S2000 ombouwen naar automaat (8HP of DCT) – ervaringen en monteur gezocht
-
- Auto: honda s2000
S2000 ombouwen naar automaat (8HP of DCT) – ervaringen en monteur gezocht
Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het ombouwen van een S2000 naar een automaat. Zelf denk ik aan opties zoals de HPR 8HP-kit met een ZF automaat of een DCT-swapkit in combinatie met een MaxxECU.
Heeft iemand dit al gedaan of meer informatie over wat er allemaal bij komt kijken? En belangrijker: kan iemand dit ombouwen voor mij, of weet iemand een adres waar dit gedaan wordt?
Alvast bedankt!
Heeft iemand dit al gedaan of meer informatie over wat er allemaal bij komt kijken? En belangrijker: kan iemand dit ombouwen voor mij, of weet iemand een adres waar dit gedaan wordt?
Alvast bedankt!
-
Re: S2000 ombouwen naar automaat (8HP of DCT) – ervaringen en monteur gezocht
Welkom.
Ik heb geen idee of zo'n ombouw goed te doen (en te betalen) is. Ben wel benieuwd waarom je het zou willen in een S2000?
Ik heb geen idee of zo'n ombouw goed te doen (en te betalen) is. Ben wel benieuwd waarom je het zou willen in een S2000?
- mrbbs
De mensen die zoiets doen stoppen ze in een gekkenhuis dacht ik.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Er zou ook zomaar een gezondheidsreden achter kunnen zitten.....
- Joy
Ieder z'n voorkeur toch? Erwin heeft liever een automaat in zijn S2000. Kostentechnisch is het denk ik wel een uitdaging. Naast de ombouw gaat de waarde van de auto vrees ik ook onderuit. Maar als de S2000 helemaal je auto is dan valt er wat voor te zeggen. Ik denk dat het hoogtoerige karakter van de motor de 2 extra versnellingen wel prettig gaat vinden.
In Nederland denk ik niet dat de kennis aanwezig is. HPR Noorwegen zou dan de plek zijn. Maar ja dat is niet om de hoek.
In Nederland denk ik niet dat de kennis aanwezig is. HPR Noorwegen zou dan de plek zijn. Maar ja dat is niet om de hoek.
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Kennis van me heeft de DCT eronder gehad maar nu weer terug naar handbak gebouwd, je kan m vinden op instagram op “ Madmikes2k”
-
Ik vraag me af of zo'n DCT of ZF8 bak wel in een S2000 past zonder de transmissietunnel open te slijpen?
Indien het ombouwen enkel is omdat de koppeling niet ingetrapt kan worden om medische redenen, zijn er ook elektronische oplossingen in te bouwen om de koppeling met een knop te bedienen en de handbak te behouden.
Indien het ombouwen enkel is omdat de koppeling niet ingetrapt kan worden om medische redenen, zijn er ook elektronische oplossingen in te bouwen om de koppeling met een knop te bedienen en de handbak te behouden.
-
KC Performance in Helvoirt bouwt PDK bakken in luchtgekoelde Porsches, dus dit zullen ze ook wel kunnen
-
Als je toch je portemonnee trekt, gooi er dan gelijk een K24 in met leuke upgrades. Zo bijzonder is de F20 niet.
-
Ansich is het wel te doen, schat in dat voor een wat populairdere motor zoals de F20 de meeste onderdelen al wel bestaan. Adapterplaat, vliegwiel/flexplate en baksteun zullen er wel voor bestaan denk ik, TCU+pook/flippers zijn intussen ook wel een aantal goede opties voor en een cardanas op maat laten maken lukt ook nog wel, bestaan meerdere bedrijven die dit kunnen doen. Je hebt wel wat auto restauratie/motorsport achtige bedrijven die het wel zouden kunnen, vittorio motorsport bijvoorbeeld zal het wel kunnen, die heeft een vergelijkbare swap ook al gedaan in een Defender. Reken wel op een behoorlijk kostenplaatje, want dergelijke swaps gaat altijd snel veel uren in zitten.
-
Onlineyorick
KC performance bouwt ook veel 8hp bakken in uiteenlopende voertuigen.