EV auto's (elektrische)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: EV auto's (elektrische)
^ kijk en luister nou maar.
We gaan nog even door;
Porsche announces drastic EV volte-face
New 'K1' SUV to launch as combustion only; existing ICE cars to continue 'well into 2030s'...
https://www.pistonheads.com/news/ph-ger ... face/50326
We gaan nog even door;
Porsche announces drastic EV volte-face
New 'K1' SUV to launch as combustion only; existing ICE cars to continue 'well into 2030s'...
https://www.pistonheads.com/news/ph-ger ... face/50326
-
OnlineDownforce Hans
Wat kost dat, die garantie bijkopen?D. Peters schreef: 16 sep 2025, 21:49 Ik heb die gewone een half jaar gehad en daarna ingeruild op een Taycan 4CT vanwege de extra ruimte. De E-tron GT zit qua vermogen tussen de Taycan 4 en 4S in en dat was net wat leuker ja.
Het grote voordeel van Porsche is wel dat je er tot 15 jaar garantie kunt bijkopen (PAW) en dat kan bij Audi niet. Ik zou deze auto’s nooit zonder garantie durven te rijden. Daarmee zou voor mij de Audi dus afvallen als de garantie voorbij is.
-
- Knot
De toekomst.... compacter, lichter en kan langer hoger vermogen leveren door minder warmteontwikkeling.
-
Battery release system to prevent car EV fires
Werkt prima
https://x.com/TaraBull808/status/1971246108451144067
Werkt prima

https://x.com/TaraBull808/status/1971246108451144067
- Arthur
- Auto: Nr.51
Jouw auto is dan nog heel wss, de 3 ernaast niet
Waarvan de laatste wss uitfikt 

-
Voetgangers kegelen!
- Martijn_bmw
Arthur schreef: 29 sep 2025, 10:24 Jouw auto is dan nog heel wss, de 3 ernaast nietWaarvan de laatste wss uitfikt
![]()

- alt
Na ruim 3 jaren is mijn Wallbox Pulsar Plus 22 kW gestopt na vele malen storing te geven naar mijn Benz EQE 350. Na 4 verschillende AI's te laten onderzoek welke de betrouwbaarste laders is kreeg ik tientallen verschillende antwoorden op de zelfde uitgebreide vragen. Nu leg ik de vraag maar hier neer, welke nieuwe 11 kW-lader is betrouwbaar, heeft een groot bereik aan kW's, i.v.m. zonnepanelen, is daarbij ook nog efficiënt.
- Martijn_bmw
https://alfen.com/nl-nl/ev-oplaadpunten ... e-pro-line
Ik heb deze nu een jaar of 5 hangen en werkt al die tijd storingsvrij.
Maar geen idee of er echt uitgebreide tests zijn over kwaliteit en levensduur.
Qua efficiëntie zou het niks moeten uitmaken die laadpaal is niks anders dan een slim stopcontact, zorgt voor communicatie, KwH's meten, eventueel kunnen afrekenen en load balance maar doet niks qua omzetten van stroom en daarmee impact op efficiëntie van laden.
Ik heb deze nu een jaar of 5 hangen en werkt al die tijd storingsvrij.
Maar geen idee of er echt uitgebreide tests zijn over kwaliteit en levensduur.
Qua efficiëntie zou het niks moeten uitmaken die laadpaal is niks anders dan een slim stopcontact, zorgt voor communicatie, KwH's meten, eventueel kunnen afrekenen en load balance maar doet niks qua omzetten van stroom en daarmee impact op efficiëntie van laden.
- Knot
Die Alfen Single en Dual zie ik idd erg veel hangen zowel bij bedrijven als bij mensen thuis, de mercedes onder de palen.
- alt
Bedank voor het beantwoorden van mijn vraag. ik had mijn zoon (ict-er) er naar laten kijken, geen resultaat, ook mijn buurman (elektricien) heeft de installatie nagezien, alles in orde. Vandaag mijn jongste dochter (ict-er) nalaten kijken heeft alles wat met stekkertje op de printplaat losgehaald en schoongemaakt. De Wallbox doet het nu, nog geen storing. Maar nog even een paar dagen afwachten. Ben toch hoopvol.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Hey Alt, leuk terug van weggeweest! Wordt gewaardeerd! 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Robin
Zeer smakelijk verhaal Robert:)
Laatste zin:
Laatste zin:
De ironie...Maar ja, om de wereld vooruit te helpen, moet je jezelf soms een beetje voor de gek houden.
- Robin
De tragere reactietijden van die Chinees ten spijt in het begin (doorgestoken kaart, clickbait imo) en te weinig geladen battery en too hot weetikveel, MAAR luister en huiver betr de carbon ceramic brakes vanaf 9min 28s.
Maar de Plaid still stands its ground with pride vind ik. Zou ik meteen kiezen uit deze twee. Geen twijfel.
Maar de Plaid still stands its ground with pride vind ik. Zou ik meteen kiezen uit deze twee. Geen twijfel.
-
Over die schijven... dat is geen geheim he. Je kunt keramische schijven voor veel auto's kopen op Temu (
) voor een fractie van het geld.. Zelfde geldt tegenwoordig voor kwalitatief hoge velgen etc. Die lui zijn niet gek...
Onze eerste reactie is meteen.. dat is troep maar de realiteit is steeds vaker dat het ... best goed is.
Nou zag ik gisteren volgens mij bij autgefuhl een review over een of andere chinese bak waarvan de afwerking beter was dan de duitsers die 2x zoveel kosten. Dat gaat echt de verkeerde kant op..

Onze eerste reactie is meteen.. dat is troep maar de realiteit is steeds vaker dat het ... best goed is.
Nou zag ik gisteren volgens mij bij autgefuhl een review over een of andere chinese bak waarvan de afwerking beter was dan de duitsers die 2x zoveel kosten. Dat gaat echt de verkeerde kant op..
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Als je in de wat duurdere Chinese auto's stapt - zoals bv meer upscalles Zeekrs- dan is de kwaliteit van afwerking en materialen echt heel erg goed. En stap je dan in een Audi, Merc of BMW waar de trend juist stevig neerwaarts is, dan is de optelsom snel gemaakt.
-
Dat. Duitse automarkt sloopt zichzelf wel blijkbaar..
Succes met concurreren..
Succes met concurreren..
- romo
^ Te hoge productie kosten door enerzijds gestegen arbeidslonen, anderzijds gestegen energie kosten. Das een prima giftige cocktail voor de EU en mn de Duitse auto industrie, prijzen zichzelf geheel uit de markt.
Ik ben niet optimistisch gestemd dat ze daar overeind blijven.
De Chinezen concureren alles in de EU naar de kloten.
Maar goed, dan wordt ons milieu wel wat minder belast.
De Chinezen concureren alles in de EU naar de kloten.
- Martijn_bmw
Eens Romo er zullen wel Europese merknamen blijven bestaan maar onderliggend zal het gewoon chinees product worden zoals al jaren het geval is bijvoorbeeld met Volvo wat gewoon 100% Chinees is onder Geely.
- JP
Van het milieu kun je niet eten (en zeker niet zonder boeren) dus als alle industrie straks weg is, kunnen we nog naar Ter Apel...... 

-
Vergeet niet de bewuste massa fraude, matige bouwkwaliteit, discutabele materiaalkeuzes en de cocktail is af.romo schreef: 03 okt 2025, 14:09 ^ Te hoge productie kosten door enerzijds gestegen arbeidslonen, anderzijds gestegen energie kosten. Das een prima giftige cocktail voor de EU en mn de Duitse auto industrie, prijzen zichzelf geheel uit de markt.
De Chinezen concurreren alles in de EU naar de kloten.
Al die duiters kunnen mooi hier komen om te bouwen! Werk zatVan het milieu kun je niet eten (en zeker niet zonder boeren) dus als alle industrie straks weg is, kunnen we nog naar Ter Apel......

-
Gaat???Wimo schreef: 03 okt 2025, 08:50 Over die schijven... dat is geen geheim he. Je kunt keramische schijven voor veel auto's kopen op Temu () voor een fractie van het geld.. Zelfde geldt tegenwoordig voor kwalitatief hoge velgen etc. Die lui zijn niet gek...
Bij BMW transatie rond tijdlijn van F10 naar nieuwere modellen/generaties. Rond 2017
Mercedes E klasse W213 kraakt interieur als je erop drukt en nieuwere modellen is niet beter geworden. Rond 2016
Volkswagen was piek niveau met Golf 7.5 als je nu kijkt is om te huilen. Rond 2019
Huidige Audi A3 heeft meer plastic dan mijn Yaris.
Het is allemaal plastic fantastic, glimmende touch 'knopjes' die thuishoren op iets wat je op AliExpress besteld.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Nou ik vind G31 5-serie echt nog wel piek BMW. En de F40 Einser heeft ook duidelijk mooier interieur dan voorganger. En bij Audi was vorige generatie A6 ook nog top gebouwd. Model is pas vorig jaar vervangen. Het is imo meer een probleem van de laatste 5 jaar. Met sommige uitzonderingen natuurlijk.