Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 05 aug 2025, 23:53

Eric Z schreef: 05 aug 2025, 09:36 Hou maar zoals het is, nu is feestdag 200% of iets dergelijks.
Straks is een feestdag in overheid/retail/horeca gewoon een afkeuring van je vrije dag en krijg je er niets extra’s voor terug.
Nee, je moet me niet aan de/mijn feestdagen komen :coffee:
Scherm­afbeelding 2025-08-05 om 23.52.33.png
Scherm­afbeelding 2025-08-05 om 23.52.33.png (21.76 KiB) 142 keer bekeken

Martijn M

Bericht door Martijn M » 06 aug 2025, 09:13

Martijn_bmw schreef: 05 aug 2025, 15:55
Eric Z schreef: 05 aug 2025, 09:36 Hou maar zoals het is, nu is feestdag 200% of iets dergelijks.
Straks is een feestdag in overheid/retail/horeca gewoon een afkeuring van je vrije dag en krijg je er niets extra’s voor terug.
Dit en in het kantoorleven is een dag dat iedereen vrij is toch lekkerder dan 1 dag vrij terwijl de rest werkt.
De volgende dag kan je dan namelijk alle achterstand inlopen en/of op je vrije dag wordt je toch gebeld, gesmst, teamst, mail, enz omdat ze niet weten dat je vrij bent dan wel iets niet kan wachten. Dat heb je allemaal niet op een kerst of paasdag :)
In je agenda staat toch dat je een dag vrij bent? Mij niet bellen dan, de werktelefoon ligt dan uit in de tas. Als de tent in de fik staat kan m'n leidinggevende me bellen op m'n privé nummer maar die hebben de rest van m'n collega's niet. Vrij = vrij, anders was ik wel gaan werken.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 06 aug 2025, 10:53

Martijn M schreef: 05 aug 2025, 08:55 Helemaal prima. Alle religieuze feestdagen afschaffen en teruggeven als extra vrije dagen. Wil je het vieren kun je het opnemen, wil je het niet vieren heb je een dagje extra op een ander moment. Zou niet weten waarom iemand hier tegen zou zijn.
Oh naïeve Martijn....

Als ik een ding geleerd heb de afgelopen10 jaar, is het wel dat wat er ook voor idee/plan/whatever geopperd wordt, er is altijd wel ergens een sneuneus/huilstruik of een of ander woke clubje wat tegen is. Het is werkelijk doodvermoeiend.

Of ALTIJD en daar komt dat vieze woord weer: "ophef".
Gisteren ook weer op het nieuws ook weer. Er was weer eens ophef. En waarom? Omdat een dierentuin had opgeroepen je huisdier te doneren als eten voor roofdieren.

De mens is helemaal gek geworden.

JP

Bericht door JP » 06 aug 2025, 11:04

Er is weinig roof meer aan als ze die gezonde dieren eerst euthaniseren. Zo worden die luipaarden nog.....luier dus.....

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 06 aug 2025, 11:36

Van roofdieren in een dierentuin is sowieso weinig roof over. Die kregen hun eten sowieso al aangereikt.

HSR

Bericht door HSR » 06 aug 2025, 11:52

Martijn M schreef: 06 aug 2025, 09:13
Martijn_bmw schreef: 05 aug 2025, 15:55
Dit en in het kantoorleven is een dag dat iedereen vrij is toch lekkerder dan 1 dag vrij terwijl de rest werkt.
De volgende dag kan je dan namelijk alle achterstand inlopen en/of op je vrije dag wordt je toch gebeld, gesmst, teamst, mail, enz omdat ze niet weten dat je vrij bent dan wel iets niet kan wachten. Dat heb je allemaal niet op een kerst of paasdag :)
In je agenda staat toch dat je een dag vrij bent? Mij niet bellen dan, de werktelefoon ligt dan uit in de tas. Als de tent in de fik staat kan m'n leidinggevende me bellen op m'n privé nummer maar die hebben de rest van m'n collega's niet. Vrij = vrij, anders was ik wel gaan werken.
Ik heb ook enkele personeelsleden die op een vrije dag toch nog slack checken en dingen communiceren. Dat klinkt heel leuk en fijn voor de baas maar het schept ook onredelijke verwachtingen. Ik ben dan ook voor vrij = vrij.

Bovendien heb ik best een hekel aan de Nederlandse kantoorcultuur omtrent feestdagen. Dat je verwacht van je personeel dat ze tijdens de kerstfeestdagen een dag naar kantoor komen omdat die ene werkdag toevallig zo valt tussen kerst een O&N. Als het aan mij ligt gooi ik de zaak gewoon dicht. Terugkerende taken kan je in 9 van de 10 gevallen perfect een week van te voren klaar hebben en zo vermeende omzetschade prima minimaliseren.

Zo'n schaamdagje tussen de feestdagen door op kantoor zitten, het is helemaal kut maar de manager zet de spotifylijst open en iedereen mag wat inschieten hoor! Wat een belediging naar volwassen mensen toe.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 aug 2025, 12:12

Hebben niet heel wat bedrijven hiervoor een ‘brugdag’? Verplichte vrije dag tussen die feestdagen? Bij ons hebben ze die net afgeschaft, je mag komen werken maar je mag ook vrij nemen, het is nu een keuze. Heb er zelfs overigens geen last van in ploegendienst :)

Elise

Bericht door Elise » 06 aug 2025, 12:18

HSR schreef: 06 aug 2025, 11:52 Als het aan mij ligt gooi ik de zaak gewoon dicht.
Verplichte vrije dag voor het personeel of geef je het personeel een extra vrije dag?

Plaats reactie