Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Enrico

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Enrico » 27 aug 2025, 20:54

Wie weet, dacht die vent als asiel zoeker dat 7 jaar all you can eat met sportschool en Netflix en een eigen kamer beter is dan hard werken. Zonder moord haal je geen 7 jaar….

De straffen zijn hier veeeeeels te laag.

Na de 7 jaar mag hij met Volkert zijn uitkering in Thailand uitgeven.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 aug 2025, 08:29

https://www.ad.nl/binnenland/schrik-tij ... ~a5d9978f/

Geen paniek want:
‘Geen paniek zaaien’
„We willen met dit bericht geen paniek zaaien. We hopen hiermee vooral bewustwording te creëren. Zeker met het verhaal van Lisa (de tiener die na een avondje stappen om het leven werd gebracht, MS.) in het achterhoofd”, zegt Elke Moser Melis, de coördinator van de introductie.
--------
Waardeloos dat dit gebeurt, moet niet/mag niet/kan niet.

En tóch vind ik het raar dat we nul horen over de verdachte van Lisa. Als 't een NLer was geweest die opgepakt was, wisten we binnen no time 'alles' al van die gast: Zie Anne Faber. Naam en toenaam: Prima!

En als men nu antwoordt met :Ja van een AZC bewoner weet je 123 niet alles: Daaróm , we weten misschien niks? Dat werkt toch ook dan niet? Van vele asielzoeker weten we niks. We zitten mooi in een spagaat.

Elise

Bericht door Elise » 29 aug 2025, 08:39

^^
De mantel der liefde Robin :bloemetje:

Tom

Bericht door Tom » 29 aug 2025, 08:49

Elise schreef: 29 aug 2025, 08:39 ^^
De mantel der liefde Robin :bloemetje:
Exact, en aankomende verkiezingen dus het komt allemaal slecht uit.

Elise

Bericht door Elise » 29 aug 2025, 09:04

Meerderjarige zoon eist bij rechter leefgeld van vader, ook voor leasekosten van zijn Mercedes
Amsterdam - Ouders zijn verplicht om bij te dragen in het levensonderhoud en de studie van hun kinderen. Maar er zijn grenzen, zo oordeelde de Alkmaarse rechtbank in een zaak van een 23-jarige man die van zijn vader een maandelijkse bijdrage van 848 euro eiste.

De zoon stelde via zijn advocaat dat hij het verzochte bedrag ’nodig heeft voor zijn kosten van levensonderhoud en studie’, blijkt uit het donderdag gepubliceerde vonnis.

Hij woont bij zijn moeder, na een afgeronde hbo-opleiding, en ontvangt op het moment een ziektewetuitkering van 795 euro per maand. Volgens de zoon komt hij echter niet rond. Zo is hij maandelijks 663 euro leasekosten kwijt aan zijn Mercedes ter waarde van 44.000 euro.

Ouders zijn verplicht tot betaling van levensonderhoud en studie van kinderen tot hun 21e levensjaar. Na die leeftijd bestaat nog steeds een wettelijk recht op een onderhoudsbijdrage voor zover een kind behoeftig is.

„Maar van behoeftigheid is slechts sprake wanneer iemand onvoldoende eigen middelen heeft om te voorzien in het eigen levensonderhoud en deze ook in redelijkheid niet kan verwerven”, tekende de rechtbank aan. De vader, een Nederlander van Marokkaanse komaf, verklaarde sowieso onvoldoende draagkracht te hebben om zijn zoon de geëiste 848 euro te betalen.

Volgens de rechtbank was de zoon echter niet behoeftig, nu hij onderdak had bij zijn moeder, plus een fikse uitkering.

Het dure leasecontract maakte ook geen indruk op de rechter. “Deze kosten komen voort uit een eigen - en voor de rechtbank gezien zijn persoonlijke situatie onnavolgbare - keuze van de meerderjarige. De rechtbank ziet niet in waarom de vader hieraan zou moeten meebetalen.” De eis van de zoon werd dus afgewezen.
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 29 aug 2025, 09:07

4% heeft nog vertrouwen in de politiek. Dat sluit redelijk aan bij het sentiment hier.
https://www.rtl.nl/nieuws/rtl-nieuwspan ... it-zo-laag

JP

Bericht door JP » 29 aug 2025, 09:13

Allemaal de schuld door het afschaffen van de corrigerende tik ! :coffee:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 aug 2025, 10:06

Ik las dat stuk heel anders, maar dat komt wss doordat ik wat vooroordelen heb :coffee:

JP

Bericht door JP » 29 aug 2025, 10:10

Werkelijk waar? We slaan doorrrr........ :coffee:

Afbeelding
Amsterdamse politie presenteert uitvinding tegen discriminatie: ’De paal bepaalt’

Na jaren van ontwikkelen en verbeteren, presenteert de Amsterdamse politie een uitvinding die etnisch profileren verleden tijd moet maken. De ’selectiepaal’. Een soort stoplicht om elke schijn van willekeur weg te nemen.

De paal doet een beetje denken aan een amsterdammertje, maar dan in politiekleuren. Er zijn twee lampjes. Een groene en een rode. Welk van de twee gaat branden is ’at random’. Bij groen kunnen passanten doorlopen, bij rood mogen agenten fouilleren.

Het lijkt simpel, maar de selectiepaal is het resultaat van jarenlang puzzelen. „Dit gaat ons erg helpen bij het preventief controleren door te laten zien dat de selectie puur willekeurig gebeurt”, zegt hoofdcommissaris Peter Holla. „De selectiepaal maakt ons werk makkelijker en helpt om bij vragen achteraf te laten zien dat iemand echt willekeurig gekozen is.”

De selectiepaal kan worden ingezet als agenten preventief fouilleren rond bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd, maar ook bij verkeerscontroles. Bovenop de paal zit een knop die burgers zelf mogen indrukken. Vervolgens zien ze het lichtje en horen ze een geluidje en weten ze of zij zijn geselecteerd.

De politie benadrukt dat de paal een aanvulling is. Het is namelijk nu al niet de bedoeling dat agenten alleen gericht jonge mannen controleren op bijvoorbeeld wapenbezit, maar ook gezinnen en senioren als die voorbijlopen.

„De paal bepaalt”, aldus de politie. „Maar als we iemand opvallend een andere kant zien oplopen bij een controle, of ander verdacht gedrag zien, dan kan de politie uiteraard zonder paal controleren.”

Het risico op etnisch profileren is een belangrijke reden dat Amsterdamse autoriteiten terughoudend zijn met preventief fouilleren. Toen burgemeester Femke Halsema eind 2022 toestemming gaf voor een proef, ging het vrijwel direct mis.

Agenten fouilleerden toen in een jongerencentrum waar vooral bezoekers met een Marokkaanse migratieachtergrond komen. Dat ging tegen allerlei regels in. Het gebouw lag buiten het aangewezen gebied en de politie mocht sowieso niet inpandig controleren.

Het experiment werd toen direct stopgezet. De casus werd indertijd onderzocht door Peter Holla, die toen nog geen hoofdcommissaris was. Uit zijn onderzoek bleek dat er geen sprake was van etnisch profileren. Een onafhankelijk onderzoek kwam er niet.

Arthur

Bericht door Arthur » 29 aug 2025, 10:12

De paal bepaalt… Nieuwspaal zeker?

350 Z

Bericht door 350 Z » 29 aug 2025, 10:29

Ongelofelijk die paal moeten ze bij Hallalsema naar …..

Robin

Bericht door Robin » 29 aug 2025, 10:53

Net zo random als bij de Appie zelfscan een controle krijgen: Waarom ik altijd terwijl de (vaak) niet kaukasische schooiertjes ermee wegkomen?:(

JP

Bericht door JP » 29 aug 2025, 10:54

Gezichtscontrole..... :tooth:

Arthur

Bericht door Arthur » 29 aug 2025, 10:58

Bij de Appie kan het niet maar bij Jumbo kan de dienstdoende caissière wel “etnisch profileren”, heb ik begrepen :)

Robin

Bericht door Robin » 29 aug 2025, 11:01

smiley schreef: 29 aug 2025, 09:07 4% heeft nog vertrouwen in de politiek. Dat sluit redelijk aan bij het sentiment hier.
https://www.rtl.nl/nieuws/rtl-nieuwspan ... it-zo-laag
Sinds 't coronabeleid ben ik klaar met overheidsbemoeienis en later doen alsof hun neus bloedt,...

.... niemand is heilig, maar de grootste ellende (en de leugen) regeert. Wereldwijd.

Elise

Bericht door Elise » 29 aug 2025, 11:22

Arthur schreef: 29 aug 2025, 10:06 Ik las dat stuk heel anders, maar dat komt wss doordat ik wat vooroordelen heb :coffee:
Bij het lezen van de kop van het artikel had ik al een bepaald vermoeden.
Dat vermoeden werd bij het lezen van het artikel bevestigd :coffee:

Tom

Bericht door Tom » 29 aug 2025, 11:25

Elise

Bericht door Elise » 29 aug 2025, 11:30

Gewoon blijven stemmen op de partij waar je altijd al traditioneel op stemde, komt het helemaal goed :thumbup:

Sabberjoch
Auto: 981C S

Bericht door Sabberjoch » 29 aug 2025, 11:37

Robin schreef: 29 aug 2025, 10:53 Net zo random als bij de Appie zelfscan een controle krijgen: Waarom ik altijd terwijl de (vaak) niet kaukasische schooiertjes ermee wegkomen?:(
Omdat bejaarden schijnbaar toch erg vaak schuldig zijn aan winkeldiefstal vermoed ik :tooth:

Arthur

Bericht door Arthur » 29 aug 2025, 11:38

Elise schreef: 29 aug 2025, 11:22
Arthur schreef: 29 aug 2025, 10:06 Ik las dat stuk heel anders, maar dat komt wss doordat ik wat vooroordelen heb :coffee:
Bij het lezen van de kop van het artikel had ik al een bepaald vermoeden.
Dat vermoeden werd bij het lezen van het artikel bevestigd :coffee:
Ik kwam hetzelfde stuk later tegen via de Google app- nieuwtjes als artikel in de Linda. Daar stond de vader iets anders omschreven :coffee: Of beter, daar hebben ze wat weggelaten :angel:

Robin

Bericht door Robin » 29 aug 2025, 11:41

Sabberjoch schreef: 29 aug 2025, 11:37
Robin schreef: 29 aug 2025, 10:53 Net zo random als bij de Appie zelfscan een controle krijgen: Waarom ik altijd terwijl de (vaak) niet kaukasische schooiertjes ermee wegkomen?:(
Omdat bejaarden schijnbaar toch erg vaak schuldig zijn aan winkeldiefstal vermoed ik :tooth:
Daarom vraag ik mij dus af, waarom ik Bas?

Arthur

Bericht door Arthur » 29 aug 2025, 11:43

Jij koopt vast iets wat diefstal gevoelig is :)

Robin

Bericht door Robin » 29 aug 2025, 11:45

Arthur schreef: 29 aug 2025, 11:43 Jij koopt vast iets wat diefstal gevoelig is :)
Brood/vleeswaar/soms kaas/lunch salade/ Hüttenkäse....

Gewoon pech?

Sabberjoch
Auto: 981C S

Bericht door Sabberjoch » 29 aug 2025, 11:48

Robin schreef: 29 aug 2025, 11:45
Arthur schreef: 29 aug 2025, 11:43 Jij koopt vast iets wat diefstal gevoelig is :)
Brood/vleeswaar/soms kaas/lunch salade/ Hüttenkäse....

Gewoon pech?
Kleine boodschap is vaker raak, of je gedraagt je misschien heel verdacht :bag:

Elise

Bericht door Elise » 29 aug 2025, 11:48

Denk je wel aan je cholesterol Robin :)

Plaats reactie