Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 24 jul 2025, 13:52

Robin

Bericht door Robin » 24 jul 2025, 14:21

DPG hè....

Een comment daaronder:
@skogen0606
5 uur geleden
Ben heeft een grote Bril, maar ziet niets.

42
:lollerdelol:

Elise

Bericht door Elise » 25 jul 2025, 08:05

Ondernemers worden gek van wachten op aansluiting op overvol stroomnet: ’Kan nog wel tien jaar duren’
Het aantal zakelijke klanten dat bij hun netbeheerder op de wachtlijst staat voor een nieuwe of zwaardere stroomaansluiting blijft toenemen. Voor veel ondernemers betekent het dat hun bedrijf niet verder kan groeien. „Klanten brengen een deel van hun productie noodgedwongen bij buitenlandse partijen onder.”

Bij netbeheerder Enexis, actief in de provincies Groningen, Drenthe, Overijssel, Noord-Brabant en Limburg staan momenteel negenduizend zakelijke klanten in de wacht.
Je zult maar 10 jaar op de wachtlijst staan met je bedrijf, sta je feitelijk 10 jaar stil.

Robin

Bericht door Robin » 25 jul 2025, 08:54

Senior leest al 40 jaar de NRC, ik moet 'm de laatste jaren soms tot de orde roepen wat ie allemaal uitkraamt, straks gaat ie nog op de A12 zitten:)

JP

Bericht door JP » 25 jul 2025, 11:28

Lale Gül was van slag. Ok.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 25 jul 2025, 16:17

Kunnen we volgend jaar niet 20.000 Lale’s binnenlaten ? Als we dat ook 25 jaar doen krijgen we weer een beetje evenwicht in de verhoudingen. Na 25 jaar overwegend de middeleeuwse en inferieure versie van die cultuur is dit wel een verademing.

Gr R

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 jul 2025, 19:46

En dan ziet zij er ook nog eens beter uit dan die gasten met die baarden :coffee:

Elise

Bericht door Elise » 26 jul 2025, 08:11

Iedereen die graag later met pensioen wil kan gewoon VVD stemmen :headbang:

VVD presenteert verkiezingsprogramma: pensioenleeftijd omhoog, investeren in defensie en snijden in uitkeringen

Met de VVD "sterker uit de storm" :clap:

Robin

Bericht door Robin » 26 jul 2025, 08:44

Hier ook nogmaals ^

https://www.ad.nl/politiek/vvd-later-me ... ~a8f4a97d/

Sommige dingen spreken mij zeker aan, maarja in een vaak eeuwen durende nog te vormen coalitie weet je 't wel.

Ik denk heel eenvoudig dat in de drie letters van VVD en bijv ook PVV één lettertje Vrijheid betekent. Dat zit er allang niet meer in bij VVD en bij PVV heb ik ook sterk mijn twijfels. In het 'beste land ter wereld' (semi sarcastisch) is 'vrijheid' ook maar een belevinkje. Ik wil naar meer Zwitserleven Gevoel zegmaar:)

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 26 jul 2025, 09:18

Goed, all in op defensie na jaren de boel te hebben verkocht en uitgekleed.

De basisvergoedingen nog verder omlaag.

Werkt u tot het 70e levensjaar? Poetin staat morgen op de stoep, vandaar.

Robin

Bericht door Robin » 26 jul 2025, 09:50

Dat dus ook idd ^

Putin staat never nooit niet op de stoep , Zelenski wél , al een paar jaar te schooien:)

Elise

Bericht door Elise » 26 jul 2025, 10:27

Crookie schreef: 26 jul 2025, 09:18 Werkt u tot het 70e levensjaar?
Die 70 is ook prima op te rekken :coffee:

Elise

Bericht door Elise » 26 jul 2025, 10:29

Waar in het vorige VVD-verkiezingsprogramma asiel en migratie de boventoon voerden is dat onderwerp nu pas achterin het boekwerk terug te vinden.
Dat "probleem" is blijkbaar al opgelost onder regie van de VVD :lollerdelol:
Benieuwd waar de import teller dit jaar op uitkomt :bag:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 jul 2025, 10:34

Elise schreef: 26 jul 2025, 08:11 Iedereen die graag later met pensioen wil kan gewoon VVD stemmen :headbang:

VVD presenteert verkiezingsprogramma: pensioenleeftijd omhoog, investeren in defensie en snijden in uitkeringen

Met de VVD "sterker uit de storm" :clap:
Tja iedereen wil natuurlijk eerder met pensioen maar ik heb liever een realistisch plan dan populistisch geouwehoer tijdens verkiezingstijd wat later onuitvoerbaar blijkt….

Onze demografische opbouw van leeftijd is nou eenmaal niet handig met steeds ouder wordende mensen en te weinig kinderen laatste decennia.

Dus als iedereen vroeg met pensioen gaat, wie houdt dan de economie draaiende :) en verzorgt degene die met pensioen zijn.

Robin

Bericht door Robin » 26 jul 2025, 10:47

Deze is ook geinig, Noa Vahle kwam er leuk tussen, Jetten had een redelijk lulverhaal( en dat uit MIJN toetsenbord) totdat hij bij 3.47 later begon over getallen beloven; belachelijk uit de mond van Jetten:

Waarom klapte Mens er niet in met Jetten's 0.00036 graden. Dan was 't Schaakmat geweest:)

Elise

Bericht door Elise » 26 jul 2025, 10:58

Martijn_bmw schreef: 26 jul 2025, 10:34 Tja iedereen wil natuurlijk eerder met pensioen maar ik heb liever een realistisch plan dan populistisch geouwehoer tijdens verkiezingstijd wat later onuitvoerbaar blijkt….

Onze demografische opbouw van leeftijd is nou eenmaal niet handig met steeds ouder wordende mensen en te weinig kinderen laatste decennia.

Dus als iedereen vroeg met pensioen gaat, wie houdt dan de economie draaiende :) en verzorgt degene die met pensioen zijn.
Als het alleen om Nederland draaiende te houden gaat heb je helemaal gelijk, maar we zitten vuistdiep in de EU waar onze mede vrinden een onhoudbare staatsschuld hebben en veel eerder met pensioen gaan. Dan zijn wij toch helemaal van de pot gerukt als we steeds maar het braafste jongetje van de klas willen zijn?

Overigens is meer kinderen zeker niet de oplossing, daarvoor is ons land simpelweg te klein.
Laten we beginnen met de euthanasie regels eens aan te passen, wie niet meer wil hoeft niet langer te blijven.
In dat kader zijn we momenteel bezig met Truelove (opgenomen van TV), een serie die gaat over mensen die er niet langer meer willen leven.
Laatst gewijzigd door Elise op 26 jul 2025, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 26 jul 2025, 11:00

Robin schreef: 26 jul 2025, 10:47 Deze is ook geinig, Noa Vahle kwam er leuk tussen, Jetten had een redelijk lulverhaal( en dat uit MIJN toetsenbord) totdat hij bij 3.47 later begon over getallen beloven; belachelijk uit de mond van Jetten:

Waarom klapte Mens er niet in met Jetten's 0.00036 graden. Dan was 't Schaakmat geweest:)
Ik kwam deze gisteren tegen op Dumpert.
Jetten: Grote luchtfietser zonder werkervaring :lol:

https://www.dumpert.nl/toppers?selected ... 2_3179a5b3

Arthur

Bericht door Arthur » 26 jul 2025, 11:14

Ik heb het “gewoon” op tv gezien, die Woerts heeft wel vaker van die onbehouwen meningen :lol:

Robin

Bericht door Robin » 26 jul 2025, 11:17

^^^^^Lache inderdaad, maarja politci zijn per definitie al 'tuig' toch?

Comment met '395 kudos' zegt ook wel wat:
Chris Woerts is zo'n standaard ondernemerslul met een Porsche, een Rolex en een lelijk verbouwd wijf. Daar moeten we het ook niet van hebben
In de wereldgeschiedenis zijn het tóch politici/overheden die boel altijd naar de barrebiesjes helpen. Ik snap bovenstaande afgunst wel hoor, maar benoem het dan ook als afgunst.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 jul 2025, 11:22

Elise schreef: 26 jul 2025, 10:58
Martijn_bmw schreef: 26 jul 2025, 10:34 Tja iedereen wil natuurlijk eerder met pensioen maar ik heb liever een realistisch plan dan populistisch geouwehoer tijdens verkiezingstijd wat later onuitvoerbaar blijkt….

Als het alleen om Nederland draaiende te houden gaat heb je helemaal gelijk, maar we zitten vuistdiep in de EU waar onze mede vrinden een onhoudbare staatsschuld hebben en veel eerder met pensioen gaan. Dan zijn wij toch helemaal van de pot gerukt als we steeds maar het braafste jongetje van de klas willen zijn?

Overigens is meer kinderen zeker niet de oplossing, daarvoor is ons land simpelweg te klein.
Laten we beginnen met de euthanasie regels eens aan te passen, wie niet meer wil hoeft niet langer te blijven.
In dat kader zijn we momenteel bezig met Truelove (opgenomen van TV), een serie die gaat over mensen die er niet langer meer willen leven.
Eens dat onze EU vrienden veel te duur zijn voor NL maar ik bedoel meer gewoon de praktische kant van arbeid wat nodig is om land draaiende te houden.

Winkels, bakkers, restaurants, zorg, scholen, politie, onderhoud aan van alles en nog wat, etc etc dat werk moet allemaal gedaan worden en de groep mensen in NL die dit kan doen en niet met pensioen is wordt steeds kleiner voor een steeds grotere groep die wel met pensioen is.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 26 jul 2025, 11:35

Elise schreef: 26 jul 2025, 10:29 Benieuwd waar de import teller dit jaar op uitkomt :bag:
Dat zal tegen de 40k zijn.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... ek-in-2025

JP

Bericht door JP » 26 jul 2025, 11:40

Kleine ondernemers sluiten hun deuren omdat ze geen personeel krijgen. Misschien ook omdat een bakker bijv. niet het loon kan bieden wat de gemiddelde inwoner met een hypotheek of huurwoning tegenwoordig elke maand moet binnenharken omdat het levensonderhoud zo duur is hier. We zijn een paar jaar terug begonnen met steeds hogere lonen, wat resulteerde in hogere kosten voor producten, waardoor de mensen weer meer moesten gaan verdienen om die producten te kunnen betalen. We hebben onszelf zo gigantisch in beide voeten geschoten....... :nah:

Arthur

Bericht door Arthur » 26 jul 2025, 11:58

Robin schreef: 26 jul 2025, 11:17 ^^^^^Lache inderdaad, maarja politci zijn per definitie al 'tuig' toch?

Comment met '395 kudos' zegt ook wel wat:
Chris Woerts is zo'n standaard ondernemerslul met een Porsche, een Rolex en een lelijk verbouwd wijf. Daar moeten we het ook niet van hebben
In de wereldgeschiedenis zijn het tóch politici/overheden die boel altijd naar de barrebiesjes helpen. Ik snap bovenstaande afgunst wel hoor, maar benoem het dan ook als afgunst.
Dat is het ook, afgunst. Je kunt van die Woerts vinden wat je wilt, maar ik ga er van uit (is een aanname) dat hij het met werken en ondernemen bij elkaar geharkt heeft. Dat z’n vrouw zich dan verbouwt, tja… :tooth: :)

Tom

Bericht door Tom » 26 jul 2025, 12:05

Martijn_bmw schreef: 26 jul 2025, 11:22
Eens dat onze EU vrienden veel te duur zijn voor NL maar ik bedoel meer gewoon de praktische kant van arbeid wat nodig is om land draaiende te houden.

Winkels, bakkers, restaurants, zorg, scholen, politie, onderhoud aan van alles en nog wat, etc etc dat werk moet allemaal gedaan worden en de groep mensen in NL die dit kan doen en niet met pensioen is wordt steeds kleiner voor een steeds grotere groep die wel met pensioen is.
Als arbeid nodig is moet je het ook aantrekkelijk maken om te werken. We bereiken een punt dat het dat niet meer is. Ondernemers raken bedolven onder onzinnige regeltjes en werkenden moeten langer door blijven werken en dragen steeds meer belasting af (en waar dat heen gaat zien we allemaal). Als de overheidsuitgaven terug gaan naar 10 jaar geleden (al gecorrigeerd voor inflatie) zou iedereen 10% meer overhouden aan het eind van de maand.
Of mis ik iets en hebben die extra overheidsuitgaven de meeste werkenden een beter leven opgeleverd?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 jul 2025, 13:32

Tom schreef: 26 jul 2025, 12:05
Martijn_bmw schreef: 26 jul 2025, 11:22

Als arbeid nodig is moet je het ook aantrekkelijk maken om te werken. We bereiken een punt dat het dat niet meer is. Ondernemers raken bedolven onder onzinnige regeltjes en werkenden moeten langer door blijven werken en dragen steeds meer belasting af (en waar dat heen gaat zien we allemaal). Als de overheidsuitgaven terug gaan naar 10 jaar geleden (al gecorrigeerd voor inflatie) zou iedereen 10% meer overhouden aan het eind van de maand.
Of mis ik iets en hebben die extra overheidsuitgaven de meeste werkenden een beter leven opgeleverd?
Ook helemaal mee eens maar ook dat lost toch niet de pensioenleeftijd op vanwege onze democratische onbalans? Dus ja de EU is te duur, onze eigen overheid is ook te duur en werken wordt teveel belast. (Heb hier zelf vaker genoemd dat de IB belasting veel te hoog /diefstal is hier) maar die 3 zaken lossen niet op dat de pensioen leeftijd omhoog moet “gewoon” omdat we teveel ouderen hier hebben en te weinig jongeren die het werk kunnen blijven doen als iedereen “te vroeg” met pensioen gaat.

Plaats reactie