Interessepeiling F3X/F2X(E9X) BMW Performance remmenset

Velgen, luchtfilters, rolkooien en andere onderdelen aanbieden? Hier kun je al je autogerelateerde spulletjes kwijt.
Plaats reactie
JdBn
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Interessepeiling F3X/F2X(E9X) BMW Performance remmenset

Bericht door JdBn » 22 aug 2025, 21:02

Titel geeft het al aan, ik vroeg me af of er interesse is in een complete BMW Performance remmenset. Complete OEM big brake kit met 370mm schijven voor en 345mm achter, versie met de geel/goud gekleurde 4-pots klauwen voor en 2-pots achter.

Jaar of 2 oud, aantal km’s dat het gebruikt is zou ik even moeten opzoeken maar heb er 1 set blokken voor de vooras nu redelijk ver mee weggeremd. Spul ziet er verder nog gewoon erg goed uit, al zijn de alu tophats wel wat verweerd, wat sowieso al snel gaat met alu maar met de originele remblokken (Zo. Veel. Stof!) helemaal.

Idee van prijs… 2000? Weet wel dat ik destijds mezelf rot heb gezocht naar iets wat er nog een beetje fatsoenlijk uit zag en ook compleet was. Er miste altijd wel een onderdeel, of de schijven zaten er niet bij, of ze moesten opnieuw gecoat worden en als je al een set 370 tegen kwam altijd zo duur dat ik uiteindelijk voor een nieuwe set ben gegaan.. Dit is een kwestie van nieuwe blokken halen (ik zou zeggen Hawk HPS5.0) en monteren. Enige set op MP is in veel slechtere staat en mag je gaan coaten, en zitten bovendien niet de performance (gegroefd/dimpled) schijven bij.

Let op, achter schijven verschillen, deze zijn voor de (uit m’n hoofd) 30i, 35i, 40i, 30d, 35d. Misschien ook 20i. Lichtere motoriseringen hebben iets andere schijven.

Klauwen en schijven voor zijn sowieso ook te gebruiken op E9X, achter met een adapter geloof ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie