Ho Ho, Carbonzwart = blauw
BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
-
Kadett
- Berichten: 5336
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Toch vanwege de flakes, basis laag toch zwart? In schemer/donker zie je weinig blauw eraan denk ik
-
Arthursx
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Zoals de naam al suggereert heeft deze kleur de tint van carbonpapier, de voorloper van het kopieerapparaat. Het is in de basis een zwarte lak met een donkerblauw metallic effect. Het donkerblauwe metallic is veel meer aanwezig dan het metallic effect van andere kleuren, hierdoor lijkt Carbonschwarz in direct (zon)licht op een marineblauwe lak en in andere gevallen op een hele donkerblauwe, bijna zwarte lak.Kadett schreef: 02 okt 2025, 14:00Toch vanwege de flakes, basis laag toch zwart? In schemer/donker zie je weinig blauw eraan denk ik![]()
- Arthur
- Berichten: 43855
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Idd, de foto’s die ik plaatste zijn van dezelfde (mijn) auto toen.
- Yannik Schmidt
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Deze auto's zien er nog zo goed uit, de G30 en F10 generaties zijn echt zo piek moderne BMW's.Arthursx schreef: 28 sep 2025, 14:48 Thanks, hele andere auto zo. Gister even eronder gezet, staat super.
IMG_1175.JPG
Met de hoofdsponsor op de achtergrond![]()
IMG_1183.JPG
Super aankoop, straalt echt enorme klasse uit vind ik.
-
Arthursx
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Thanks! Ben er ook echt mega blij mee. Heerlijk comfortabele auto met luchtvering op de achteras. Interieur is nog echt een van goede kwaliteit met mooie materialen. Ik kocht de nieuwe set velgen van iemand die de nieuwe G61 had. Daar zie je echt wel dat er veel is bespaard in het interieur. Ook de aandrijflijn vind ik erg prettig, souplesse van de elektrische motor en met de B48 een top combinatie. Jammer dat het de 184 pk is, BMW had ook prima kunnen kiezen voor de 258pk (190kw) variant die ze wel in de 7-serie gebruiken. Chipje lost het op maar ook weer zo'n gedoe met de ECU.
- Arthur
- Berichten: 43855
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Naar mijn weten gebruikt BMW de 252pk/350nm variant in de 5 touring, die had ik ook in de 530i. En ik vond die al best wel tekort komen. In de 330i van die bouwjaren ligt wel de 258pk/400nm variant. Dat vond ik wel een fijne motor.
-
Arthursx
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Jouw G31 LCI was dus een 530i? De 530e heeft gecombineerd 292pk en 420nm. Dat is prima voor dagelijks
- Arthur
- Berichten: 43855
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Klopt, een 530i. Was ‘verliefd’ op het uiterlijk en de uitrusting (was best ‘vol’, zoals ze wel eens zeggen
) en dacht na een proefritje van een uurtje dat het wel zou voldoen. Dat vond ik na de wintersportvakantie niet meer… Ik snap dat het gecombineerde vermogen prima is voor dagelijks maar ik moet niet aan een 520i denken. Een plug-in heb ik nog nooit langdurig gereden, geen idee hoe dat voelt als je een rit maakt van ~1000km waarbij de accu nagenoeg leeg is. Of zelfs van 100-200km 
- Knot
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Tsja, hoe bepaal je of 250pk te weinig is... dat ene sprintje wat je verliest? Die tussenacceleratie van 80 naar 120/130/140 een keer? Vind het meer een luxe probleem, ook met 184pk komt je dagelijks prima mee in het verkeer als je niet op 100-200 sprintjes uit bent.
De Golf zaterdag een paar keer doorgetrapt met 204pk/350nm en zat binnen acceptabele tijd op 220+, iets wat je in NL niet dagelijks doet volgens mij...
De Golf zaterdag een paar keer doorgetrapt met 204pk/350nm en zat binnen acceptabele tijd op 220+, iets wat je in NL niet dagelijks doet volgens mij...
-
Arthursx
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Gaan het meemaken. Voor de ritten die wij maken is dit momenteel perfect. Afgelopen 2 weken 500 km gereden en 400 daarvan elektrisch. 100 km op benzine was ook vooral in Sport om even te proberen met andere mensen erin. Verwacht dat we 80/90% elektrisch gaan rijden, dat scheelt gewoon echt veel tanken en kosten.
- Yannik Schmidt
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Helemaal met je eens. Tegenwoordig schijnt het interieur in alle klasses ook nagenoeg gelijk, en het feit dat je in een 5 serie gewoon 75% plastic en touchscreens krijgt in plaats van fatsoenlijk leer vind ik echt bizar, vooral gezien de prijzen van de auto's tegenwoordig.Arthursx schreef: 06 okt 2025, 12:03 Thanks! Ben er ook echt mega blij mee. Heerlijk comfortabele auto met luchtvering op de achteras. Interieur is nog echt een van goede kwaliteit met mooie materialen. Ik kocht de nieuwe set velgen van iemand die de nieuwe G61 had. Daar zie je echt wel dat er veel is bespaard in het interieur. Ook de aandrijflijn vind ik erg prettig, souplesse van de elektrische motor en met de B48 een top combinatie. Jammer dat het de 184 pk is, BMW had ook prima kunnen kiezen voor de 258pk (190kw) variant die ze wel in de 7-serie gebruiken. Chipje lost het op maar ook weer zo'n gedoe met de ECU.
Die serie die jij hebt is echt nog de perfecte mix tussen analoog en digitaal, net zoals de F80 M3 trouwens.
Al die opgeplakte schermen in die nieuwere auto's doen me helemaal niks.
- Arthur
- Berichten: 43855
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Nee, Knot, niet dat ene sprintje wat je verliest. Ik verlies nooit een sprintje, want die doe ik niet. Die tussenacceleratie doe ik wel eens, dus dan is het fijn dat er ook wat koppel aanwezig is. Omdat jij nu omgeturnd bent hoeft 184pk nog niet voldoende te zijn hè. Ik vind het gewoon niet fijn dat de automaat aan het schakelen blijft als je ook maar ff het gaspedaal aanraakt. Het is gewoon geen smeuïge motor die je wel in een 5-serie zou willen, een 540i was achteraf een betere keuze geweest. Dat het een luxeprobleem is kan ik nog enigszins in meegaan, maar als je verwachtingen niet voldoen moet je wat anders zoeken. En dat heb ik gedaan. Een Upje met 60pk voldoet ook in de stad, en meer verwacht je er niet van. Een 5-serie als 520i loop ik met een grote boog omheen. En als het een centenkwestie is, of wordt, koop ik wel een Toyota hybride, zuinig en betrouwbaar. Maar zo ver is het gelukkig nog niet.Knot schreef: 06 okt 2025, 13:27 Tsja, hoe bepaal je of 250pk te weinig is... dat ene sprintje wat je verliest? Die tussenacceleratie van 80 naar 120/130/140 een keer? Vind het meer een luxe probleem, ook met 184pk komt je dagelijks prima mee in het verkeer als je niet op 100-200 sprintjes uit bent.
De Golf zaterdag een paar keer doorgetrapt met 204pk/350nm en zat binnen acceptabele tijd op 220+, iets wat je in NL niet dagelijks doet volgens mij...
- Knot
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Wat ik zeg, net wat je gewend bent, ik kan prima leven met een 520i maar je kunt mij niet verkopen dat een 530i een stakker is met 400nm?
Wil je een goede tussenacceleratie dan moet je een P100D nemen
Wil je een goede tussenacceleratie dan moet je een P100D nemen
- Arthur
- Berichten: 43855
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Hij heeft 350nm… Het is trouwens geen stakker maar wel een zenuwachtige 4 cilinder in een grote 5-serie. In een model kleiner geen probleem wss.
Ik wil nog geen EV, en al helemaal geen Tesla.
Ik wil nog geen EV, en al helemaal geen Tesla.
- Knot
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Een 130i gaat als een raket, een 330i vond ik ook rap zat, dan zou een 530i toch niet zoveel erger moeten zijn?
Wellicht is de 530e dan dus wel de sweetspot (mits geladen accu'tje), dan heb je de electropunch in hybride mode en voelt de initiele versnelling altijd rap aan.
Zag zaterdag zelfs een 530e aan een Z4 coupe voorbij gaan rechtuit....
Wellicht is de 530e dan dus wel de sweetspot (mits geladen accu'tje), dan heb je de electropunch in hybride mode en voelt de initiele versnelling altijd rap aan.
Zag zaterdag zelfs een 530e aan een Z4 coupe voorbij gaan rechtuit....
- Arthur
- Berichten: 43855
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
530e zou best wel eens kunnen, naast een 540i. Verder verkondig ik ook maar m’n mening obv m’n ervaring met de auto (330i en 530i en zelfs een 130i). Maar de 530i is de zwakste broeder in de grootste koets. Maar jij mag er gerust anders over denken, ik verwacht zelfs niet anders 
- Knot
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Als je een Audi A3 met 110pk/200nm prima vind dan is een 530i met 250pk/350nm toch een raket 
-
OnlineEric Z
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
530d koppel zat. Vermogen voldoende. Rijd best, maar je moet er wel voldoende kilometers voor maken.Arthur schreef: 06 okt 2025, 13:57Nee, Knot, niet dat ene sprintje wat je verliest. Ik verlies nooit een sprintje, want die doe ik niet. Die tussenacceleratie doe ik wel eens, dus dan is het fijn dat er ook wat koppel aanwezig is. Omdat jij nu omgeturnd bent hoeft 184pk nog niet voldoende te zijn hè. Ik vind het gewoon niet fijn dat de automaat aan het schakelen blijft als je ook maar ff het gaspedaal aanraakt. Het is gewoon geen smeuïge motor die je wel in een 5-serie zou willen, een 540i was achteraf een betere keuze geweest. Dat het een luxeprobleem is kan ik nog enigszins in meegaan, maar als je verwachtingen niet voldoen moet je wat anders zoeken. En dat heb ik gedaan. Een Upje met 60pk voldoet ook in de stad, en meer verwacht je er niet van. Een 5-serie als 520i loop ik met een grote boog omheen. En als het een centenkwestie is, of wordt, koop ik wel een Toyota hybride, zuinig en betrouwbaar. Maar zo ver is het gelukkig nog niet.Knot schreef: 06 okt 2025, 13:27 Tsja, hoe bepaal je of 250pk te weinig is... dat ene sprintje wat je verliest? Die tussenacceleratie van 80 naar 120/130/140 een keer? Vind het meer een luxe probleem, ook met 184pk komt je dagelijks prima mee in het verkeer als je niet op 100-200 sprintjes uit bent.
De Golf zaterdag een paar keer doorgetrapt met 204pk/350nm en zat binnen acceptabele tijd op 220+, iets wat je in NL niet dagelijks doet volgens mij...
540i had mij ook wel wat geleken, benzine 4pitter is al gauw zenuwachtig inderdaad. Die moet gewoon altijd terugschakelen als je de stand van je voet veranderd. De reden waarom een x3 28i bij m’n ouders snel weg was. Veel te zenuwachtig na jaren 530d’s gereden te hebben.
- Arthur
- Berichten: 43855
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Nou, dat 
-
Arthursx
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Eens, 184 pk is aan de magere kant in deze koets. Gelukkig laadt hij in Sport continu bij, dus je hebt in theorie altijd die elektrische ondersteuning, ook met langere ritten. Benieuwd hoe dat op vakantie uitpakt, maar voor de overige 99% is dit gewoon super nu. En ook al is het een centenkwestie, zit dan liever een fünfer dan Toyota hybrid. Maar ieder z'n ding
- Knot
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Waar ik wel benieuwd naar ben, wat ik ook in mijn eigen topic vroeg, als je met lege accu rijdt, gaat hij dan ook pingpongen met motor aan en iets bijladen om daarna weer 1km electrisch te rijden en dit geintje continu herhalen, of blijft (in comfort dan, niet in sport) de motor gewoon continu lopen?Arthursx schreef: 07 okt 2025, 08:30 Gelukkig laadt hij in Sport continu bij, dus je hebt in theorie altijd die elektrische ondersteuning, ook met langere ritten.
-
Arthursx
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Oei dat weet ik niet, nog niet zonder accu gezeten. Wel heb je een knopje battery control waarbij de motor continue aanstaat en ook bijlaad.
- Knot
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Ja, dat heeft Audi ook/wel inderdaad, om geforceerd de accu bij te laden maar bij VW is het minder uitgebreid.
-
Arthursx
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Re: BMW M3 F80 | Nieuwe daily!
Nee het is de daily dus ga er niks aan doen..... Toch weer dat vervelende moderitus
Nieuwe glans zwarte diffuser, stuk beter dan dat grijze vlak
Nieuwe glans zwarte diffuser, stuk beter dan dat grijze vlak
