Je hoogste CJIB acceptgiro
- Philipoo
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Je hoogste CJIB acceptgiro
Hier maar even, die andere draad was laatstelijk 2016:
Krijg zojuist van POLITIE uit Brussel een boete ivm snelheidsovertreding. Bij Antwerpen Ring gecorrigeerd 2kmh te hard....
De bestuurder(ik) moet (sowieso anders strafvervolging) binnen 15 dagen geïdentificeerd worden blabla. Boete is €63,42. Ik wil graag meteen betalen, maar moet mij eerst als bestuurder identificeren. Wat een gedoe! Iemand ervaring hiermee?
Krijg zojuist van POLITIE uit Brussel een boete ivm snelheidsovertreding. Bij Antwerpen Ring gecorrigeerd 2kmh te hard....
De bestuurder(ik) moet (sowieso anders strafvervolging) binnen 15 dagen geïdentificeerd worden blabla. Boete is €63,42. Ik wil graag meteen betalen, maar moet mij eerst als bestuurder identificeren. Wat een gedoe! Iemand ervaring hiermee?
- Luco
lol Robin.
Ik kreeg er een uit Nederland 326 euro voor iets van 20km te hard, weet het niet eens meer
Ook twee uit Frankrijk, iets van 12 km te hard beide keren, 45 euro per stuk.
Ik kreeg er een uit Nederland 326 euro voor iets van 20km te hard, weet het niet eens meer
Ook twee uit Frankrijk, iets van 12 km te hard beide keren, 45 euro per stuk.
-
Niet blabla maar inderdaad identiteit bekend maken van degene die achter het stuur zat.Robin schreef: 12 jul 2025, 11:46 Hier maar even, die andere draad was laatstelijk 2016:
Anders krijg je daar ook weer minimaal 400 aan boete voor.
Doorgeven, aftikken en klaar.
-
Je moet tegen je pa zeggen dat hij iets minder hard in België moet rijdenRobin schreef: 12 jul 2025, 11:46 Hier maar even, die andere draad was laatstelijk 2016:

-
Betaald was er in een nanoseconde, de brief is geprint en stuur ik morgen op.
- Knot
Was wat makkelijk geworden met mijn zuinigheid en oranje meepakken om remmen/banden/brandstof te besparen..... totaal vergeten dat dat ding er stond op de N207...
Laatste boete was van de vrouw in 2019 met de Lexus IS200, laatste eigen boete geen idee, meer dan 6 jaar geleden iig.
Het astronomische bedrag van € 49, verdeeld over zeg 8 jaar is 51ct per maand
Laatste boete was van de vrouw in 2019 met de Lexus IS200, laatste eigen boete geen idee, meer dan 6 jaar geleden iig.
Het astronomische bedrag van € 49, verdeeld over zeg 8 jaar is 51ct per maand

- Bijlagen
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2025-07-29 om 11.30.50_77783317.jpg (468.96 KiB) 828 keer bekeken
- Martijn_bmw

Dat zal in je eerste autojaren wel fors meer zijn geweest

- Knot
Daarom ben ik ook gestopt met M235i enz
- Luco
aso, ze moesten je rijbewijs afpakken, wegpiraat.
- JP
Al minimaal 10jaar geen betalend lid meer van het CJIB-gilde 

-
^^
Knap!
Knap!
-
- Auto: M2
Had er ook een vanuit die regio maar geen identificatie nodig. Staat jouw auto op de zaak oid? 10km te hard is trouwens precies even duurRobin schreef: 12 jul 2025, 11:46 Hier maar even, die andere draad was laatstelijk 2016:

-
^Klopt, op de zaak:)
-
Bij mij was het ook heel lang geleden dat ik een boete hebt gekregen. Tot een maand geleden…ik parkeerde op een vergunninghoudersplek(druk, totaal niet opgelet)waar alleen voertuigen mochten staan van de……Politie
Schade was €129. Ik vond het nog meevallen, ik had de boete veel hoger verwacht.

Schade was €129. Ik vond het nog meevallen, ik had de boete veel hoger verwacht.
-
@Martin* fooi van 20 tientjes erbij jonge: Sta je bij die club ook eens 'in de plus' 

-
https://www.nu.nl/nujij/6365593/de-hoog ... mogen.html
Ik heb 'oneens' gestemd, maar 59% eens geeft te denken hier in NL....
Ik heb 'oneens' gestemd, maar 59% eens geeft te denken hier in NL....
- Martijn_bmw
Tja ik zeg ook oneens uit eigen belang. 
Maar als je objectief kijkt naar de reden van een boete namelijk het voorkomen dat iemand de overtreding begaat is het wel logisch die inkomenafhankelijk te maken.
Als je 500eur boete krijgt en je hebt 1.500eur per maand te besteden of je krijgt voor hetzelfde vergrijp die 500eur terwijl je 10.000eur per maand te besteden hebt is in die laatste situatie het afschrik effect natuurlijk veel kleiner dan bij die eerste

Maar als je objectief kijkt naar de reden van een boete namelijk het voorkomen dat iemand de overtreding begaat is het wel logisch die inkomenafhankelijk te maken.
Als je 500eur boete krijgt en je hebt 1.500eur per maand te besteden of je krijgt voor hetzelfde vergrijp die 500eur terwijl je 10.000eur per maand te besteden hebt is in die laatste situatie het afschrik effect natuurlijk veel kleiner dan bij die eerste

-
^Doh, dat 'idee' was me al wel duidelijk Martijn hoor:)
Kijk naar Fritsie, die moet ook zitten, dus justitie weet er(op hun manier dan he, ik zeg niet dat ik het daar mee eens ben) ook wel weer raad mee.
Kijk naar Fritsie, die moet ook zitten, dus justitie weet er(op hun manier dan he, ik zeg niet dat ik het daar mee eens ben) ook wel weer raad mee.
- Arthur
- Auto: Nr.51
De overtreding blijft gelijk. Als ik als man in de bijstand ergens inbreek krijg ik dan 2 maanden cel, en als iemand met modaal dat doet 4 maanden?
- JP
Regelt het CJIB ook alimentatie?
- JP
https://nos.nl/artikel/2578575-meerdere ... ack-bij-omMeerdere flitspalen uit de lucht na hack bij OM
Vanwege de hack van vorige maand bij het Openbaar Ministerie zijn sommige flitspalen momenteel niet in gebruik. Dat bevestigt het Openbaar Ministerie na berichtgeving van de Leeuwarder Courant. Het gaat om sommige vaste flitspalen, trajectcontroles en flexibele flitspalen langs A- en N-wegen.
Het OM werd halverwege juli gehackt. De organisatie koppelde daarom alle systemen los van het internet. De flitspalen zelf werden overigens niet gehackt.
Een woordvoerder van het Parket Centrale Verwerking geeft aan dat het standaardprocedure is dat flitspalen soms worden uitgezet. "Dat gebeurt regelmatig. Bijvoorbeeld voor een keuring of bij verplaatsing van de flitspaal."
Vanwege de hack van vorige maand kan het OM de flitspalen die volgens normale procedure zijn uitgezet, niet terug aanzetten. "Naast dat het niet kan omdat de systemen uit de lucht zijn, willen we het ook niet proberen vanwege de hack", meldt de woordvoerder. Het is niet duidelijk om hoeveel flitspalen het gaat.
Weer bereikbaar via e-mail
Ook is niet duidelijk wanneer de flitspalen weer worden aangezet. "Net zoals met de andere systemen van het OM gaat dit stapsgewijs. We hopen dat alle systemen snel weer gebruikt kunnen worden", aldus de woordvoerder. Sinds een week is het OM weer bereikbaar via e-mail.
"Dat het groots en meeslepend is, is duidelijk", zei Hans Moonen, directeur van de ICT-organisatie van het OM eind vorige maand over de hack. Groepen OM-medewerkers staan volgens hem "24 uur per dag aan" om de hack het hoofd te bieden.
-
Arthur schreef: 14 aug 2025, 12:39 De overtreding blijft gelijk. Als ik als man in de bijstand ergens inbreek krijg ik dan 2 maanden cel, en als iemand met modaal dat doet 4 maanden?

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Die 2 maanden zitten is voor beiden net zo zwaar, terwijl bij die boete van €500,- het voor de één peanuts is en voor de ander een godsvermogen.Arthur schreef: 14 aug 2025, 12:39 De overtreding blijft gelijk. Als ik als man in de bijstand ergens inbreek krijg ik dan 2 maanden cel, en als iemand met modaal dat doet 4 maanden?
- MParallel
- Auto: BMW
Ja dat blijft gek. Net als dat het uitmaakt of je een pakje kauwgom of en auto jat. Bij beide bega je dezelfde overtreding. Je jat iets.
En toch is de straf niet gelijk.
En ja dat van die boetes, dat heb ik nooit begrepen. Bedrag voor iedereen gelijk, want ja logisch toch? 100 is 100. Mja niet dus. 100 voor een bijstand moeder met 3 kinderen of een miljonair, dat maakt echt wel een verschil.
Waarom we dan ook niet al decennia lang inkomensafhankelijke boetes hebben, is me een volstrekt raadsel.
En toch is de straf niet gelijk.
En ja dat van die boetes, dat heb ik nooit begrepen. Bedrag voor iedereen gelijk, want ja logisch toch? 100 is 100. Mja niet dus. 100 voor een bijstand moeder met 3 kinderen of een miljonair, dat maakt echt wel een verschil.
Waarom we dan ook niet al decennia lang inkomensafhankelijke boetes hebben, is me een volstrekt raadsel.