Zomer 2025

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
PeterB

Re: Zomer 2025

Bericht door PeterB » 02 jul 2025, 17:18

Twee uur geleden enorme windvlagen en nu sinds een half uur komt het met bakken naar beneden na wat gedonder.
En nog volop zon :)

Knot

Bericht door Knot » 08 jul 2025, 23:25

Door die paar shit dagen is het gezakt naar 23C binnen... gister twijfelde ik maar vandaag weer een vest aangetrokken.... Mag van mij weer naar de 30 met volop zon!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 jul 2025, 07:33

Ik had m'n Unox mutsje al weer op:)

Maar dit dan:
https://www.nu.nl/klimaat/6361811/europ ... ering.html

En daaruit:
De maximumtemperaturen lagen in verschillende steden tot wel 4 graden hoger dan zonder klimaatverandering het geval was geweest.
Hoe weet men dat dan? Retorische vraag btw.

Want:
Die extra opwarming heeft tijdens de hittegolf van eind juni en begin juli vermoedelijk voor vijftienhonderd extra doden gezorgd, schatten de onderzoekers op basis van sterftecijfers tijdens eerdere hittegolven in Europa. Daarmee was de hittegolf drie keer zo dodelijk.

Het aantal doden door extreme hitte is moeilijk te berekenen, omdat het niet altijd duidelijk is of iemand aan de hitte is bezweken. Maar uit Europese sterftecijfers blijkt wel dat hittegolven tot extra overlijdens leiden. Meestal zijn dat soort cijfers pas lang na extreme hitte beschikbaar.

Maar op basis van modellen is het goed mogelijk om nu al een schatting te maken, zegt KNMI-onderzoeker Sjoukje Philip, die bij het onderzoek was betrokken. Vooral de relatieve toename in het aantal doden bij extremere temperaturen is volgens haar goed onderbouwd. "Dus het feit dat er nu drie keer zo veel doden vallen als in de situatie van voorheen, toen het nog niet zo warm was."
Ieder het zijne, maar het valt me gewoon op, angstaanjagen, stemmingmaken. Met wat? 'De wetenschap'? Die voor de trein wordt gegooid met hun eenzijdig gezwets en gedram.

En ja er is klimaatverandering gaande, no worries en het gaat zoals 't gaat. Het heette eerst Global Warming, maar door kon 'de wetenschap' niet veel mee dus Climate Change is het, en dat gebeurt ook, altijd. De manier waarop ermee wordt omgegaan in de politiek/msm/betaalde wetenschap is hét probleem wat mij betreft. De 'oplossingen' geloof ik eigenlijk niet in. Teveel mensen teveel wensen. Electriciteit heeft enorme nukken. Kolen/gas/olie werkt altijd nog. Altijd.

NL heeft de Deltawerken niet voor niets en Noordoostpolder/Flevoland bestond nog amper 100 jaar geleden.....
:coffee:

Philipoo

Bericht door Philipoo » 09 jul 2025, 08:47

Is het al komkommertijd?

Elise

Bericht door Elise » 09 jul 2025, 09:05

Philipoo schreef: 09 jul 2025, 08:47 Is het al komkommertijd?
Niet voor jou Philip, iemand moet de kar trekken dus jij mag de komende 40 jaar nog even de schouders eronder zetten :tooth:

Philipoo

Bericht door Philipoo » 09 jul 2025, 09:16

Niet best als al je hoop op mij gevestigd is!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 jul 2025, 09:27

:mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 jul 2025, 10:37

Die hoeven niet meer in de kas dan straks :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 jul 2025, 11:09

Robin schreef: 09 jul 2025, 07:33 Ik had m'n Unox mutsje al weer op:)

Maar dit dan:
https://www.nu.nl/klimaat/6361811/europ ... ering.html

En daaruit:
De maximumtemperaturen lagen in verschillende steden tot wel 4 graden hoger dan zonder klimaatverandering het geval was geweest.
Hoe weet men dat dan? Retorische vraag btw.

Want:
Die extra opwarming heeft tijdens de hittegolf van eind juni en begin juli vermoedelijk voor vijftienhonderd extra doden gezorgd, schatten de onderzoekers op basis van sterftecijfers tijdens eerdere hittegolven in Europa. Daarmee was de hittegolf drie keer zo dodelijk.

Het aantal doden door extreme hitte is moeilijk te berekenen, omdat het niet altijd duidelijk is of iemand aan de hitte is bezweken. Maar uit Europese sterftecijfers blijkt wel dat hittegolven tot extra overlijdens leiden. Meestal zijn dat soort cijfers pas lang na extreme hitte beschikbaar.

Maar op basis van modellen is het goed mogelijk om nu al een schatting te maken, zegt KNMI-onderzoeker Sjoukje Philip, die bij het onderzoek was betrokken. Vooral de relatieve toename in het aantal doden bij extremere temperaturen is volgens haar goed onderbouwd. "Dus het feit dat er nu drie keer zo veel doden vallen als in de situatie van voorheen, toen het nog niet zo warm was."
Ieder het zijne, maar het valt me gewoon op, angstaanjagen, stemmingmaken. Met wat? 'De wetenschap'? Die voor de trein wordt gegooid met hun eenzijdig gezwets en gedram.

En ja er is klimaatverandering gaande, no worries en het gaat zoals 't gaat. Het heette eerst Global Warming, maar door kon 'de wetenschap' niet veel mee dus Climate Change is het, en dat gebeurt ook, altijd. De manier waarop ermee wordt omgegaan in de politiek/msm/betaalde wetenschap is hét probleem wat mij betreft. De 'oplossingen' geloof ik eigenlijk niet in. Teveel mensen teveel wensen. Electriciteit heeft enorme nukken. Kolen/gas/olie werkt altijd nog. Altijd.

NL heeft de Deltawerken niet voor niets en Noordoostpolder/Flevoland bestond nog amper 100 jaar geleden.....
:coffee:
Dit is wat voor jou, Robin :)

Wat wil jij weten over klimaatverandering? https://www.nu.nl/nujij/6361879/wat-wil ... ering.html

Robin

Bericht door Robin » 09 jul 2025, 12:33

^^^^ Het angstzweet breekt mij uit. :lollerdelol:

Robin

Bericht door Robin » 09 jul 2025, 13:00

Hier!
https://www.facebook.com/share/r/1LboAC ... tid=wwXIfr

*HC Andersen has joined the chat*

JP

Bericht door JP » 09 jul 2025, 17:54

Arthur schreef: 09 jul 2025, 10:37 Die hoeven niet meer in de kas dan straks :)
Worden het all-season komkommers….. :hmmm:

Plaats reactie