https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/28 ... n-mercedes'Megatransfer op komst: Verstappen geeft jawoord aan Mercedes'
Max naar Mercedes 2026 ! ?
- JP
Max naar Mercedes 2026 ! ?
De geruchten worden steeds sterker, al kan ik me niet indenken dat ze het zo vroeg al bekend zouden maken, want dan gooi je de rest van het jaar ook weg, al gaf Max vorig weekend zelf aan om in de zomerstop (na Hongarije, 3 aug) knopen door te willen hakken.
-
Re: Max naar Mercedes 2026 ! ?
Mannen zoals Max en Lewis kiezen een team om nog een keer wereldkampioen te worden. Met het vertrek van Lewis geeft hij mijns inziens aan dat hij niet verwacht, met de kennis die hij heeft van de ontwikkelingen aldaar, dat te kunnen worden bij Mercedes en daarom de overstap gemaakt. Dan zou ik het vreemd vinden als Max juist naar dat team gaat.
Als Max een overstap maakt dan zal het een ander team dan Mercedes zijn vermoed ik. Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij gewoon afwacht hoe de vlag er volgend jaar bij staat, wellicht voor seizoen 2027 een overstap naar het team dat dan de beste papieren heeft om races te winnen en wereldkampioen te worden, want daar draait het om.
Als Max een overstap maakt dan zal het een ander team dan Mercedes zijn vermoed ik. Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij gewoon afwacht hoe de vlag er volgend jaar bij staat, wellicht voor seizoen 2027 een overstap naar het team dat dan de beste papieren heeft om races te winnen en wereldkampioen te worden, want daar draait het om.
-
Nogal een gok om het jaar dat de nieuwe regelementen komen over te stappen. Lewis heeft dat ooit goed gedaan, Alonso is het voorbeeld van de verkeerde keuzes.
Misschien inderdaad beter een jaartje wachten.
Misschien inderdaad beter een jaartje wachten.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik geloof dit best. Verstappen wil niets anders dan winnen, en dat lukt niet met deze auto.
-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
De RB motor voor 2026 schijnt nu al ondermaats te zijn. Mercedes zal de zaakjes wel weer op orde hebben. Dus mijn verwachting is dat hij gaat.
- WJ
Ik hoop en verwacht Max wel in de Merc volgend jaar.
De brain drain bij RB afgelopen jaar was bijzonder groot.
De brain drain bij RB afgelopen jaar was bijzonder groot.
-
RBR is aflopende zaak, gerommel in het team, belangrijke mensen die weg zijn (en weinig vervanging), de auto krijgen ze niet op de rit, slechter resultaat is minder geld etc. Dus ik zie 'm ook wel overstappen. Mercedes zou kunnen, Aston Martin zou kunnen. Ik denk dat ie bij beide teams een giga-salaris kan krijgen. Cultuur van Mercedes past 'm denk ik beter dan onder pa Stroll werken. Maar AM wil ook een winnend team gezien hun investeringen, dus in die zin zou Max daar ook voor kunnen vallen. Ik zie 'm in 2026 wel voor Mercedes rijden.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Ik hoop dat hij naar Mercedes gaat. Afwachten lijkt mij geen optie want RB heeft laten zien dat ze de weg zijn kwijt geraakt. Ik geloof er niet in dat ze dan met voor het eerst een eigen motor en voor het eerst een partnership met een nieuwe toetreder in de F1 voor motor/electrische aandrijving, concurrerend zullen zijn. Die hebben op zijn minst een paar jaar nodig wat dat betreft.
Maar 100% zeker dat ie naar Mercedes gaat? Nee, dat niet.
Maar 100% zeker dat ie naar Mercedes gaat? Nee, dat niet.
- JP
Zou Max switchen, dan zie ik Marko met pensieon gaan, en mogelijk dat ze Horner ook op straat zetten. Hence, zou RB wel door willen gaan voor nog jaren? Zoon Mateschitz was toch niet zo'n F1 liefhebber dan zijn vader? Beetje het Jumbo verhaal van Frits met alle sportsponsoringen maar dat is nu ook flink afgenomen.
Mercedes doet het niet slecht, en ik zie Max meer uit de auto halen dan Russel, en ja Kimi die begint net. Of ligt het toch aan de auto's
Mercedes doet het niet slecht, en ik zie Max meer uit de auto halen dan Russel, en ja Kimi die begint net. Of ligt het toch aan de auto's

-
Ik zie het ook wel gebeuren;die gozer is zo gedreven als ik weet niet wat.Al zou de mercedes volgend seizoen een top 8 auto zijn dan lukt max het wel om hem in de top 6 te rijden.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Verstappen gaat naar Ferrari want Hamilton stopt vanwege motivatie en communicatie problemen daar 

- Knot
Zou je denken dat Ferrari de motor beter op orde heeft?
Communicatie met Hamilton wel erg idd, geeft zelf aan banden oké maar moet toch naar binnen. Moet zeggen hij luistert wel, Sainz kwam gewoon niet binnen en nam de regie vanuit de auto.
Communicatie met Hamilton wel erg idd, geeft zelf aan banden oké maar moet toch naar binnen. Moet zeggen hij luistert wel, Sainz kwam gewoon niet binnen en nam de regie vanuit de auto.
- JP
Vannacht wat inside info gekregen. Ja Max is in verre gesprekken met Mercedes.
Er blijken echter nog wat clausules in Max zijn contract te staan wanneer hij het contract mag ontbinden.
- wk rijders; 3e plek of lager
- wk constructeurs ; 3e team of lager
Een andere “harde” eis, niet naast Russel, maar die is weer in gesprek met RB. Bron mag ik niet noemen.
Er blijken echter nog wat clausules in Max zijn contract te staan wanneer hij het contract mag ontbinden.
- wk rijders; 3e plek of lager
- wk constructeurs ; 3e team of lager
Een andere “harde” eis, niet naast Russel, maar die is weer in gesprek met RB. Bron mag ik niet noemen.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Kwam je Jos bij je werk tegen?
- Philipoo
-
Bron —-> Doornbos lol
-
Niet alleen Hamilton. Haalde ook Sjarrels naar binnen terwijl die aangaf nog door te kunnen en kwam daardoor kutplek terug op de baan. Was niet afgelopen race maar race ervoor.Knot schreef: 03 jul 2025, 01:42 Zou je denken dat Ferrari de motor beter op orde heeft?
Ferrari wil niet winnen. Dan zullen ze toch met niet Italianen moeten gaan werken zoals de tijd van Schumacher met Brawn en Todt.
- Knot
Ze kijken mijn inziens niet naar het complete plaatje puur naar wat de banden zouden doen, maar er zijn nog meer factoren…
En dat we are checking…. Als dit je werk is waar je dik voor betaald wordt wat je de hele dag doet, moet je toch direct een antwoord hebben op een hoop zaken?
En dat we are checking…. Als dit je werk is waar je dik voor betaald wordt wat je de hele dag doet, moet je toch direct een antwoord hebben op een hoop zaken?
- JP
Bonnington, Dudley of zou Lambiase ook mee gaan ? 

-
Max en Lambiase is wel echt een gouden duo. Maar aangezien Lambiase nu veel meer is dan alleen race engineer zie ik die niet zomaar een switch maken.
Plus zal zo'n race engineer niet een contract hebben dat hij een jaar lang niet diezelfde rol/functie bij een ander (hooggeplaatst) team mag nvullen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Die gaat dan niet mee, idd.
-
Red Bull-teambaas Christian Horner over rumoer rond Max Verstappen: ’Geen garantie dat Mercedes het volgend jaar beter voor elkaar heeft’
https://www.telegraaf.nl/sport/autospor ... 43470.html
https://www.telegraaf.nl/sport/autospor ... 43470.html