Met die uitstoot én basisprijs ben ik idd bang richting de 80k
De nieuwe Golf 8.5 - p.19
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28451
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
-
Online
- Berichten: 5113
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Was mij nu pas opgevalt is dat ze een tablet op dashboard geplakt hebben. Past totaal niet in het design geheel van de auto.
- Arthur
- Berichten: 42931
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Weet je iig dat je met een 8.5 te maken hebt 

- sitechris
- Berichten: 4867
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Wel veel fijner systeem in gebruik dan in de 8.
-
Online
- Berichten: 5113
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Ondanks bouwjaar 1983 en qua mindset progressief en techniek minded heb ik liefst zo min mogelijk poespas en tierlantijntjes in een auto. Gruwel dat alles in een scherm geplaatst is inclusief verwarming.
En nog liever zoveel mogelijk (individuele) knopjes. Wat dat betreft is het MK7.5 interieur nagenoeg perfect.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28451
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
+1 en ook van 1983Kadett schreef: 22 jun 2025, 15:12Ondanks bouwjaar 1983 en qua mindset progressief en techniek minded heb ik liefst zo min mogelijk poespas en tierlantijntjes in een auto. Gruwel dat alles in een scherm geplaatst is inclusief verwarming.
En nog liever zoveel mogelijk (individuele) knopjes. Wat dat betreft is het MK7.5 interieur nagenoeg perfect.

- sitechris
- Berichten: 4867
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Mee eens mannen, maar anno 2025 zijn die auto's dungezaaid. En als je dan toch veel via het scherm doet, dan is het wel fijn dat het goed wordt gedaan. Zoals VW nu bij de Golf 8.5 heeft gedaan.
-
Online
- Berichten: 5113
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Enige moet hierin is natuurlijk de kostenbesparing die bij VAG nodig was/is vanwege de schuldenlast van dieselgate en de volle overgang op EV die trager op gang komt (voor de vaste merken) dan ze zelf geprojecteerd hadden.sitechris schreef: 22 jun 2025, 16:32 Mee eens mannen, maar anno 2025 zijn die auto's dungezaaid. En als je dan toch veel via het scherm doet, dan is het wel fijn dat het goed wordt gedaan. Zoals VW nu bij de Golf 8.5 heeft gedaan.
- JP
- Berichten: 34102
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
1978, ik mag dus in 2028 een Ed50 importeren
-
- Berichten: 54949
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Dat tablet op de dash zie ik nu pas:)
Ik liet 'm er niet om staan hoor. Wel om de prijs helaas...
EDIT, hier maar even:)
Ik liet 'm er niet om staan hoor. Wel om de prijs helaas...
EDIT, hier maar even:)
- JP
- Berichten: 34102
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Vorige pagina hadden wel al mr. Prodent…..
- sitechris
- Berichten: 4867
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Ik zie mezelf als opvolger van de M2 nog best eens in een bijzondere GTI rijden. Zeker zo'n speciale versie. Blijft een GTI en blijft een icoon. Ook al zie je ze teveel op de Coolsingel. Ik blijf een zwak houden voor de auto en met de 8.5 hebben ze wel weer wat pijnpunten getackled. En de 50jahre is meer dan alleen optiek en wat horsepower.
- JP
- Berichten: 34102
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Jammer alleen dat het Performance-pakket weer als....extra komt. Zo'n speciaaltje met vast bijpassende prijs, zou dat toch standaard moeten hebben.
Dat Kate Moss groen is wel gaaf, lijkt ook wel een 'sparkle' in de lak te zitten
Jammer alleen dat de Ed50 verwijzingen (binnenkant spiegel/achterspoiler/stuur) wel op wat goedkope stickertjes lijken.
Dat Kate Moss groen is wel gaaf, lijkt ook wel een 'sparkle' in de lak te zitten

-
- Berichten: 9409
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Eens JP.
Ik wil wel zo'n groene.
Al was het maar om mijn broer eens te kunnen bellen (links stemmende EV rijder) dat ik nu ook eindelijk groen ga rijden. 
Ik wil wel zo'n groene.


- Arthur
- Berichten: 42931
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Ik denk wel dat dat groene veel gekozen wordt, dan heb ik liever een andere kleur. Aan de andere kant, dat groene is wel een speciale ED50 kleur en rood blief ik niet. Wel als het biefstuk is overigens 

- JP
- Berichten: 34102
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
De kleurkeuze is niet reuze, wit is leuk voor je boxershort en sokken en altijd maar zwart is ook zo 


Moonstone;Er zijn vijf kleuren waaruit je kunt kiezen. Pure wit, Moonstone grijs, Grenadilla zwart en de twee exclusieve Edition 50-lakken Dark Moss groen en Tornado rood.

- Arthur
- Berichten: 42931
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Okay, dan doe we Moonstone 

-
- Berichten: 22232
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Die half rode velgen vind ik niks, neem aan dat dat optioneel is? Of onderdeel van dat pakket?
-
- Berichten: 9409
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Inderdaad, die zijn niet mooi. Ik wou dan deze wielen (uit de video van Misha):Tom schreef: 26 jun 2025, 20:40 Die half rode velgen vind ik niks, neem aan dat dat optioneel is? Of onderdeel van dat pakket?
- Arthur
- Berichten: 42931
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Type Warmenau, schijnen ook nog eens lichte(re) wielen te zijn. Tenminste, bij de GTI’s en de R. Mss dat die halfrode ook heel licht zijn, geen idee. Maar die Warmenau vind ik ook de mooiste.
- JP
- Berichten: 34102
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Die rode zijn gewoon gepimpte Queenstown'
Het Performance pakket omvat de lichtere Warmenau met Potenza Race semi's, de Akra, snelheidsbegrenzerverhoging en iets van 5mm nóg lager.
De Warmenau is in hoogglans zwart of afgedraaid, zoals op bovenstaande Moonstone.
In een van de reviews werd wel gezegd dat de niet-Performance standaard op 18" geleverd wordt. Hopelijk zijn dat niet de saaie Richmond of Jerez.
Het Performance pakket omvat de lichtere Warmenau met Potenza Race semi's, de Akra, snelheidsbegrenzerverhoging en iets van 5mm nóg lager.
De Warmenau is in hoogglans zwart of afgedraaid, zoals op bovenstaande Moonstone.
In een van de reviews werd wel gezegd dat de niet-Performance standaard op 18" geleverd wordt. Hopelijk zijn dat niet de saaie Richmond of Jerez.
-
- Berichten: 9409
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Alle verschillen aldus AI:
Het Performance-pakket voor de Volkswagen Golf GTI Edition 50 omvat de volgende upgrades, gericht op verbeterde rijprestaties en een sportievere rijervaring:
- Performance-chassis: Het onderstel is specifiek ontwikkeld voor de Edition 50, met ongeveer 20% stijvere veren voor een directere respons en minder rolneiging. De auto ligt 5 mm lager dan de standaard Edition 50 (die al 15 mm lager is dan een gewone Golf GTI, totaal dus 20 mm lager).
- Aangepaste ophangpunten en draaipunten (pivot bearings) op de vooras zorgen voor scherpere stuurrespons en betere handling, met 2 graden extra negatief camber om onderstuur te verminderen.
- 19-inch Warmenau gesmede velgen: Lichtgewicht velgen (3 kg lichter per velg dan standaard 19-inch velgen), gecombineerd met Bridgestone Potenza Race semi-slickbanden (235 mm breed, 1,1 kg lichter per band). Deze banden bieden meer grip, maar zijn minder geschikt voor natte omstandigheden.
- Akrapovič titanium uitlaatsysteem: Een R-Performance uitlaat die 11 kg lichter is dan de standaard uitlaat, wat zorgt voor gewichtsbesparing en een agressievere uitlaatklank.
- Gewichtsbesparing: Samen zorgen de lichtere velgen, banden en uitlaat voor een totale gewichtsreductie van ruim 14 kg (sommige bronnen noemen tot 30 kg in combinatie met andere optimalisaties).
- Verbeterde dynamiek: Het pakket bevat een fijn afgesteld sperdifferentieel en progressieve stuurinrichting, wat de auto wendbaarder maakt en de grip op de vooras vergroot, vooral op circuits zoals de Nürburgring.
Dit pakket tilt de Golf GTI Edition 50 naar een hoger niveau qua circuitprestaties, zoals blijkt uit de recordtijd van 7:46.13 op de Nordschleife. Het is een optionele toevoeging, exclusief voor dit jubileummodel, en richt zich op liefhebbers die maximale sportiviteit zoeken.
Het Performance-pakket voor de Volkswagen Golf GTI Edition 50 omvat de volgende upgrades, gericht op verbeterde rijprestaties en een sportievere rijervaring:
- Performance-chassis: Het onderstel is specifiek ontwikkeld voor de Edition 50, met ongeveer 20% stijvere veren voor een directere respons en minder rolneiging. De auto ligt 5 mm lager dan de standaard Edition 50 (die al 15 mm lager is dan een gewone Golf GTI, totaal dus 20 mm lager).
- Aangepaste ophangpunten en draaipunten (pivot bearings) op de vooras zorgen voor scherpere stuurrespons en betere handling, met 2 graden extra negatief camber om onderstuur te verminderen.
- 19-inch Warmenau gesmede velgen: Lichtgewicht velgen (3 kg lichter per velg dan standaard 19-inch velgen), gecombineerd met Bridgestone Potenza Race semi-slickbanden (235 mm breed, 1,1 kg lichter per band). Deze banden bieden meer grip, maar zijn minder geschikt voor natte omstandigheden.
- Akrapovič titanium uitlaatsysteem: Een R-Performance uitlaat die 11 kg lichter is dan de standaard uitlaat, wat zorgt voor gewichtsbesparing en een agressievere uitlaatklank.
- Gewichtsbesparing: Samen zorgen de lichtere velgen, banden en uitlaat voor een totale gewichtsreductie van ruim 14 kg (sommige bronnen noemen tot 30 kg in combinatie met andere optimalisaties).
- Verbeterde dynamiek: Het pakket bevat een fijn afgesteld sperdifferentieel en progressieve stuurinrichting, wat de auto wendbaarder maakt en de grip op de vooras vergroot, vooral op circuits zoals de Nürburgring.
Dit pakket tilt de Golf GTI Edition 50 naar een hoger niveau qua circuitprestaties, zoals blijkt uit de recordtijd van 7:46.13 op de Nordschleife. Het is een optionele toevoeging, exclusief voor dit jubileummodel, en richt zich op liefhebbers die maximale sportiviteit zoeken.
- Arthur
- Berichten: 42931
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Dat laatste zoek niet eens maar zou wel eentje mét willen, alleen al om de doorverkoopbaarheid (hoeveel punten?
). Ik denk dat een R mij beter past maar dit jubileummodel is wel heel leuk zo.

- JP
- Berichten: 34102
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Ja maar die krijgt dus ook geen trekhaak. Blijft de R voor je over. De belastingdienst zal je dankbaar zijn 

- Arthur
- Berichten: 42931
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De nieuwe Golf 8.5 - p.19
Nee, kan dat niet? Dan valt ‘ie af idd. Ff afwachten totdat je hem kan configureren. Onder de CS kan wel een trekhaak meende ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten