BMW 5-Serie (G30)
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 03 jan 2024, 22:21
- Auto: Bmw G31 / BMW E89
Re: BMW 5-Serie (G30)
De proef gereden G31 was een rokersauto (absoluut geen zin in) en open dak deed het niet goed. Was verder wel lekker vol opties maar goed, zal nooit zo’n rokersauto kopen, die lucht krijg je er gewoon niet uit.
Wel een wereld van verschil hoe //M stoelen zitten tov de budget stoelen in mijn huidige f11.
Wel een wereld van verschil hoe //M stoelen zitten tov de budget stoelen in mijn huidige f11.
- Arthur
- Berichten: 43025
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 5-Serie (G30)
Moet het een 5-serie zijn ivm ruimte? Ik ben gauw weer terug gegaan naar een 3-serie. Ik had een hele volle 2021 530i maar m’n ex 330i was meer mijn auto. Dus mss een 330i een optie, motor/bak is veel fijner imho.
Comfortstoelen in de 5 waren wel heel fijn, dat wel.
Comfortstoelen in de 5 waren wel heel fijn, dat wel.
-
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: eBike
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 5-Serie (G30)
Arthur schreef: 30 apr 2024, 14:04 Moet het een 5-serie zijn ivm ruimte? Ik ben gauw weer terug gegaan naar een 3-serie. Ik had een hele volle 2021 530i maar m’n ex 330i was meer mijn auto. Dus mss een 330i een optie, motor/bak is veel fijner imho.
Comfortstoelen in de 5 waren wel heel fijn, dat wel.
Motor en bak zijn precies hetzelfde toch? B48 met ZF8?
-
Online
- Berichten: 6756
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW 5-Serie (G30)
In de 330i iets meer pk’s en koppel dacht ik? Scheelt niet veel, maar ze zijn niet exact gelijk dacht ik
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 03 jan 2024, 22:21
- Auto: Bmw G31 / BMW E89
Re: BMW 5-Serie (G30)
Met 2 tieners op de achterbank en de grotere kofferruimte inderdaad de 5 serie als voorkeur. De auto word vooral voor de vakanties gebruikt en dat doe ik het liefst dus met de auto. Ik vind een 3 serie qua model ook mooier.Arthur schreef: 30 apr 2024, 14:04 Moet het een 5-serie zijn ivm ruimte? Ik ben gauw weer terug gegaan naar een 3-serie. Ik had een hele volle 2021 530i maar m’n ex 330i was meer mijn auto. Dus mss een 330i een optie, motor/bak is veel fijner imho.
Comfortstoelen in de 5 waren wel heel fijn, dat wel.
Ik zelf ga altijd lopend of op de fiets naar m’n werk, andere ritjes met max 1 passagier neem ik dan de Z4 en dus lange ritten met het hele gezin de grote auto. En dan is rust en comfort wel de voorkeur.
Wellicht over een paar jaar de Z4 inruilen op een potentere versie maar voorlopig nog speels genoeg voor mij op bochtige wegen met het dakje open.
- Arthur
- Berichten: 43025
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 5-Serie (G30)
Str8Six schreef: 30 apr 2024, 14:06Arthur schreef: 30 apr 2024, 14:04 Moet het een 5-serie zijn ivm ruimte? Ik ben gauw weer terug gegaan naar een 3-serie. Ik had een hele volle 2021 530i maar m’n ex 330i was meer mijn auto. Dus mss een 330i een optie, motor/bak is veel fijner imho.
Comfortstoelen in de 5 waren wel heel fijn, dat wel.
Motor en bak zijn precies hetzelfde toch? B48 met ZF8?
Idd niet veel verschil maar behoorlijk merkbaar qua rijden. 252pk/350nm voor de 530i en 258pk/400nm voor de 330i. Ik heb het idee dat het spul wat in de 330i ligt de nieuwere versie is. Ik vond de 530i behoorlijk ‘zenuwachtig’ qua schakelgedrag. Daar waar de 330i dat niet had. Je zou denken dat de bakverhoudingen anders zijn, én 50nm koppel verschil. Gewicht was nagenoeg hetzelfde want ik had een 330i xDrive.Richardt. schreef: 30 apr 2024, 14:11 In de 330i iets meer pk’s en koppel dacht ik? Scheelt niet veel, maar ze zijn niet exact gelijk dacht ik
- Arthur
- Berichten: 43025
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 5-Serie (G30)
Snap ik ook ergens wel. Ruimte was idd fijner, ik heb ook 2 kids (18 en 21). Maar die gaan niet altijd meer mee op vakantie dus prima zo. Gewoon met 4 volwassenen zitten in een 3 gaat prima.wackywim schreef: 30 apr 2024, 17:19Met 2 tieners op de achterbank en de grotere kofferruimte inderdaad de 5 serie als voorkeur. De auto word vooral voor de vakanties gebruikt en dat doe ik het liefst dus met de auto. Ik vind een 3 serie qua model ook mooier.
- JdBn
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: BMW 5-Serie (G30)
Met de 330d die ondertussen over de 330k km staat en een gezin waarvoor meer ruimte in de auto wel prettig is ben ik nu een G31 aan het overwegen. Nu heb ik een dikke 540d LCi zien staan, maar die staat al zowat een jaar (!) te koop. Mooie auto, dik uitgerust (alleen sportstoelen ipv comfortstoelen wat wel jammer is) maar misschien een keer flinke schade gehad? Nu liggen dikke diesels vaak niet heel lekker in de markt maar toch..
Nieuwprijs volgend RDW is €120518,-, Bruto BPM €9782,-. Geen idee of dat een normaal bedrag is voor een auto uit 2021 die in 2022 geimporteerd is maar lijkt me niet erg hoog eigenlijk?
Nieuwprijs volgend RDW is €120518,-, Bruto BPM €9782,-. Geen idee of dat een normaal bedrag is voor een auto uit 2021 die in 2022 geimporteerd is maar lijkt me niet erg hoog eigenlijk?
- Knot
- Berichten: 40116
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 5-Serie (G30)
Hoeft niet altijd schade te zijn natuurlijk, je kan ook importeren op stalen wielen zonder navigatie en platte stoffen stoelen erin, al worden die trucjes tegenwoordig niet zoveel meer uitgevoerd volgens mij is is het teveel moeite ivm het resultaat.
Probeer een vergelijkbare NL auto te zoeken op kenteken dan heb je een beter idee van de BPM.
Probeer een vergelijkbare NL auto te zoeken op kenteken dan heb je een beter idee van de BPM.
- JdBn
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: BMW 5-Serie (G30)
De Bruto BPM, is dat de BPM wat het zou zijn als de auto nieuw zou zijn geleverd in Nederland, of is daar de 'korting' al af omdat de auto ((in dit geval) dan al een jaar oud was? Meest vergelijkbare auto die ik kan vinden had een nieuwprijs van €112331,- met €15783,- BPM. Dat scheelt toch al een factor anderhalf, maar heb dus geen idee hoeveel er normaal vanaf gaat na een jaar. De auto is overigens internationaal geregistrreerd in jan. 2021, en in jan 2022 geimporteerd. Als het bouwjaar 2020 is is het dan een 2 jaar oude auto voor de BPM? Dat scheelt misschien ook nog.
En bonusvraag, iemand ervaring met de sportstoelen in vergelijking met de comfort stoelen? Kan me niet voorstellen dat er uberhaupt slechte stoelen in een auto van een ton+ gezet worden maar toch..
En bonusvraag, iemand ervaring met de sportstoelen in vergelijking met de comfort stoelen? Kan me niet voorstellen dat er uberhaupt slechte stoelen in een auto van een ton+ gezet worden maar toch..
- Tristan
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 5-Serie (G30)
Ik heb de sport stoelen in de G31. Zitvlak is wat smaller dan de comfortstoelen maar als je een normaal postuur hebt is dat geen probleem. Verder geen klachten over de stoelen.
- Arthur
- Berichten: 43025
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 5-Serie (G30)
BPM hoort altijd het originele bedrag te zijn gebaseerd op de uitstoot. Dus als je een NL auto opzoekt dan is dat ongeveer de bruto BPM die op kenteken zou moeten staan, ook bij een import. Eea is wel afhankelijk van CO2 verhogend, of verlagende opties. Is een auto ouder dan zou je op dat bedrag een korting krijgen bij import. Alleen bij import kun je vooraf al korting krijgen op de bruto BPM door te importeren op taxatie en of met schades. Dat bedrag komt dan op kenteken te staan en daarover wordt de korting berekend obv leeftijd. Dus die 9782,- is de bruto BPM obv taxatie of met eventuele schades. Die BPM is niet betaald, daar is de korting nog afgegaan obv leeftijd. Bij import zie heel vaak lagere BPM bedragen. Ik schrik niet meteen van 15,7k versus 9,7k.
Schades zijn dus ook alle krasjes, putjes, stoeprandschades etc. Hij hoeft niet onder de trein gelegen te hebben
Qua stoelen heb ik beide gehad, sport in een F11 en comfort in een G31. De comfortstoelen hebben veel instelmogelijkheden. Als je kunt kiezen de comfort. Maar de sportstoelen zijn ook prima.
Schades zijn dus ook alle krasjes, putjes, stoeprandschades etc. Hij hoeft niet onder de trein gelegen te hebben

Qua stoelen heb ik beide gehad, sport in een F11 en comfort in een G31. De comfortstoelen hebben veel instelmogelijkheden. Als je kunt kiezen de comfort. Maar de sportstoelen zijn ook prima.
-
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: BMW 5-Serie (G30)
Gewoon even investeren in een lakdiktemeter. Die betaalt zichzelf in no time terug. Indien alle metalen vlakken rond 130-160 micron zitten dan ben je er zeker van dat de auto nooit een grote schade heeft gehad. Bumpers kan je niet meten. Uitsluitend bumperschade krijg je alleen bij kleine schades lijkt mij.
Ik ben zelf te vaak belazerd. een van mijn beste aankopen.
Ik ben zelf te vaak belazerd. een van mijn beste aankopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: erwin20vt en 8 gasten