+1Robin schreef: 01 jul 2025, 12:25 Tja het is maar hoe je 't interpreteert, je eigen perspectief. in dit verhaal. Ik vind het beide schijnheiligen. Want als DB op 'n Pro Palestina demo had kunnen optreden had hij er zonder nadenken wél gestaan, zoals het merendeel. Is nu niet aan de orde weet ik, maar een Palestijnse vlag is een teken van solidariteit ofzo de laatste jaren terwijl ik bij een Palestijnse vlag soms gauw de link maak met Hamas. Daar moet ik misschien wat neutraler in worden, net als dat sommige artiesten (80% ofzo) in een Palestijnse vlag een vrijbrief zien om daar aan mee te doen....
Moeilijk...
Ik ben niet 'Pro Palestina' ergo ik vind 't net niks. En het wordt daar ook nooit wat, is al honderden jaren zo helaas.
Maar ben wél tegen Hamas én tegen de acties van Netanyahu.
Het is lekker alles in een hokje goed en fout stoppen, verder niet hoeven nadenken en geen nuances nodig. Door hysterisch met de Palestijnse vlag te zwaaien plaats je jezelf kennelijk in het goede hokje. En alles wat Joods is lijkt automatisch in het foute hokje te komen. Wat ik helemaal niet begrijp is waarom de oorsprong van heel die beweging uit de academische wereld komt, want we moeten Israelische universiteiten boycotten en daar niet meer mee samenwerken. Alsof die leerlingen 's avonds na een dag op de universiteit rondgehangen te hebben nog de loopgraven induiken en de mortieren aanslingeren op verzoek van Netanyahu. Dat hele verband trachten te leggen is zó ontzettend vergezocht, en dat notabene door academici.
Douwe Bob krijgt van mij het voordeel van de twijfel omdat ie uberhaupt op is komen dagen op dat festival, al vond ik z'n verhaal bij Renze zwak.