" Deescaleren is een dingetje die zowel agenten als burgers daar amper kennen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Och, valt heel erg mee eigenlijk. Moet je maar niet de grapjas uithangenRobin schreef: 10 okt 2025, 06:36 Hier maar even. Knotsgek en abuse of power. Ik vraag me af hoe het voor die betreffende cop is afgelopen. Iemand?
@stevetomiko7653
4 weken geleden
@johnnysark driver was in fact awarded 50 thousand dollars!!! You are wrong and the cop was wrong! PSA - if you are a cop don't act like this cop![]()