DAF museum, Eindhoven
Net na corona geweest heerlijk rustig, vrijwilligers vinden het prachtig om wat verhalen te vertellen. Sommige misschien wel iets te graag, maar er waren dan ook weinig andere bezoekers om een praatje tegen te houden.
Je loopt eigenlijk overal tussen door weinig achter glas. Best een boel verschillend spul, maar je moet wat meer met techniek hebben denk ik. Boven nog een boel klassieke DAF automobielen.
American Motorcycle Museum, Raalte.
Rij zelf motor en wel leuk om rond te kijken, ‘t is meer iets voor de echte liefhebbers van Amerikaanse motoren. Niet per se een tripje waard, als je er bij in de buurt bent leuk om even doorheen te wandelen.
JP Pace, Dortmund
Vrij divers in wat er staat. Je krijgt een tablet mee voor kijken van filmpjes voor informatie over wat er tentoongesteld is. Zitten leuke weetjes tussen. Leuk als tussenstopje, wel aan de drukke kant altijd als je er nog aan de koffie wil.
Halle77, Dortmund
Dit voelt wel meer een soort opslagruimte die ze tentoonstellen. Je loopt niet zo makkelijk er tussendoor.
Zit vrij dicht bij Pace en beide zijn ook ontstaan vanuit YouTube activiteiten.
Visscher Classique, Buren
Heb niet veel met Fransozen, heb je dat wel zeker bezoeken.
Stond ook spul van Ames opgesteld toen ik er was, Volkswagen en dergelijke dus als tijdelijke tentoonstelling.
Johan van der Zand berging staat het een en ander van.
Boven hebben ze nog diverse 240Z’s staan. Wist ik niet van, staat niet echt vermeld op hun site. “S30.World” noemen ze dit en daar staat het dan weer wel duidelijk op de site.
Freeland Museum, Gemonde
Collectie van US oorlogs voertuigen. Leuk voor een zomerdag als er spullen buiten staan. Anders staat het wel erg op elkaar denk ik. En kondig je bezoek aan zodat er iemand is die e.e.a. kan vertellen over de spullen. Zonder beleef je er weinig lol aan denk ik, tenzij je er zelf veel kennis van hebt.
Classic park, Boxtel
Tentoonstelling van handel, gratis toegang gelukkig. Maar je bent er snel doorheen. Is het een kleine omweg kan je het meepakken, maar anders lekker doorrijden.
Automuseum Melle, nabij Osnabrück
Zorg dat je duits op orde is
Niet erg internationaal gericht. Interesse in oude kinderwagens, dit is je plek! Haha, die staan her en der er bij.
Zal eens kijken of ik nog wat foto’s van het een en ander kan delen die een beetje een beeld geeft van de opstelling van ‘t spul bij deze musea.