Peugeot 206 GTi
- Paskal
- Auto: meerdere
Peugeot 206 GTi
Aangezien de 206 GTi door gewijzigde omstandigheden overbodig is geworden, gaat deze fijne Peugeot (ex van Stefan) in de verkoop. Het betreft een zeer fraai origineel Nederlands exemplaar waar in de afgelopen jaren veel onderhoud aan verricht is. Daarnaast is hij voorzien van een heerlijk zittend interieur uit een 206 RC.
Algemene gegvens:
Type: Peugeot 206 GTi
Vermogen: 138 pk
Bouwjaar: 2004
APK: 1 november 2025
Km.stand: 300.018
Kleur: bleu recife metallic
Uitrusting:
Climate control (ijskoud)
Voorstoelen en achterbank van een 206 RC
Licht- en regensensor
Alpine radio met bluetooth muziekstreaming en telefoonfunctie
Originele radio wordt meegeleverd
Leren stuurwiel
Elektrisch bedienbare ramen
Elektrisch bedienbare verwarmde spiegels
16” velgen, model Ouragan
Hankook Ventus banden met 5,0 - 6,5 mm profiel
Green luchtfilter
Rokersvrije auto
Historie:
Orignieel Nederlands geleverd
Aantoonbare onderhoudshistorie vanaf kilometer nul middels afgestempeld boekje
Aantoonbaar correcte kilometerstand middels NAP
Uitstekend onderhouden waarbij vele zaken preventief zijn vervangen om zo een betrouwbare auto te houden
Alle facturen sinds 2014 zijn beschikbaar
Onderhoud afgelopen zes jaar:
Meerdere keren regulier onderhoud (vloeistoffen,filters en bougies)
Distributieriem, waterpomp en spanrollen
Koppeling en koppelingskabel
Krukaskeerring
Aandrijfaskeerringen
Remschijven en remblokken voor en achter
Vier injectoren
Twee Kleppendekselpakkingen
Accu
Schokdempers voor en achter inclusief topmounts
Voor- en achterdemper uitlaat
Vier banden (Hankook Ventus)
Airco-service
Overig:
In augustus 2025 professioneel gepolijst en gewaxed waardoor de lak in perfecte staat is. Aangezien de 206 GTi ouder is dan 20 jaar is verzekering voor slechts 9 Euro per maand mogelijk.
Laat je niet afschrikken door de kilometerstand. Deze 206 GTi heeft geen achterstallig onderhoud waardoor je nog vele Euro’s extra kwijt kunt zijn. Het is een kwestie van instappen en probleemloos rijden met deze fraaie 206 GTi.
DF-prijs: 1.950€
Marktplaats-linkje voor meer foto's.
Algemene gegvens:
Type: Peugeot 206 GTi
Vermogen: 138 pk
Bouwjaar: 2004
APK: 1 november 2025
Km.stand: 300.018
Kleur: bleu recife metallic
Uitrusting:
Climate control (ijskoud)
Voorstoelen en achterbank van een 206 RC
Licht- en regensensor
Alpine radio met bluetooth muziekstreaming en telefoonfunctie
Originele radio wordt meegeleverd
Leren stuurwiel
Elektrisch bedienbare ramen
Elektrisch bedienbare verwarmde spiegels
16” velgen, model Ouragan
Hankook Ventus banden met 5,0 - 6,5 mm profiel
Green luchtfilter
Rokersvrije auto
Historie:
Orignieel Nederlands geleverd
Aantoonbare onderhoudshistorie vanaf kilometer nul middels afgestempeld boekje
Aantoonbaar correcte kilometerstand middels NAP
Uitstekend onderhouden waarbij vele zaken preventief zijn vervangen om zo een betrouwbare auto te houden
Alle facturen sinds 2014 zijn beschikbaar
Onderhoud afgelopen zes jaar:
Meerdere keren regulier onderhoud (vloeistoffen,filters en bougies)
Distributieriem, waterpomp en spanrollen
Koppeling en koppelingskabel
Krukaskeerring
Aandrijfaskeerringen
Remschijven en remblokken voor en achter
Vier injectoren
Twee Kleppendekselpakkingen
Accu
Schokdempers voor en achter inclusief topmounts
Voor- en achterdemper uitlaat
Vier banden (Hankook Ventus)
Airco-service
Overig:
In augustus 2025 professioneel gepolijst en gewaxed waardoor de lak in perfecte staat is. Aangezien de 206 GTi ouder is dan 20 jaar is verzekering voor slechts 9 Euro per maand mogelijk.
Laat je niet afschrikken door de kilometerstand. Deze 206 GTi heeft geen achterstallig onderhoud waardoor je nog vele Euro’s extra kwijt kunt zijn. Het is een kwestie van instappen en probleemloos rijden met deze fraaie 206 GTi.
DF-prijs: 1.950€
Marktplaats-linkje voor meer foto's.
- Paskal
Re: Peugeot 206 GTi
En nog wat foto's van het interieur en de historie:
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Wie pakt deze parel?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik zie een nog fraaie auto voor leeftijd en km stand
Heeft de auto ook nog minpunten? Ik zie bv een paar plakkers op de bestuurdersstoel. Is er nog iets wat om wat aandacht vraagt?

- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Is dat ik er net ff teveel heb nu maar ideale “reserve” auto lijkt me.
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /20972448/
Kan je van 2 sets 1 mooie maken
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /20972448/
Kan je van 2 sets 1 mooie maken

- Martijn M
Voor de leeftijd en km-stand ziet deze er echt top uit! Heb er geen plek voor, anders leuk voor erbij.
Succes met de verkoop!
Succes met de verkoop!
- Paskal
Het is dat ik geen verzamelaar ben, maar als auto erbij / reserve-auto of iets dergelijks is hij ideaal. MRB is laag en verzekering is met 9 Euro per maand helemaal een lachertje. Ik heb naast de 206 nog 5 andere auto's staan dus vandaar dat hij het veld mag ruimen.
De stoelen van de 206 RC staan erom bekend dat het alcantara op het zitvlak na verloop van tijd gaat scheuren. Om verder scheuren te voorkomen heb ik er een stuk tape op geplakt. Visueel wellicht niet ideaal, maar je merkt er niks van als je erop zit en ze zitten nog steeds 10x beter dan de standaard stoelen van een 206 GTi. Uiteraard is er het eea van de afgelopen 6 jaar terug te lezen in dit topic van Stefan.
Ik heb de 206 GTi sinds februari en heb er nog geen 1.000 km in gereden. Enige manco wat hij nu nog heeft is dat hij soms heel even minder goed loopt als hij koud is. Dat gebeurt alleen zodra je met koude motor wegrijdt en je binnen 300 meter moet stoppen. Zodra je weer verder rijdt loopt hij daarna prima en ook als je niet hoeft te stoppen is er niks aan de hand. Vermoed zelf dat een lambda of temperatuursensor de oorzaak is, maar naar ik van Stefan begreep heeft hij dat al 6 jaar
De stoelen van de 206 RC staan erom bekend dat het alcantara op het zitvlak na verloop van tijd gaat scheuren. Om verder scheuren te voorkomen heb ik er een stuk tape op geplakt. Visueel wellicht niet ideaal, maar je merkt er niks van als je erop zit en ze zitten nog steeds 10x beter dan de standaard stoelen van een 206 GTi. Uiteraard is er het eea van de afgelopen 6 jaar terug te lezen in dit topic van Stefan.
Ik heb de 206 GTi sinds februari en heb er nog geen 1.000 km in gereden. Enige manco wat hij nu nog heeft is dat hij soms heel even minder goed loopt als hij koud is. Dat gebeurt alleen zodra je met koude motor wegrijdt en je binnen 300 meter moet stoppen. Zodra je weer verder rijdt loopt hij daarna prima en ook als je niet hoeft te stoppen is er niks aan de hand. Vermoed zelf dat een lambda of temperatuursensor de oorzaak is, maar naar ik van Stefan begreep heeft hij dat al 6 jaar

- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Hele nette GTI nog, overduidelijk geen afgetrapt exemplaar! Die RFN motoren mankeert verder ook nooit veel aan dus die kilometerstand zou mij niet weerhouden hebben. Wel benieuwd naar de vier injectoren
Stoel opnieuw bekleden en nog lekker jaren mee rijden. GLWS! Aan de auto zelf zal het niet liggen.

- Rolf205
Die injectoren willen nog wel eens stuk gaan of dicht gaan zitten en dan kan je ze beter alle 4 vervangen....
Zijn niet zo duur vergeleken bij BMW spul...
Waar krijg je de 206 voor 9,- verzekerd??
Zijn niet zo duur vergeleken bij BMW spul...
Waar krijg je de 206 voor 9,- verzekerd??
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Wat Pascal zegt; als de motor koud is, de eerste minuut, dan trilt ie bij stationair (als je rijdt merk je niks). Ik had dat vanaf dag 1. Vandaar dat de injectoren zijn vervangen (400eu), daardoor werd het beter maar ging niet helemaal weg. Ik heb mij er nooit aan geërgerd.
Ik heb er 6 jaar plezier van gehad. Goedkoper ga je niet rijden. 2liter blok is heerlijk, verbruik is 1 op 12km.
Vorig jaar nog de hele uitlaatlijn vervangen.
Het is dat ik geen drie auto’s meer wil hebben, anders had ik hem teruggekocht.
Ik heb er 6 jaar plezier van gehad. Goedkoper ga je niet rijden. 2liter blok is heerlijk, verbruik is 1 op 12km.
Vorig jaar nog de hele uitlaatlijn vervangen.
Het is dat ik geen drie auto’s meer wil hebben, anders had ik hem teruggekocht.
- Knot
Is het een 5 cilinder?
- Paskal
Nee, een 8 cylinder joh
@Rolf205: onderdelen voor zo'n ding zijn inderdaad lachwekkend goedkoop. Zag op één van de vele facturen van Stefan oa de remmerij staan. Schijven en blokken voorzijde 100€
. Daar koop je nog niet één remblokje voor bij een BMW
Herasto it is, waar ik ook de Z4 en MX-5 heb ondergebracht.

@Rolf205: onderdelen voor zo'n ding zijn inderdaad lachwekkend goedkoop. Zag op één van de vele facturen van Stefan oa de remmerij staan. Schijven en blokken voorzijde 100€

Herasto it is, waar ik ook de Z4 en MX-5 heb ondergebracht.
- Eeuwe
Mijn ex had destijds ook een 206 GTI. Praat ik al over jaren terug hoor. Ze had weinig met auto's maar vond deze GTI wel prima omdat 'ie vlot zat was. Weet nog dat een einddemper destijds zes tientjes kostte en een achteras revisie ook maar een bankje of drie was. Echt bijzonder goedkoop allemaal inderdaad. Bij een 206 gaan nog wel eens wat kleine dingen kapot maar met zulke prijzen is dat echt geen schande.
Zou zelf nog wel eens die RFK willen ervaren ongeacht de carrosserie die er omheen hangt.
Zou zelf nog wel eens die RFK willen ervaren ongeacht de carrosserie die er omheen hangt.
- Rogerb
Is ook wel eigenschap van de EW 2.0 en klepstoters, flushen en 5w30 erin kan helpen maar vaak lusten ze ook wel enig olie dus wat dikker erin weer beter, zou het gewoon zo houden. Noem het “karakter” 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Producteigenschap toch? 

-
OnlineEricYellow
Gewoon 16 nieuwe stoters erin en je hebt nergens last meer van, alleen is je portemonnee wat lichter
Heb die in het verleden (letterlijk tig jaar geleden) zelfs in de garantieperiode nog vervangen...

Heb die in het verleden (letterlijk tig jaar geleden) zelfs in de garantieperiode nog vervangen...
- JoostSchouten
Mooi man, voor dit geld heb je een topauto. Was mijn eerste auto (15 jaar geleden), zelfs nog paar keer mee op Zandvoort getrapt. Echt wel vermakelijk. Olietemperatuur ging na drie rondes wel door het dak heen

-
- Auto: Fun Damn Mentally
<2 ruggen lol. Wie koopt deze topper. Ik heb even geen fysieke ruimte anders wist ik 't wel!
GLWS
GLWS
- Eeuwe
Nemen al deze blokjes van PSA uit deze tijd iets meer dan normaal olie? Moest ooit op een rit Amsterdam - Pamplona ook 2 liter olie bijgooien. Daarbij gezegd hebbende dat de snelheden ook hoog waren waarbij we in FR ook meerdere keren langdurig topsnelheid reden. Was een oude NFU motor met 2 ton op de klok. Overigens los van het iets hoger dan normale olieverbruik nooit enig gezeik met die motor gehad ondanks dat 'ie wel afgetrapt werd.Rogerb schreef: 13 aug 2025, 13:33 Is ook wel eigenschap van de EW 2.0 en klepstoters, flushen en 5w30 erin kan helpen maar vaak lusten ze ook wel enig olie dus wat dikker erin weer beter, zou het gewoon zo houden. Noem het “karakter”![]()
- Rogerb
Ja al die 2.0 en 2.2 soms zelfs wat erger, maar inderdaad los van dat in mn peugeotcarriere nooit noemenswaardige grote dingen aan die blokken gezien
- Eeuwe
(NFU is de 1.6 16v)
Die EW (maar ook de DW) motoren gaan ook nooit stuk inderdaad
Die EW (maar ook de DW) motoren gaan ook nooit stuk inderdaad

- Rogerb
Een TU dus
welleens een koppakking verder ook redelijk onvoorwoestbaar en sleutelt heel simpel.

- Eeuwe
Yes, is een TU idd. De 1.4'tjes hebben meer last van de koppakking dan de 1.6. Maar ook zo'n 1.4 is los van de koppakking ook echt niet kapot te knuppelen! De betere Peugeot tijden. Helaas weinig goeds nog uit de koker van Stellantis..
- Paskal
En inmiddels verkocht en opgehaald door een autoliefhebber die zich hier mogelijk nog wel gaat melden