Heel nette staat. Geen osmose. De sofftop is ook bijzonder netjes en strak.
Tellerstand 66.083. Dit zijn mijlen (ca. 105.000km) ! Kan nog wat oplopen.
Aan het rechts gestuurd rijden ben je na 15 minuten gewend.
De 122PK klinkt misschien als weinig maar de auto is met 710kg echt wel snel: 0-100km/u in 5,7 seconden. Het inlaatgeluid van de motor direct achter je, geeft kippenvel. De motor heeft veel koppel maar wil ook graag toeren maken. Ik heb hem back to back gereden met een R (Toyota 190PK) motor maar daarmee moet je in elke versnelling eerst weer toeren opbouwen om bij de PK’s te komen. Bovendien is de R ruim 100kg zwaarder. Hierdoor voelt de R niet echt sneller aan.
De historie is volledig bekend met mappen vol met rekeningen van zowel de tijd in Engeland als Nederland. De importeur heeft gegarandeerd dat het chassis recht is (wat zeker niet van elke Elise gezegd kan worden), Bij aankoop heb ik de auto nog laten keuren bij een Lotus dealer, hier zijn geen mankementen geconstateerd.
Recent veel zaken verbeterd:
Bussen onderstel vernieuwd
Draagarmen gepoedercoat
Fusee kogels vernieuwd
Bilstein schokbrekers (gelijk aan fabrieksmontage)
Toe links vervangen
Versterkte koppakking
Versterkte koppeling
Versterkte schakelkabels
RVS Quicksilver uitlaat.
Volledig aluminium radiator
Nieuwe remblokken rondom
Nieuwe schijven voor
Nieuwe Yokohama banden
Quick release stuur
Stuurnaafverlenger
Nieuw Momo stuur
Begin juni door van der Kooi grote onderhoudsbeurt uitgevoerd met o.a. nieuwe distributieriem en remvloeistof. Nieuwe APK.
Altijd garage gestald. Geen circuit auto.
Door (gelukkige) omstandigheden was ik in de gelegenheid een tijdje een compromisloze auto te rijden en toen kwam mijn zoon op het briljante idee om dan voor een Lotus Elise te gaan. Dat is hem dan ook geworden. Ik heb er nu een jaartje van mogen genieten maar nu is het helaas tijd om weer terug te gaan naar een auto die iets minder hardcore is.
Prijs 23.000 euro





