Het grote G2x (occasion) topic
- Knot
Re: Het grote G2x (occasion) topic
Touring is nog weer zwaarder, dit weegt al 1480kg.
- Kasteel
Verder wel goede spec en stuur is zo weer goed
.
(hier bewust sedan ipv station, nu met kinderwagen wel echt gedoe
)

(hier bewust sedan ipv station, nu met kinderwagen wel echt gedoe

-
Tegenwoordige sturen van BMW vertonen dit al heel snel. Is makkelijk weer mat te maken. Daar zou ik een auto niet voor laten staan als de rest van het interieur netjes en krasvrij is.Richardt. schreef: 11 jul 2025, 10:24 Geen Touring en geen sper.
Ik hoop dat het de slechte kwaliteit foto's zijn, maar dat glimmende stuur is ook geen porem.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Tijden veranderen, maar ja dat weten we. Ik kocht in 2021 eentje van een jaar oud, touring met 14kkm voor hetzelfde geld. Het kan verkeren...Knot schreef: 11 jul 2025, 10:17 Staat weer een fraaie 330i online, gisteren zijn de foto's erbij gekomen.
https://occasions.bmw.nl/bmw/zoeken/res ... /113265566
2021 met 60.000km
nieuwprijs 72k, vraagprijs 45k
Wel luxe leder, dash in leder, memory stoelen, dakje, HK, M sport Pro etc...
Alleen geen 2T4 optie en beetje saaie lakkleur.
Wie pakt deze parel?
- Knot
Dan zou de Audi A3 nu dan € 34.100 op moeten brengen, maar het gaat enkel voor BMW op denk 

- JP
Na 4 jaar was er toch de 50% afschrijfregel ? 

- Knot
Dat was voor Covid-19
Nu is dat 50% na 4 jaar ongeveer het inruilbod wat je krijgt. Wanneer je zo'n 330i komt inleveren komen ze volgens mij ook met 35/36 ergens, lapje erover en voor 10k meer de showroom in. En toch klagen ze nog dat er weinig marge op zit en ze het zwaar hebben
Misschien een andere hobby zoeken, auto's is het niet meer. Misschien iets met boten ofzo?
Nu is dat 50% na 4 jaar ongeveer het inruilbod wat je krijgt. Wanneer je zo'n 330i komt inleveren komen ze volgens mij ook met 35/36 ergens, lapje erover en voor 10k meer de showroom in. En toch klagen ze nog dat er weinig marge op zit en ze het zwaar hebben

Misschien een andere hobby zoeken, auto's is het niet meer. Misschien iets met boten ofzo?
Laatst gewijzigd door Knot op 11 jul 2025, 14:11, 3 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
En bij inruil 

- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Dat klagen over marge gaat over nieuwe auto's. Gebruikt is het enige waar ze nog wat op kunnen vangen, samen met onderhoud. Van nieuw kunnen ze het licht echt niet laten branden.Knot schreef: 11 jul 2025, 14:06 Dat was voor Covid-19
- Knot
Maar om nou een nieuwe 330i 4-pitter te kopen van 90k+ is ook zo wat....
95k als ik hem hetzelfde samenstel, in 4 jaar van 72 naar 95. xDrive wil je eigenlijk niet, en je zou nog verder kunnen klikken met trekhaak, adaptief onderstel, M stoelen en nog wat grut...
Dat luxe leder is niet meer aan te vinken? Kwam het zo snel niet tegen in de configurator maar anders trek je hem zo over de 100k heen!
95k als ik hem hetzelfde samenstel, in 4 jaar van 72 naar 95. xDrive wil je eigenlijk niet, en je zou nog verder kunnen klikken met trekhaak, adaptief onderstel, M stoelen en nog wat grut...
Dat luxe leder is niet meer aan te vinken? Kwam het zo snel niet tegen in de configurator maar anders trek je hem zo over de 100k heen!
- Bijlagen
-
- 330iX_95k.JPG (71.91 KiB) 689 keer bekeken
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
De 330i wordt een speciaaltje. Al die succesvolle sales jongens gaan aan de 330e met sensatec, en de mindere goden aan de 320e.
Als op bmw.nl occasions kijk, lijkt dat nu al grotendeels de norm.
Als op bmw.nl occasions kijk, lijkt dat nu al grotendeels de norm.
- Martijn_bmw
Dat ie nieuw bijna 100k is geworden in een paar jaar tijd maakt natuurlijk ook dat ie gebruikt zo duur blijft
- Knot
Gaat die 50% na 4 jaar toch nog op 
- JP
245pk is wel behelpen zeg 

- Joop
Als ik mijn uitvoering nu uitzet in de configurator gaat de auto ook over de ton heen (ook als je de 4-5k extra kostende xDrive er theoretisch af zou laten)… Best zot voor een auto die nog geen 4 jaar terug 72k kostte.
Maar ja, als je ‘m inruilt is het ook huilen met de pet op.
Ik blijf mijn G21 330i (zonder die verplicht aanstaande bemoeisystemen) nog wel even rijden denk ik. Het enige wat ik (af en toe) dan nog wel mis is de 2T4 sper-optie.
Maar ja, als je ‘m inruilt is het ook huilen met de pet op.
Ik blijf mijn G21 330i (zonder die verplicht aanstaande bemoeisystemen) nog wel even rijden denk ik. Het enige wat ik (af en toe) dan nog wel mis is de 2T4 sper-optie.
- smiley
Kwam hier in de comments niet eerder voorbij dat de bemoeisystemen in de LCI nog wel uit kunnen , alleen niet meer via de simpele knop maar wat dieper in de settings?
- Martijn_bmw
Dat kan met elke auto wel alleen elke nieuwe start staat alles weer aan. En dat is het probleem je hebt geen zin om elke start het hele menu door te banjeren om al die stumper hulpjes uit te zetten.smiley schreef: 12 jul 2025, 00:23 Kwam hier in de comments niet eerder voorbij dat de bemoeisystemen in de LCI nog wel uit kunnen , alleen niet meer via de simpele knop maar wat dieper in de settings?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Bestaat dat nog, Sensatec? Ik heb 't een keer op een E90 330i gehad of was het de 335i???
Oh ja hier:
https://www.reddit.com/r/BMW/comments/v ... tch/?tl=nl
- smiley
Ik krijg het zo snel niet teruggevonden, maar begreep dat de LCI het vasthoud.Martijn_bmw schreef: 12 jul 2025, 06:32 Dat kan met elke auto wel alleen elke nieuwe start staat alles weer aan. En dat is het probleem je hebt geen zin om elke start het hele menu door te banjeren om al die stumper hulpjes uit te zetten.
Ie, vergelijkbaar met de pre LCI, alleen is de knop weg.
(ik hoop het ten minste, want die rukken aan het stuur van de lane control vond ik het enige minpunt aan die auto)
Laatst gewijzigd door smiley op 12 jul 2025, 09:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
^ ah oké dat zou idd top zijn.
Of onder een sneltoets te programmeren op het stuur is ook prima. Dat kan gelukkig op mijn Q4, een startknop is er niet meer gaat gewoon aan met instappen maar ipv startknop indrukken is inmiddels de gewoonte geworden die sneltoets indrukken en het is weer uit.
Of onder een sneltoets te programmeren op het stuur is ook prima. Dat kan gelukkig op mijn Q4, een startknop is er niet meer gaat gewoon aan met instappen maar ipv startknop indrukken is inmiddels de gewoonte geworden die sneltoets indrukken en het is weer uit.

- Daan
In mijn M340i LCI zijn die ‘hulpjes’ inderdaad definitief uit te zetten, of op z’n minst in te stellen op minimale interventie.
We hebben het overigens vaak over irritante max speed warnings of lane assist, maar ik vind die anti collision systemen waarbij de auto soms hysterisch vol in de ankers springt als je prima anticiperend bv om afslaand verkeer heen rijdt, ronduit gevaarlijk. Bij de LCI kun je die rem actie gelukkig uitschakelen, alleen het rood knipperende scherm plus gepiep blijft altijd aan.
Daan…
We hebben het overigens vaak over irritante max speed warnings of lane assist, maar ik vind die anti collision systemen waarbij de auto soms hysterisch vol in de ankers springt als je prima anticiperend bv om afslaand verkeer heen rijdt, ronduit gevaarlijk. Bij de LCI kun je die rem actie gelukkig uitschakelen, alleen het rood knipperende scherm plus gepiep blijft altijd aan.
Daan…
-
Heb het eea permanent weten uit te schakelen via bimmercode. Lane assist grijpt nu niet meer in bijvoorbeeld. Kan een oplossing zijn...
- Martijn_bmw
Eens Daan! Die is verschrikkelijk en gevaarlijk als je bijvoorbeeld niet remt in de situatie zoals je beschrijft.
- Knot
Maar als je die snelheid waarschuwing weg codeert, is dat dan enkel een probleem met je garantie of ook eventueel met een verzekeringclaim bij een aanrijding?
- Martijn_bmw
Geen idee bij een eigen auto zou ik het wel overwegen maar in lease niet.