Interessant, maar graag 'n ROND stuur aub Niels...
https://www.overtake.gg/news/heusinkvel ... -rim.3605/
Stuurwielen draadje
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- Robin
Re: Stuurwielen draadje
Kanshebber voor de aankomende wintermaanden bij mij. Even kijken:
Deze bundel voor PC bestel ik binnenkort:
https://www.logitechg.com/nl-nl/product ... 00274.html
Deze bundel voor PC bestel ik binnenkort:
https://www.logitechg.com/nl-nl/product ... 00274.html
- Robin
Ik heb 'm besteld. Deal of the Year? We zien 'm over(over?)morgen wel verschijnen. Ben benieuwd.
Ik heb dus deze Pro Pedals sinds een tijdje. Hoeft geen adapter naar de RS50 bij ofzo dus he?
Ik heb dus deze Pro Pedals sinds een tijdje. Hoeft geen adapter naar de RS50 bij ofzo dus he?
Robin schreef: 16 dec 2024, 15:19Bovenstaande gisteren weer gedaan, maar 't werd er niet veel beter op.Robin schreef: 15 okt 2024, 16:11 Vanavond maar weer eens m'n G923 pedalset uit elkaar want de pot meter van vooral gaspedaal is 'vuil' en stottert. Heb ik vaker meegemaakt. Boel loshalen kijken of de rotzooi nog connect/kabeltjes nog goed zijn. Alcohol erbij(om het schoon te maken)
Terugkomend op dit:
Dus deze besteld, morgen binnen zeggen ze. Zal mij benieuwen.Robin schreef: 27 aug 2024, 15:27 Ik ben wel van de Logitech en nu alweer een paar jaar naar volle tevredenheid een G923 (PS en PC) voor m'n PC. Handig zo op bureau te klemmen. Prima.
Maar wil wel weer eens wat anders: En qua loadcell pedals, zijn deze dan dus plug & play compatible met mijn G923?
https://www.logitechg.com/nl-nl/product ... 00187.html
Heb me er even meer in verdiept adhv deze video:
- Robin
Hij doet 't. Nu nog vanavond even de FFB etc finetunen. Het voelt nu even tov G923 wat indirecter, maar wel zó kwalitatief degelijk/robuust en STIL 
Maar toch nu even minder mechanisch qua immersion, maar daar kan/wil ik wel aan wennen:)

Maar toch nu even minder mechanisch qua immersion, maar daar kan/wil ik wel aan wennen:)
- Robin
Nu heb ik dus sinds vorige week die RS50, geweldig ding voor de centen(denk ik)
Ik heb er geen verstand van, maar 8Nm RS50 en ik heb 'm qua strength nu op 4Nm(de helft dus?) en dat vind ik al relatief 'onecht' zwaar soms. Ik hou van weinig FFB, gelukkig valt dat prima on the fly-terwijl je rijdt- in te stellen.
Daarom vraag ik me af wat Moza dan moet met 25Nm? IRL is het ook in moderne straat-auto's niet al te zwaar sturen.... Wie heeft uitleg/info. Of is het een mathematisch iets?
Ik heb er geen verstand van, maar 8Nm RS50 en ik heb 'm qua strength nu op 4Nm(de helft dus?) en dat vind ik al relatief 'onecht' zwaar soms. Ik hou van weinig FFB, gelukkig valt dat prima on the fly-terwijl je rijdt- in te stellen.
Daarom vraag ik me af wat Moza dan moet met 25Nm? IRL is het ook in moderne straat-auto's niet al te zwaar sturen.... Wie heeft uitleg/info. Of is het een mathematisch iets?
- Chaert-RS
- Auto: Renault Megane RS Cup
Het voordeel zit 'm niet zozeer in de maximale torque zelf. 25nm is inderdaad erg veel. Kan me goed voorstellen dat raceauto's met stuurbekrachtiging daar niet bij in de buurt komen. Het is meer dat zo'n wheelbase ook bij hogere NM's zijn detail behoudt en niet gaat clippen of warm wordt. Ook al zet je de torque op bijvoorbeeld max 10nm, bij het rijden over curbstones onstaan er soms alsnog hogere pieken, je hebt dan net wat meer headroom zeg maar. Ik heb een 18nm wheelbase die ik rond de 12nm draai. Resultaat is een erg sterke en gedetailleerde feedback, de pieken nog goed kan opvangen zonder warm te worden.
Daarnaast is er nog een verschil tussen sustained torque en peak torque. De meeste fabrikanten adverteren met de laatste. Dat is wat de base kortstondig kan leveren, sustained is wat hij voor langere tijd vast kan houden zonder warm te worden. Bragging rights spelen dus zeker een rol!
Daarnaast is er nog een verschil tussen sustained torque en peak torque. De meeste fabrikanten adverteren met de laatste. Dat is wat de base kortstondig kan leveren, sustained is wat hij voor langere tijd vast kan houden zonder warm te worden. Bragging rights spelen dus zeker een rol!
- Robin
Ah dank. Chaerts RS!
Maar toch vind ik 't vreemd omdat ik de kerbs/gras/wielspin/blokkerend wieltje/abs etc wel wil voelen en 't wegdek 'niet/minimaal' dat ik dan denk: Zoveel Nm??? Terwijl mijn niet DD ex G923 het ook prima deed qua FFB detail enzo, met de nodige kabaal, de RS50 is 'muisstil'.
Maar toch vind ik 't vreemd omdat ik de kerbs/gras/wielspin/blokkerend wieltje/abs etc wel wil voelen en 't wegdek 'niet/minimaal' dat ik dan denk: Zoveel Nm??? Terwijl mijn niet DD ex G923 het ook prima deed qua FFB detail enzo, met de nodige kabaal, de RS50 is 'muisstil'.