Eigenlijk ging ik op de linkjes van Bombardil af met de private lease aanbiedingen voor de mini en de golf en ben me er verder in gaan verdiepen. Deze deal krijg je niet altijd waar de importeur 3k inlegt en de dealer ook nog eens 50/mnd korting geeft en daardoor was een 24mnd contract net zo duur als 36, 48 of 60 maanden. Kan je hem altijd nog verlengen of als je het gezien hebt na 2 jaar weer wat anders uitzoeken. De nog scherpere deals waren op de meest kale auto's met 17inch en platte stoelen, daar heb ik mee proefgereden en dat was het dan net niet. Wilde wel de 18inch wielen en de ergoactive stoelen erin (en uitklapbare trekhaak), rest was bijzaak. Stonden er ook met panoramadak maar dan weer de platte stoelen etc.
Heb er gisteren een goede 200km mee gereden, hij heeft 2x aan het stopcontact gehangen in de garage en moet zeggen als daily voor dit geld voor mij echt een prima auto. Tuurlijk was een dakje lekker geweest, of 360 view camera, of led matrix, of harman/kardon etc maar in basis voldoet het allemaal, zeker als je als enige auto uit de Cuore komt dan is het een flinke verbetering

Op de 18inch is het net wat strakker (in)sturen, iets stuggere ervaring tov de 17inch, alleen blijft het 1650kg waarmee je onderweg bent dus je voelt de dempers met name achter dat ze een klein slagje na hebben met drempels om hem stil te leggen.
Infotainment is echt top, frisse techniek, carplay waar waze of maps nu ook in de tellerbak meedoet (dat kon de Audi niet), alles naar wens in te stellen. Standaard audio mist de echte hoge en lage tonen maar kan ermee leven met mijn smartlappen muziek.
Verbruik is tot 100km/u goed te doen, daarna gaat ie wel meer nemen. Ritje woon/werk met 50/60/80 wegen over 30km vanochtend deed ie 13,6kwh/100km, dan heb ik wel rustig aan gedaan, oranje meegepakt etc dus gemiddeld 15kwh/100km moet goed haalbaar zijn. De electromotor zelf is met 115pk/330nm al sterker dan wat de 3cyl in de Audi A3 had (110pk/200(250overboost)nm) en eigenlijk niks te klagen. De benzinemotor heb ik nog helemaal niet gebruikt, volgens mij de remblokken ook niet. Energie terugwinnen heb ik op maximaal gezet dus bij gas los remt ie op de dynamo al behoorlijk af en hoef je het rempedaal er alleen bij te pakken in een gekke situatie of als je echt helmemaal stil wil staan. Adaptive cruise werkt ook top, herkent zelf bochten, rotondes en kruisingen en gaat dan vertragen en zelf weer accelereren zodat je alleen maar hoeft te sturen.
Heb hem vannacht naar 80% laten laden dat gaf met mijn rijstijl een bereik van 117km. Zal hem vandaag eens naar 100% laden en kijken wat ie dan geeft. Die standaard VW lader is wel een bonk plastic trouwens met enkel 4 ledjes. Pakt tussen de 2150 en 2250w zag ik op de losse meter maar geeft zelf niks aan. Andere instelbare (6/8/10/13/16A) laders hebben mooie tellers erin etc zodat je ook kan zien wat er gebeurt, misschien die nog eens aanschaffen tzt.
Klinkt misschien vreemd maar mede door de nieuwe techniek keek ik hier meer naar uit dan het ophalen van de Z4 of de M235i...

En ook wel weer fijn om eens een echt 100% frisse/nieuwe te hebben.