En nog volop zon

Hoe weet men dat dan? Retorische vraag btw.De maximumtemperaturen lagen in verschillende steden tot wel 4 graden hoger dan zonder klimaatverandering het geval was geweest.
Ieder het zijne, maar het valt me gewoon op, angstaanjagen, stemmingmaken. Met wat? 'De wetenschap'? Die voor de trein wordt gegooid met hun eenzijdig gezwets en gedram.Die extra opwarming heeft tijdens de hittegolf van eind juni en begin juli vermoedelijk voor vijftienhonderd extra doden gezorgd, schatten de onderzoekers op basis van sterftecijfers tijdens eerdere hittegolven in Europa. Daarmee was de hittegolf drie keer zo dodelijk.
Het aantal doden door extreme hitte is moeilijk te berekenen, omdat het niet altijd duidelijk is of iemand aan de hitte is bezweken. Maar uit Europese sterftecijfers blijkt wel dat hittegolven tot extra overlijdens leiden. Meestal zijn dat soort cijfers pas lang na extreme hitte beschikbaar.
Maar op basis van modellen is het goed mogelijk om nu al een schatting te maken, zegt KNMI-onderzoeker Sjoukje Philip, die bij het onderzoek was betrokken. Vooral de relatieve toename in het aantal doden bij extremere temperaturen is volgens haar goed onderbouwd. "Dus het feit dat er nu drie keer zo veel doden vallen als in de situatie van voorheen, toen het nog niet zo warm was."
Niet voor jou Philip, iemand moet de kar trekken dus jij mag de komende 40 jaar nog even de schouders eronder zetten
Dit is wat voor jou, RobinRobin schreef: 09 jul 2025, 07:33 Ik had m'n Unox mutsje al weer op:)
Maar dit dan:
https://www.nu.nl/klimaat/6361811/europ ... ering.html
En daaruit:Hoe weet men dat dan? Retorische vraag btw.De maximumtemperaturen lagen in verschillende steden tot wel 4 graden hoger dan zonder klimaatverandering het geval was geweest.
Want:Ieder het zijne, maar het valt me gewoon op, angstaanjagen, stemmingmaken. Met wat? 'De wetenschap'? Die voor de trein wordt gegooid met hun eenzijdig gezwets en gedram.Die extra opwarming heeft tijdens de hittegolf van eind juni en begin juli vermoedelijk voor vijftienhonderd extra doden gezorgd, schatten de onderzoekers op basis van sterftecijfers tijdens eerdere hittegolven in Europa. Daarmee was de hittegolf drie keer zo dodelijk.
Het aantal doden door extreme hitte is moeilijk te berekenen, omdat het niet altijd duidelijk is of iemand aan de hitte is bezweken. Maar uit Europese sterftecijfers blijkt wel dat hittegolven tot extra overlijdens leiden. Meestal zijn dat soort cijfers pas lang na extreme hitte beschikbaar.
Maar op basis van modellen is het goed mogelijk om nu al een schatting te maken, zegt KNMI-onderzoeker Sjoukje Philip, die bij het onderzoek was betrokken. Vooral de relatieve toename in het aantal doden bij extremere temperaturen is volgens haar goed onderbouwd. "Dus het feit dat er nu drie keer zo veel doden vallen als in de situatie van voorheen, toen het nog niet zo warm was."
En ja er is klimaatverandering gaande, no worries en het gaat zoals 't gaat. Het heette eerst Global Warming, maar door kon 'de wetenschap' niet veel mee dus Climate Change is het, en dat gebeurt ook, altijd. De manier waarop ermee wordt omgegaan in de politiek/msm/betaalde wetenschap is hét probleem wat mij betreft. De 'oplossingen' geloof ik eigenlijk niet in. Teveel mensen teveel wensen. Electriciteit heeft enorme nukken. Kolen/gas/olie werkt altijd nog. Altijd.
NL heeft de Deltawerken niet voor niets en Noordoostpolder/Flevoland bestond nog amper 100 jaar geleden.....
![]()
Worden het all-season komkommers…..