Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door smiley » 08 jul 2025, 13:56

Goed dat het bijna vakantieperiode is.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 jul 2025, 14:58

Is het jullie ook opgevallen dat bij dit zware ongeval met Jota en broertje(RIP) in een Lambo er nooit in de media werd gerept over een te hoge snelheid? Alleen een klapbad. Ik vond die vuurzee/wrak/doden al niet geheel plausibel, want dat leek op een veel te hoge snelheid:
https://www.ad.nl/voetbal/spaanse-polit ... ~a1cf2f97/

Ik dacht vorige week toen ik 't hoorde:Veel te snel gereden. Een beetje het Stipt verhaal. Maarja beroemde voetballer; hou het dan maar wat mild in de media?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 jul 2025, 15:07

Zo'n supercar die zo in stukken gaat dat je beide niet overleven zal idd niet met een gangetje van 100 of 120 kmh zijn gegaan was ook direct wel wat ik dacht.

JP

Bericht door JP » 08 jul 2025, 15:21

Het was zo’n goeie jongen en ook net een week ervoor getrouwd.

Elise

Bericht door Elise » 08 jul 2025, 15:36

Deense ’Iron Lady’ Mette Frederiksen trotseert EU-parlement met stevige boodschap over Europese migratie
De Deense premier Mette Frederiksen heeft in het Europees Parlement een lans gebroken voor een strenger Europees migratiebeleid: „Burgers hebben het recht om zich veilig te voelen in hun eigen land.” De boodschap van de ’Iron Lady van Kopenhagen’ levert geen applaus op van haar linkse partijgenoten uit de rest van Europa.

Wimo

Bericht door Wimo » 08 jul 2025, 16:21

Robin schreef: 08 jul 2025, 14:58 Is het jullie ook opgevallen dat bij dit zware ongeval met Jota en broertje(RIP) in een Lambo er nooit in de media werd gerept over een te hoge snelheid? Alleen een klapbad. Ik vond die vuurzee/wrak/doden al niet geheel plausibel, want dat leek op een veel te hoge snelheid:
https://www.ad.nl/voetbal/spaanse-polit ... ~a1cf2f97/

Ik dacht vorige week toen ik 't hoorde:Veel te snel gereden. Een beetje het Stipt verhaal. Maarja beroemde voetballer; hou het dan maar wat mild in de media?
Nah, heb op die dag ergens wel gelezen dat ze waarschijnlijk veel te hard reden... En dat was niet op feesboek.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 08 jul 2025, 16:28

Ik zou ook niet normaal in zo'n ding rijden. In m'n Twingo reed ik al als een bezetene, kun je nagaan hoe het er in m'n M3 aan toe gaat :bag:

Robin

Bericht door Robin » 08 jul 2025, 16:30

OK, ik las het eerst niet in de msm zegmaar, maar vond het eigenlijk wel overduidelijk.

Str8Six
Auto: eBike

Bericht door Str8Six » 08 jul 2025, 16:34

Tsja, en dan is het minder erg, of zelfs boontje komt om zijn loontje?

Er gebeuren elke dag honderden ongelukken, en het is altijd een combinatie van 2 of meerdere factoren die de uitkomst beslissen.
De wegligging van een auto met 315mm brede achterbanden is normaliter ook iets hoger dan van de Twingo van de buurman, dus ik snap het best dat je wat harder rijdt dan toegestaan in een Lambo/Ferrari/Porsche.

Als je dan van de weg geraakt en een boom/vangrail raakt precies op je benzine tank die dan in brand vliegt, vind ik het nogsteeds hoogst ongelukkig.

Wacht liever op het politie/sporen onderzoek over de precies snelheidsinschatting voor ik er echt iets van vind. Nu in het AD artikel staat een subkopje 'topsnelheid van 325km/uur', maar dat is van de auto, niet van deze specifieke rit. Lekkere stemmingmakerij

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 08 jul 2025, 16:51

Elise schreef: 08 jul 2025, 15:36 Deense ’Iron Lady’ Mette Frederiksen trotseert EU-parlement met stevige boodschap over Europese migratie
De Deense premier Mette Frederiksen heeft in het Europees Parlement een lans gebroken voor een strenger Europees migratiebeleid: „Burgers hebben het recht om zich veilig te voelen in hun eigen land.” De boodschap van de ’Iron Lady van Kopenhagen’ levert geen applaus op van haar linkse partijgenoten uit de rest van Europa.

Ga zo door.
Of positie elders binnenkort?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jul 2025, 17:21

Korte Mette(n) Frederiksen !

Robin

Bericht door Robin » 08 jul 2025, 17:45

Str8Six schreef: 08 jul 2025, 16:34 Tsja, en dan is het minder erg, of zelfs boontje komt om zijn loontje?

Er gebeuren elke dag honderden ongelukken, en het is altijd een combinatie van 2 of meerdere factoren die de uitkomst beslissen.
De wegligging van een auto met 315mm brede achterbanden is normaliter ook iets hoger dan van de Twingo van de buurman, dus ik snap het best dat je wat harder rijdt dan toegestaan in een Lambo/Ferrari/Porsche.

Als je dan van de weg geraakt en een boom/vangrail raakt precies op je benzine tank die dan in brand vliegt, vind ik het nogsteeds hoogst ongelukkig.

Wacht liever op het politie/sporen onderzoek over de precies snelheidsinschatting voor ik er echt iets van vind. Nu in het AD artikel staat een subkopje 'topsnelheid van 325km/uur', maar dat is van de auto, niet van deze specifieke rit. Lekkere stemmingmakerij
Zeker eens met die AD stemminmakerij inderdaad hoor, maar ja, ik dacht meteen na het ongeluk:Snelheid. Maar 't ging over 'n klapband. Ik analyseer voor mezelf. Het is allemaal al erg genoeg, maar die zogenaamde klapband vind ik dan weer 'desinformatie' en nu lijkt 't erop dat het wel snelheid was. Waarom is dat dan niet eerder gemeld? Je kunt 't altijd nog terugdraaien. Zijn er geen getuigen? Dat soort zaken.

Ik heb ook wel eens een 'klapband' gehad tussen Leek terug naar Heerenveen. Toen reed ik misschien 130. Kloten , want ik reed over 'n net verloren stuk 'staal/balk' van een vrachtwagen verderop rijdend . Velg meer dan totaal naar z'n mallemoer, vonken vlogen eraf band totaal weg rolde 'm honderden meters gewoon uit op de vluchtstrook, zat te vloeken als 'n bezetene, maar angst of 'n gevaarlijke situatie? Ja ik haalde net 'n andere vrachtwagen in, maar ik reed echt niet te hard.

Vandaar mijn 'aanname' dat hij veel te hard heeft gereden. Meer niet.....

Plaats reactie