Pfoe nou gelukkig, ziet er onheilspellend voor het oog van een onwetende.2226cc schreef: 16 mar 2024, 22:34 Ook een van de kwaaltjes, de coating aan de binnenkant laat los, heb de kleppen deksels er een aantal keer af gehaald en het blijft gelukkig redelijk stabiel
M3 E92, nieuwe bandjes en gsm houder delete
-
- Berichten: 3066
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
Tis voor nu nog vrij onschuldig:p
-
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
Vanwaar de keuze voor dunnere olie? Standaard gaat er 10W60 in dacht ik toch?
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
10w60 is wat bmw voorschrijft ja maar dat gaat compleet in tegen wat ik geleerd heb met motoren bouwenBartMS schreef: 18 mar 2024, 13:12 Vanwaar de keuze voor dunnere olie? Standaard gaat er 10W60 in dacht ik toch?
-
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
Is er een "Explain me like i'm 5" manier van uitleggen waarom? Er zijn tal van olie draadjes over de E92 M3 en vraag me af hoe jij op jouw keuze gekomen bent. Want het loopt aardig uit een op het internet van 5w40 tot 10w60 haha2226cc schreef: 18 mar 2024, 23:2610w60 is wat bmw voorschrijft ja maar dat gaat compleet in tegen wat ik geleerd heb met motoren bouwenBartMS schreef: 18 mar 2024, 13:12 Vanwaar de keuze voor dunnere olie? Standaard gaat er 10W60 in dacht ik toch?naar mijn bescheiden mening is dit beter voor deze motor
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
Basis regels is hoe minder lager speling hoe dunner de olie om voldoende flow te krijgen.BartMS schreef: 18 mar 2024, 23:482226cc schreef: 18 mar 2024, 23:2610w60 is wat bmw voorschrijft ja maar dat gaat compleet in tegen wat ik geleerd heb met motoren bouwenBartMS schreef: 18 mar 2024, 13:12 Vanwaar de keuze voor dunnere olie? Standaard gaat er 10W60 in dacht ik toch?naar mijn bescheiden mening is dit beter voor deze motor
Is er een "Explain me like i'm 5" manier van uitleggen waarom? Er zijn tal van olie draadjes over de E92 M3 en vraag me af hoe jij op jouw keuze gekomen bent. Want het loopt aardig uit een op het internet van 5w40 tot 10w60 haha
Hele dikke olie en heel weinig lager speling zorgt er voor dat de olie niet genoeg flowed en dus niet goed koelt en smeert.
S65 heeft super weinig lager speling en dat vraagt dus om dunne olie zodat die goed flowed.
Honda S2000 heeft qua specs een zeer vergelijkbare motor en daar schrijft Honda 5w30 voor…die hebben nooit lager problemen
- Estoque
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Inmiddels heb ik alle onderdelen besteld om de Secundaire luchtpomp te verwijderen. Bedankt nog voor de onderdeelnummers.2226cc schreef: 11 jan 2024, 22:23 Owja had de koudstart al een jaar of 2 uitgeschreven maar verder niks weg gehaald omdat je er simpelweg niet bij kan. Nu de bak er af was was het een stuk makkelijker dus gelijk het originele delete kitje besteld en gemonteerd! Geeft veel meer ruimte onder de kap.
Hoe heb jij die pomp uitgeschreven?
Gewoon koudstart uit gezet? of ook echt daadwerkelijk uitgeschreven uit het DME?
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, 6MT -> DCT!
Ik had cold start al uitgeschreven in de dme maar kreeg toen een motorlampje omdat ik de secondaire air pomp echt weg gehaald heb, daarna ook die uitgeschreven en toen was het goedEstoque schreef: 26 mar 2024, 10:37Inmiddels heb ik alle onderdelen besteld om de Secundaire luchtpomp te verwijderen. Bedankt nog voor de onderdeelnummers.2226cc schreef: 11 jan 2024, 22:23 Owja had de koudstart al een jaar of 2 uitgeschreven maar verder niks weg gehaald omdat je er simpelweg niet bij kan. Nu de bak er af was was het een stuk makkelijker dus gelijk het originele delete kitje besteld en gemonteerd! Geeft veel meer ruimte onder de kap.
Hoe heb jij die pomp uitgeschreven?
Gewoon koudstart uit gezet? of ook echt daadwerkelijk uitgeschreven uit het DME?
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, brandstofpomp,oliewissel
Deze ook maar even updaten hoewel er weinig te melden is. De auto bevalt me perfect en heb er nog steeds lol mee.
Wat weekjes terug 2 nieuwe continental sportcontact 7 op de vooras gemonteerd gezien de oude Michelin pilot super sport ouder begonnen te worden. Ben voor nu erg te spreken over de Continentals. Kan oude met nieuwe banden mogelijk met elkaar vergelijken maar communicatie en stabiliteit is veel beter.
Ook de Nokia 3310 houder in de armsteun verwisseld met een origineel bmw telefoon delete ding. Geeft wat meer ruimte en past goed bij de stripper spec van de auto
Wat weekjes terug 2 nieuwe continental sportcontact 7 op de vooras gemonteerd gezien de oude Michelin pilot super sport ouder begonnen te worden. Ben voor nu erg te spreken over de Continentals. Kan oude met nieuwe banden mogelijk met elkaar vergelijken maar communicatie en stabiliteit is veel beter.
Ook de Nokia 3310 houder in de armsteun verwisseld met een origineel bmw telefoon delete ding. Geeft wat meer ruimte en past goed bij de stripper spec van de auto
- Bijlagen
-
- IMG_2095.jpeg (379.55 KiB) 1110 keer bekeken
-
- IMG_2094.jpeg (475.27 KiB) 1110 keer bekeken
-
- IMG_2093.jpeg (436.54 KiB) 1110 keer bekeken
-
- IMG_2117.jpeg (447.37 KiB) 1110 keer bekeken
-
- IMG_2086.jpeg (589.56 KiB) 1110 keer bekeken
-
- IMG_2084.jpeg (459.12 KiB) 1110 keer bekeken
- Philipoo
- Berichten: 5007
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: M3 E92, nieuwe bandjes en gsm houder delete
Blijft een goeie spec dit ding!
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, nieuwe bandjes en gsm houder delete
Ja ik ben momenteel echt heel tevreden. De combinatie van dct en het mega korte achterdiff is echt heel vet. Combinatie van het non idrive dash en dct,stoelen en stuur ook.
Wel mooi hoe ik in mijn openingspost aan gaf het jammer te vinden dat die geen idrive had maar zou dit nu voor geen goud willen
Opgrades die ik t.z.t. nog wil doen.
Verstelbare stabilisator stand connectoren, bij het uitwegen van de auto gaven ze aan dat door die te gebruiken het gewicht op de wielen nog beter gezet kon worden.
Powerflex rubbers in het achtersubframe vervangen voor massieve bussen zodat de auto nog wat meer stijfheid krijgt
Powerflex rubbers in de voorste draagarmen vervangen voor uniballs, nog strakker sturen
Dct schakel software iets aanpassen, in de hoogste schakelstand schakeld die zo agressief dat de auto naar mijn idee instabiel wordt bij het schakelen, twee standen minder is het top maar dan doet die geen rev match meer bij terugschakelen
Verder iets waar ik gewoon nieuwsgierig naar ben is het monteren van een echte LSD achter ipv de originele lsd. Zou dat veel schelen?
- 2226cc
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 28 feb 2017, 18:11
Re: M3 E92, nieuwe bandjes en gsm houder delete
Owja voorremmen wil ik ook nog een upgraden naar een 380mm AP set oid 

- e30touring1990
- Berichten: 2883
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: M3 E92, nieuwe bandjes en gsm houder delete
ik heb er vast overheen gelezen maar wat voor rem setup heb je er nu onder?
- Estoque
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: M3 E92, nieuwe bandjes en gsm houder delete
Alfa Romeo Giulia QV remtangen voor (de stalen variant, niet de Carbon klauwen)e30touring1990 schreef: 09 sep 2025, 15:06 ik heb er vast overheen gelezen maar wat voor rem setup heb je er nu onder?
BMW M4 Remklauwen achter.
Ik kan het oprakelen, want ik heb er zelf ook heel lang naar gezocht

- e30touring1990
- Berichten: 2883
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: M3 E92, nieuwe bandjes en gsm houder delete
ziet er top uit! qua looks ook alleen al vele malen beter dan de standaard klauwen op een e9x m3/1m. wel nog de standaard schijven zo te zien?
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: M3 E92, nieuwe bandjes en gsm houder delete
Over een ander sper. Heb nog ergens een oud Sportauto magazine liggen met een test van een E92 M3 aangepast door A-workx: https://wp.a-workx.com/?_gl=1*4g65nd*_g ... I1JGwwJGgw
Daar stond ook iets in over het sper kan ik me herinneren. Zal het eens opzoeken.
Daar stond ook iets in over het sper kan ik me herinneren. Zal het eens opzoeken.