Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 01 jul 2025, 15:40

Robin schreef: 01 jul 2025, 12:25 Tja het is maar hoe je 't interpreteert, je eigen perspectief. in dit verhaal. Ik vind het beide schijnheiligen. Want als DB op 'n Pro Palestina demo had kunnen optreden had hij er zonder nadenken wél gestaan, zoals het merendeel. Is nu niet aan de orde weet ik, maar een Palestijnse vlag is een teken van solidariteit ofzo de laatste jaren terwijl ik bij een Palestijnse vlag soms gauw de link maak met Hamas. Daar moet ik misschien wat neutraler in worden, net als dat sommige artiesten (80% ofzo) in een Palestijnse vlag een vrijbrief zien om daar aan mee te doen....

Moeilijk...

Ik ben niet 'Pro Palestina' ergo ik vind 't net niks. En het wordt daar ook nooit wat, is al honderden jaren zo helaas.

Maar ben wél tegen Hamas én tegen de acties van Netanyahu.
+1
Het is lekker alles in een hokje goed en fout stoppen, verder niet hoeven nadenken en geen nuances nodig. Door hysterisch met de Palestijnse vlag te zwaaien plaats je jezelf kennelijk in het goede hokje. En alles wat Joods is lijkt automatisch in het foute hokje te komen. Wat ik helemaal niet begrijp is waarom de oorsprong van heel die beweging uit de academische wereld komt, want we moeten Israelische universiteiten boycotten en daar niet meer mee samenwerken. Alsof die leerlingen 's avonds na een dag op de universiteit rondgehangen te hebben nog de loopgraven induiken en de mortieren aanslingeren op verzoek van Netanyahu. Dat hele verband trachten te leggen is zó ontzettend vergezocht, en dat notabene door academici.

Douwe Bob krijgt van mij het voordeel van de twijfel omdat ie uberhaupt op is komen dagen op dat festival, al vond ik z'n verhaal bij Renze zwak.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 jul 2025, 15:58

Tja Tom, DB wil zo graag verbinden, die linker kant wil 'verbinden'. Ik merkte daar bitter weinig van : Hij had gewoon daar kunnen staan zingen 'voor de kinderen' en dan weggaan. Die zogenaamde 'afspraken' denken beide partijen anders over...

Anyway:
https://www.ad.nl/show/vijftig-medewerk ... ~a8a094fa/

Nog een probleemmeisje erbij:
https://www.rtl.nl/boulevard/entertainm ... -witte-man

Had ontslag genomen meid, OF past jou beter:)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 jul 2025, 16:32

Precies, als ze ballen had gehad…

… had ze mss wel Tim geheten :)

JP

Bericht door JP » 01 jul 2025, 23:54

Dat moet wel een flinke touringcar zijn geweest, maar het wordt wel triest.
Douwe Bob verlaat Nederland: ‘Zijn veiligheid is serieus in het geding, we moesten 112 bellen'

Douwe Bob zit op ‘advies van de politie’ in de auto naar het buitenland, zo laat hij op Facebook weten. Nadat hij afgelopen weekend niet optrad bij een voetbalevenement met Joodse kinderen, werd de zanger bedreigd.

Op Facebook schrijft Douwe Bob: ‘Om de veiligheid van m’n gezin en mezelf te waarborgen hebben wij besloten voorlopig te vertrekken. Op advies van de politie.’

Het management van de zanger bevestigt desgevraagd dat het bericht klopt en dat hij met zijn gezin in een politieauto zit. „Zijn veiligheid is serieus in het geding. Vanmiddag hebben we 112 moeten bellen.” Een woordvoerder van de politie wilde dinsdagavond geen commentaar geven.

‘Zionistische posters’
Douwe Bob weigerde zondag op te treden bij het Joodse kindervoetbalevenement Jom Ha, op het terrein van AFC in Amsterdam. Volgens de zanger waren afspraken die hij met de organisatie had gemaakt, namelijk dat er ‘geen religieuze of politieke statements’ zouden worden gemaakt, niet nagekomen. Hij verwijst naar ‘zionistische posters en pamfletten’ die aanwezig waren. De organisatie ontkent die afspraken.

Na het gestopte optreden kwam de zanger in een ware mediastorm terecht. Met onder meer een felle tweet van VVD-leider Dilan Yesilgöz. Ze beschuldigde hem van ‘Jodenhaat’. Douwe Bob eiste excuses, maar de politicus blijft bij haar woorden.

Inmiddels is de druk dus zo groot dat hij het land heeft verlaten. Zo zette de 32-jarige artiest op Instagram een bericht dat zijn woonadres is gedeeld. ‘Er wordt nog steeds het beeld geschetst dat ik niet wilde spelen voor kinderen vanwege hun Joodse afkomst’, schrijft hij. ‘Als ik dat over mij zou horen zou ik eerlijk gezegd ook woedend zijn.’

Bij de RTL 4-talkshow Renze ontkrachtte hij dat verwijt. Daarin legde hij uit dat het ging om gemaakte afspraken en dat hij vond dat het kinderevenement gekaapt was door politieke organisaties met zionistische posters en pamfletten.

Voor de kinderen wil hij nog steeds optreden. ‘Want daar gaat het om. Verbinding door samen muziek te maken en het even niet over politiek of religie te hebben.’
https://www.ad.nl/show/douwe-bob-verlaa ... ~a77d5d7f/

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2025, 07:43

Ha verkeerde keus gemaakt DB, met je zogenaamde 'afspraken'.

Natuurlijk triest dat 't zo gaat, maar ja, de wereld is gemeen en jij ook.

Bel even met Wilders of andere ervaringsdeskundigen DB.

Elise

Bericht door Elise » 02 jul 2025, 07:44

^^
Die bedreigingen aan het adres van Douwe Bob, komen die vanuit de "religie van de vrede"?
en dan bedoel ik niet de Islam, maar de religie van dat andere vreedzame volkje :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2025, 08:44

Bedreigingen zijn altijd -1, als ik nu een rijtje (ook ex want dood) bedreigden hier plaats en we gaan dan analyseren aan welke kant die bedreigden staan en stonden, dan is DB maar een verkeerde druppel op de gloeiende plaat helaas....

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 02 jul 2025, 09:55

Elke pipo met een keyboard kan wat X burner accountjes aanmaken, wilde dingen posten en het nieuws halen.
Zonder analyse op waar die bedreigingen vandaan komen, is het allemaal chocoladeletter productie.

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2025, 10:20

DB moet lekker op Glastonbury gaan staan met gelijkgestemde schreeuwerds:)

JP

Bericht door JP » 02 jul 2025, 10:24

Niet zo hard tegen DB, hij heeft nog al wat monden te voeden...... :coffee:

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2025, 10:28

Hier maar even, zojuist geneuzel over deze video op R1

Er zit hier nogal wat 50 plus. Maar ik herken mezelf hier totaal niet in.
En ook de ouderen (60-70plus) die ik ook sociaal (bijv als klant )meemaak doen iig niet 'oud' zoals m'n opa's en oma's dat wel waren/deden....jullie ideeen?

Gisteravond heropening /nieuwe eigenaar van 'ons cafeetje'. Bomvol. Tientallen 50 plussers waaronder m'n maten. Maarja dat wordt niet bedoeld denk ik of?

Arthur

Bericht door Arthur » 02 jul 2025, 11:29

Waar wordt dit van betaald dan?

JP

Bericht door JP » 02 jul 2025, 11:33

Het outro begint met "je bent nooit te oud om te ....werken..." Ja met 50+ kan dat nog makkelijk 20 jaar :hmmm:

Arthur

Bericht door Arthur » 02 jul 2025, 11:34

En dan ga je dansen?

JP

Bericht door JP » 02 jul 2025, 11:39

Tuurlijk, die heupjes wat los houden, wat anders met het middenrif zal wel niet meer lukken, dan....... of ga larpen !

frankie

Bericht door frankie » 02 jul 2025, 11:42

Het is een beetje dubbel denk. Ja, ouderen van 50/60/70 plus zijn veel vitaler dan vroeger. Tegelijkertijd denk ik ook dat er aan de andere kant een groep is van die leeftijd die vaker in een sociaal isolement zitten.

PeterB

Bericht door PeterB » 02 jul 2025, 12:29

63+ en ik voel.mij niet aangesproken :)
Werk gewoon 40 uur per week in tegenstelling tot collega's die wat leeftijd betreft de helft zijn. Die janken al als ze een 32 uur contract krijgen aangeboden.

Kreeg tijdens m'n laatste beoordeling de vraag of ik over 4 jaar gewoon wil blijven werken...

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2025, 13:29

Arthur schreef: 02 jul 2025, 11:34 En dan ga je dansen?
Jazeker! :P

JP

Bericht door JP » 02 jul 2025, 13:31

Die houthakker zit niet op 1 lijn..... :drunk:

Robin

Bericht door Robin » 02 jul 2025, 13:33

JP schreef: 02 jul 2025, 13:31 Die houthakker zit niet op 1 lijn..... :drunk:
:lol: ge-wel-dig die man. :hangloose:

Arthur

Bericht door Arthur » 02 jul 2025, 13:42

PeterB schreef: 02 jul 2025, 12:29 63+ en ik voel.mij niet aangesproken :)
Werk gewoon 40 uur per week in tegenstelling tot collega's die wat leeftijd betreft de helft zijn. Die janken al als ze een 32 uur contract krijgen aangeboden.

Kreeg tijdens m'n laatste beoordeling de vraag of ik over 4 jaar gewoon wil blijven werken...
Dat is natuurlijk mooi. Ik ben 55, bijna 56, maar werk al 39 jaar. Zoals ik er nu tegenaan kijk wil ik met 63 wel stoppen, dan wel gestopt zijn.

PeterB

Bericht door PeterB » 02 jul 2025, 15:43

Zit al bijna aan de 50 werk jaren :)

Heb het geprobeerd om niet meer te werken maar ik vind er eerlijk gezegd geen zak aan om niets meer te doen. Bijna iedereen waar wij mee omgaan werkt op de één of andere manier.
M'n betere helft denkt er overigens hetzelfde over.
Heb nu vier weken vakantie achter de rug, alle klussen in en om het huis zijn klaar.
Tijd om weer met een bussie te gaan sturen.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 02 jul 2025, 15:50

Enerzijds jaloers op mensen die met plezier (door)werken. Maar tijd en gezondheid zijn je belangrijkste 'bezit'. Zonde om (teveel van) die tijd aan werken te (moeten) besteden.

Elise

Bericht door Elise » 02 jul 2025, 15:57

smiley schreef: 02 jul 2025, 09:55 Elke pipo met een keyboard kan wat X burner accountjes aanmaken, wilde dingen posten en het nieuws halen.
Zonder analyse op waar die bedreigingen vandaan komen, is het allemaal chocoladeletter productie.
38-jarige man uit Amsterdam aangehouden voor bedreigen Douwe Bob
:whistle:

Ik vermoed dat vele pipo's zich anoniem wanen op het internet (zonder enige kennis van zaken) :angel:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 02 jul 2025, 16:14

Elise schreef: 02 jul 2025, 15:57 Ik vermoed dat vele pipo's zich anoniem wanen op het internet (zonder enige kennis van zaken) :angel:
Wat een zelfinzicht ineens :tooth:

Plaats reactie