Mijn reis van auto-eigenaarschap begon een jaar of 5 geleden met een Peugeot 306 Cabriolet (rouge lucifer met rode kap
In de anderhalf jaar dat ik hem nu heb heb ik al vaak meegedaan aan toerritten vanuit verschillende clubs, wat natuurlijk erg leuk is. Alleen mis ik wel een beetje het gevoel van 'driving a slow car fast'; met de Jag rij je toch wel snel je rijbewijs kwijt. Daarnaast wil ik me wat meer oriënteren op circuitrijden, wat nu niet echt een optie is. Ik heb deze nazomer nog een roadtrip naar Italië gepland staan, maar daarna is het dus door naar het volgende avontuur! Hear me out: een Honda Jazz GD. Omdat ik in Amsterdam woon moet ik het met 1 auto doen, die dus als dagelijks/wekelijks vervoer moet dienen met af en toe een trackday, én die aan de steeds strengere milieu-eisen voor een parkeervergunning voldoet. Om te voorkomen dat het lichtmetaal met sportrubber in de nacht vervangen wordt door bakstenen moet ik van wielen kunnen wisselen als ik het circuit op ga (hallo kofferbakruimte en Magic seats). En als ik een bumper eraf rij is dat een stuk goedkoper op te lossen dan met de huidige Engelse sloep. Ik hoef nog geen ronderecords te verbreken, voor nu is seat time en vooral lol hebben het belangrijkste voor mij.
Dus bij dezen, aangenaam!