Je hoogste CJIB acceptgiro
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Je hoogste CJIB acceptgiro
OK, dus én én (CJIB) , dan is ie gek, wat hij ook is:)
Ik zal 'm vanavond vragen. Maar ik weet wel dat 't een beetje een eigenrichting/eigen rechter persoon is:)
Dus waarschijnlijk zal hij ontkennen.
Ik zal 'm vanavond vragen. Maar ik weet wel dat 't een beetje een eigenrichting/eigen rechter persoon is:)
Dus waarschijnlijk zal hij ontkennen.
- JP
Heet die Alex Soze toevallig ? 
-
Robin
Ha neen:)
- Arthur
- Auto: Nr.51
En dat “zitten” zal ook wel in je staat van dienst komen, en of dat handig is?
-
Robin
Hij heeft al een 'staatje van dienst'Arthur schreef: 05 sep 2025, 10:59 En dat “zitten” zal ook wel in je staat van dienst komen, en of dat handig is?
- Arthur
- JP
Ik had dit filmpje elders al gepost, maar ik zie nu pas de rest en het volgende vind ik wel interessant.
Motormuis controleert op de A9 op rechtsrijders (of linksplakkers) bij een spitsstrook.
@ 33min35; dit noemen ze niet rechts inhalen maar rechts passeren, met minimaal snelheidsverschil, dan pleeg je blijkbaar geen overtreding?
Middenstrookplakker mag mee, maar ja....vrouw he
-
PeterB
Ik maak iedere dag gebruik van de A9 en ik verbaas mij niet meer over het stoïcijns midden/linker strook rijden met als gevolg een lagere snelheid terwijl de spitsstrook leeg is. Rechts passeren werkt dan prima
.
Ik ben gestopt met van uiterst rechts naar uiterst links te gaan om Mien Trutviool op de middelste strook in te halen. Het kwartje valt soms wel bij sommige bestuurders en die schuiven dan ook achter mij op naar rechts. Maar het merendeel zit in het eigen wereldje en zien en horen niets.
Ik ben gestopt met van uiterst rechts naar uiterst links te gaan om Mien Trutviool op de middelste strook in te halen. Het kwartje valt soms wel bij sommige bestuurders en die schuiven dan ook achter mij op naar rechts. Maar het merendeel zit in het eigen wereldje en zien en horen niets.
-
OnlineMartijn_bmw
+1 doe ik net zoPeterB schreef: 16 sep 2025, 08:36 Ik maak iedere dag gebruik van de A9 en ik verbaas mij niet meer over het stoïcijns midden/linker strook rijden met als gevolg een lagere snelheid terwijl de spitsstrook leeg is. Rechts passeren werkt dan prima.
- Estoque
Steevast als je over de A50 langs Arnhem komt, en vervolgens omhoog rijdt richting Zwolle/A1 dat mensen de spitsstrook volledig negeren.
En dan maakt dag van de week niets uit.
A1 als vaste 3-baans is ook altijd het zelfde. Echt verschrikkelijk hoe stoïcijns mensen met 2km/h verschil op de meest linkerbaan blijven rijden. En als je dan rechts inhaalt (wat ik dus steeds vaker doe) krijg je een flits van hun koplampen, omdat jij de idioot bent.
En dan maakt dag van de week niets uit.
A1 als vaste 3-baans is ook altijd het zelfde. Echt verschrikkelijk hoe stoïcijns mensen met 2km/h verschil op de meest linkerbaan blijven rijden. En als je dan rechts inhaalt (wat ik dus steeds vaker doe) krijg je een flits van hun koplampen, omdat jij de idioot bent.
- Knot
Tsja, ik rij liever ook niet op een spitsstrook die normaal vluchtstrook is met alle extra zooi, schroeven, spijkers etc wat daar nog langs de kant ligt.
-
Robin
Zolang we niet in de gazastrook zitten ben ik content....
-
PeterB
De afgelopen maanden is de strook meer open dan dichtKnot schreef: 16 sep 2025, 10:45 Tsja, ik rij liever ook niet op een spitsstrook die normaal vluchtstrook is met alle extra zooi, schroeven, spijkers etc wat daar nog langs de kant ligt.
En door het filerijden tussen 06.00 en 20.30 schoon ..
- Knot
Dan zal die schoner zijn dan andere maar ik tref ze ook wel eens dat ik liever op de rechter/middenbaan blijf omdat je anders profile tyre center alvast kunt laten warmdraaien.
- Arthur
Ik rijd gewoon op de middenstrook. Kan ik gewoon lekker doorrijden. Als ik naar rechts ga, rijd de middenstrook me klem achter een vrachtwagen bijvoorbeeld. Dus lekker in het midden en de langzameren links inhalen 
- JP
Daarom heb je een gaspedaal, een linkerspiegel en wat oversshot aan paarden onder je rechtervoet, vastrijden laat ik me niet, maar duik wel in elk rechts/redelijk gat (.....no pun)
- Arthur
-
Robin
Dan moet je idd óók wél de juiste pittige auto hebben @JP; in de Mini blijf ik zoals Arthur zegt mooi in 't midden, vanwege dat. Helaas:)
In de Messerschmitt vaak lekker naar rechts, want dat win je toch wel altijd als je(stiekem al seconden vantevoren antiperend ogen in je achterhoofd) bijna wordt klemgereden
In de Messerschmitt vaak lekker naar rechts, want dat win je toch wel altijd als je(stiekem al seconden vantevoren antiperend ogen in je achterhoofd) bijna wordt klemgereden
- JP
Normaal is het knipperlicht uit en naar links, maar ik begrijp dat dat eerste bij een BMW "gevoelig" ligt en dan doel ik niet meteen op normaal

-
Robin
[ ] Ik heb ontheffing
[ ] Uitzonderingen bevestigen de regel
[ ] Uitzonderingen bevestigen de regel
- JP
De nieuwste geldautomaat van het CJIB...... de focusflitser. Hoe betrouwbaar is dat ding eigenlijk, voor hetzelfde geld zat je voor € 439 je hersenen te kietelen via je linker neusgat of wat oorsmeer aan te boren...... 
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... sflitsers/Via de nieuwe focusflitsers die weggebruikers beboeten voor het gebruik van een telefoon achter het stuur, zijn in de eerste maanden ruim 12.000 bekeuringen uitgedeeld. Dat meldt het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) woensdag. Het gaat om de periode mei tot en met augustus.
- bartb
De foto is gewoon op te vragen:)
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Hele artikel op de bron.Flitsmeister is straks maar op één telefoon tegelijk te gebruiken
Gebruikers die betalen voor Flitsmeister kunnen de app binnenkort alleen nog maar op één apparaat tegelijk gebruiken. Wie Flitsmeister PRO op meerdere toestellen wil zetten, of bijvoorbeeld dat wil delen met familieleden, heeft pech.
Bron: Nu.nl
- Knot
Ik gebruik FM echt al tijden niet meer, was ooit handig maar brengt nu meer reclame dan waarschuwingen. Nu rij ik nooit meer echt te hard, hooguit een keer 10km/u ofzo maar als ik iets aan waarschuwingen wil doe ik het met waze.
- JP
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -inflatie/Laat verkeersboetes de komende jaren niet meestijgen met de inflatie, verzoekt een meerderheid van de Tweede Kamer.
Een motie hierover van SP'er Michiel van Nispen kreeg voldoende steun. Het Kamerlid vindt het niet kunnen dat verkeersboetes recentelijk zijn verhoogd om gaten in de begroting te dichten. De partijen die voorstemden hebben samen een ruime meerderheid van 109 zetels in de Kamer. VVD, D66, CDA, JA21 en Volt stemden tegen.
Het Openbaar Ministerie kwam eerder in een rapport tot de conclusie dat verkeersboetes veel te hoog zijn geworden in vergelijking met andere boetes. Daarom raadde het OM aan om deze in één keer te verlagen of minder snel duurder te laten worden. Maar dat advies legde toenmalig VVD-minister David van Weel - toen op Justitie - naast zich neer omdat dit te veel zou kosten.